343 638 läst · 5 119 svar
344k läst
5,1k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Holy moly, innan var det sällan jag inte skrev nått på forumet på sju dagar, men med den nya gränsen på 24h hinner jag uppenbarligen uppnå.
Shit vad annonser, fyra stycken insprängda på en sida...
Shit vad annonser, fyra stycken insprängda på en sida...
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 729 inlägg
Ja, 24 timmar synes väldigt lågt. 48 borde väl räcka, alternativt att det är 24 timmar eller tre inlägg den senaste veckan typ, om en sådan inställning låter sig göras.
Om nu målet är att de regelbundna skribenterna ska slippa se lika mycket reklam som andra. Men det kanske inte är det enda målet i frågan.
Om nu målet är att de regelbundna skribenterna ska slippa se lika mycket reklam som andra. Men det kanske inte är det enda målet i frågan.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Alltså... fan... jag är inte lätt att göra nöjd...
För snart två år sedan (när det kördes en reklambombningskampanj) så pratade jag med @Marlen Eskilsson och föreslog själv ett reklamfritt premiumkonto, men nu ni vi är där så gnäller jag över det med...
Förlåt!
För snart två år sedan (när det kördes en reklambombningskampanj) så pratade jag med @Marlen Eskilsson och föreslog själv ett reklamfritt premiumkonto, men nu ni vi är där så gnäller jag över det med...
Förlåt!
Allvetare
· Västra götaland
· 9 192 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 729 inlägg
De får väl vad de betalar för. Undantaget dem med adblockers då.
Dom betalar med största sannolikhet för antal visningar så om det är så att siten visar färre annonser så sjunker priset och därmed annonsintäkterna.optimum skrev:
Dvs, annonsörerna betalar inte för mer än de får.
Nu tänkte jag på de som säljer varor och tjänster av sådant som har med bygg och inredning av hus. Men du samlar tydligen på poäng för att slippa reklamen.
TV4 play hade en kort tid en tjänst där de som betalade slapp reklamavbrott i deras media. Den togs rätt snabbt bort och troligen för att de började tappa reklamintäkter mer än vad de tjänade på de som betalade för reklamfrihet.
Jag tror detta forum kommer få ekonomiska problem om de stänger av reklamen på olika sätt.
Dan_Johansson skrev:
TV4 play hade en kort tid en tjänst där de som betalade slapp reklamavbrott i deras media. Den togs rätt snabbt bort och troligen för att de började tappa reklamintäkter mer än vad de tjänade på de som betalade för reklamfrihet.
Jag tror detta forum kommer få ekonomiska problem om de stänger av reklamen på olika sätt.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 192 inlägg
Jag har då inte lagt märke till någon reklam, förutom Googles, och det är väl den man slipper? Och där hittar man ju högt och lågt, från Filip Hammar till relevanta saker...optimum skrev:Nu tänkte jag på de som säljer varor och tjänster av sådant som har med bygg och inredning av hus. Men du samlar tydligen på poäng för att slippa reklamen.
Jag tror att det kommer gå från Google-reklam till "sponsrade samarbeten", och att man i så fall går ifrån "oberoende på konsumentens sida" ser jag som en större sak än premium-grejen...
Ett forum i denna storlek (eller en sajt överhuvudtaget) är ett företag som alla andra.. löner ska betalas, utgifter ska betalas - och när det kommer till kritan.. vem vill inte tjäna pengar på sitt företag/jobb?!
Sedan kan man alltid dividera om annat runt om, det görs på andra arbetsplatser också
Men man måste få göra fel.. för att få det rätt i slutänden!
Sedan kan man alltid dividera om annat runt om, det görs på andra arbetsplatser också
Men man måste få göra fel.. för att få det rätt i slutänden!
Jag håller med men ser samtidigt ett litet problem i och med att det som är av värde på forumet är det content som skapas av medlemmarna. Utan forumet skulle siten inte finnas i och med att det material som siten själv står för är relativt lite och antagligen inte drar i närheten av lika mycket besökare som forumet gör.Åsa Lund skrev:
Att finansiera siten med hjälp av reklam ser jag inget problem med.
Att försöka ta betalt direkt från de som skapar värdet är mer problematiskt i och med att vinsten man gör är väldigt stor procentuellt sett. Det rimmar liksom lite illa.
Man får uppenbarligen inte in så mycket pengar som man önskar trots en stor vinst och försöker därför ta betalt av de som genererar pengarna i första läget... känns lite bakvänt.
Men funkar det så funkar det. Själv ser jag inte riktigt varför man skulle vilja betala för generera en större vinst åt Eskilsson & Eskilsson AB. Dom får redan innehållet gratis.
Redigerat: