343 609 läst · 5 119 svar
344k läst
5,1k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Administrator
· Skåne
· 6 538 inlägg
Du länkade till ett inlägg där följande emojis länkades in.
Vi har ju och och , , , , , och .
Skulle du hellre vilja att vi lägger dessa glada positiva emojis först så att de är lättare att hitta?
Vi har ju och och , , , , , och .
Skulle du hellre vilja att vi lägger dessa glada positiva emojis först så att de är lättare att hitta?
Administrator
· Skåne
· 6 538 inlägg
Emojisarna har varit gömda bakom en ikon i väldigt många år. För en vecka sedan lyfte vi fram så att emojisarna alltid syntes men dolde menyraden, men det blev inte bra så vi ändrade tillbaka.
Jag tyckte att de färgglada emojisarna tog kraft från författandet när de låg framme hela tiden, särskilt i mobilen.
När vi ändrade tillbaka så flyttade vi emoji-ikonen till vänster och gjorde den lite större och gladare.
Jag tyckte att de färgglada emojisarna tog kraft från författandet när de låg framme hela tiden, särskilt i mobilen.
När vi ändrade tillbaka så flyttade vi emoji-ikonen till vänster och gjorde den lite större och gladare.
Administrator
· Skåne
· 6 538 inlägg
Jo
Administrator
· Skåne
· 6 538 inlägg
Ja, emoji-ikonen har visserligen blivit lite större, men den har flyttat 1,4 cm längre bort (om du är högerhänt eller om du ej använder båda tummarna, vilket jag gör) när du skriver på mobiltelefonens tangentbord.
När vi ändå tar upp emojis.. så skulle jag ibland önska att det fanns en reaktion (dvs bland gilla-knapparna..).. det saknar jag ibland när det inte passar med ledsen reaktion.. eller arg.
Alternativt en tumme ned!
Funkar det med..
Alternativt en tumme ned!
Funkar det med..
Mindre mobbing med en liten bild än vissa kommentarer som finns i trådarna Idag.useless skrev:
Tycker själv att hårda ord är otrevligare än en liten tumme ner (alt sur gubbe).
För det är ju inte så att man är tyst för att det inte finns tumme ner, nej då ska man tydligen trycka ner folk i skoskaften med en bitsk kommentar ist :/
Hade varit lugnare om de som brukar svara otrevligt, kunde anv en tumme ner och ist vara tysta och scrolla vidare...
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 633 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 633 inlägg
Finns ju många andra forum som kan hantera tumme ner eller ännu fler negativa reaktioner, bl a Macrumors.com.
Jag tror också, likt @Snigla, att tillgång till missnöjda reaktioner kommer minska mängden otrevliga inlägg då många nöjer sig med en tumme ner eller motsvarande, när möjligheten finns.
Jag tror också, likt @Snigla, att tillgång till missnöjda reaktioner kommer minska mängden otrevliga inlägg då många nöjer sig med en tumme ner eller motsvarande, när möjligheten finns.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 172 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 172 inlägg
Det som hände i ett forum var att när en person blev sur på en annan i en tråd så nöjde sig inte personen med att göra tumme ner (eller motsv.) där utan letade upp den andras inlägg i andra trådar och markerade flera hundra inlägg som dåliga och då gällde det rena faktainlägg, om man jämför med det här forumet så vore det att markera en elektrikers inlägg i elforumet som dåliga, vilket gjorde att alla nya medlemmar trodde att personen hela tiden kom med felaktiga inlägg.Snigla skrev:
Idioter finns det tyvärr också gott om men vill man någon så ont, så spelar det ingen roll om det är arga tummar eller kommentarer.. för då jagar man nått och hittar sitt mål oavsett :/BirgitS skrev:Det som hände i ett forum var att när en person blev sur på en annan i en tråd så nöjde sig inte personen med att göra tumme ner (eller motsv.) där utan letade upp den andras inlägg i andra trådar och markerade flera hundra inlägg som dåliga och då gällde det rena faktainlägg, om man jämför med det här forumet så vore det att markera en elektrikers inlägg i elforumet som dåliga, vilket gjorde att alla nya medlemmar trodde att personen hela tiden kom med felaktiga inlägg.
En person som beter sig så, ska ju bli utkastad... (man får väl se till att reaktioner bara kan ges av medlemmar på sajten om inte annat, jag är ju medlem.. och alltid inloggad så jag har inte tänk på om oregistrerade personer kan ge reaktioner eller inte)
Det är också lite otydligt vad som menas med tummen ner och surgubbe.
Håller man med? Det här gör mig arg också?
Eller betyder det jag håller inte med. Det är så dumt att jag blir arg...?
En lösning kunde väl vara att ha negativa emojis men inte räkna dem som ”likes”, varken plus eller minus.
Eller två fält. Ett för positiva och ett för negativa reaktioner. Det skulle tex få plats till höger om det befintliga fältet och ”klickar man upp det” så skulle man kunna se om en viss individ ”röstar ner” någon annan.
Håller man med? Det här gör mig arg också?
Eller betyder det jag håller inte med. Det är så dumt att jag blir arg...?
En lösning kunde väl vara att ha negativa emojis men inte räkna dem som ”likes”, varken plus eller minus.
Eller två fält. Ett för positiva och ett för negativa reaktioner. Det skulle tex få plats till höger om det befintliga fältet och ”klickar man upp det” så skulle man kunna se om en viss individ ”röstar ner” någon annan.