Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Andra kommer kanske sakna färgglad text, men inte jag.
Tänkte faktist på dig, @Snigla, när jag skrev det här, men ville inte vara ofin och hänga ut dig... :geek:
 
  • Gilla
  • Älska
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Hej Per!
Har ni testat att göra TS inlägg något lite mörkare blå så det blir lättare att se skillnad mot andra deltagare i tråden?
Jag tycker det är svårt att se skillnad. Använder uteslutande mobilen
Nu har vi ändrat bakgrundsfärgen på trådskaparens inlägg. Detta önskemål har framförts i många år av flera användare som av olika anledningar (olika skärmar, olika inställningar, olika ljus, olika syn) ej sett den ljusblå bakgrunden. Nu är den blåa bakgrundsfärgen mustigare och kraftigare.
 
  • Gilla
jac och 11 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Spontant och utan att ha testat i nattläge blev det fantastiskt bra!
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ah, sant - ser jag nu.
Katastrof!!!

Gör om gör rätt. ... text-storlek, textfärg får inte försvinna ...
Jag håller med, vi kommer lägga tillbaka text-storlek och textfärg.
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
På tal om att dölja.
Jag tycker det är jättebra funktion att långa citat minskas ner, att man bara ser 2 rader.
Vidare är det minst lika värdefullt att det lätt går att "fälla ut" hela citatet samt att jag gillar pilen som länkar bakåt, till ursprungsinlägget som citeras.
(Dels för att se om det var något mer info där (inte allt citerat) eller för att backa tillbaka i en inläggshistorik, särskilt värdefullt i någon sub-diskussion i en tråd.)

MEN, ibland blir det lite snålt med de två synliga raderna. Det kan se ut som att det är allt som är citerat för en läsare, att något för inlägget jätteviktigt kommer på tredje raden, men kanske inte uppmärksammas så lätt.

När det händer mig brukar jag försöka trixa lite, kanske citera 2ggr, eller skriva allt det jag ville ska synas som ett "manuellt citat efter.
exempel:

Per skrev:
"Nej, det finns inget gömt bakom Tx-knappen. Den har vi bara behållt utifall vill måste rensa bort något obskyrt i ett gammalt inlägg.

Men det går fortfarande att skriva bb-code för spoiler och code, även om de knappast används i vårt forum.
"


Så egentligen skulle jag önska mig möjligheten att manuellt justera hur många rader av citatet som ska vara synligt, default med 2 är bra.

Nu tror jag inte att detta är något som kommer implementeras, bara för att jag och kanske någon enstaka annan, ibland, känner behovet. :cool:
Men nu har jag i alla fall nämnt det. :whistle:
Hanteringen av citat är svårare än man skulle kunna tro pga olika radhöjder, formateringar och bredder.

Men nu har vi flyttat ner pilen som indikerar att ett citat har mer innehåll än 2 rader.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
richardtenggren
Jag tycker det känns logiskt att placera ett uteslutningstecken i slutet av det som visas för att påvisa att det finns ytterligare text :)
 
Ja, målet är att avsluta innehållet på rad nr två med en ellips (...) när det finns mer innehåll. Enda sättet att lösa det på är med javascript och inte med css.

Problemet är att radhöjderna skiljer sig åt beroende på om texten innehåller text, emojis, inbäddade filmer eller bilder, bifogade dokument, annorlunda textstorlekar, spoiler, kod.

Ett annat problem är att olika enheter har olika bredder och sidan är responsiv, min iphone har 375px bredd medan någon annan har något annat.

Det är helt enkelt lite kod som behöver skrivas om för att få det att funka som i en app.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag håller med, vi kommer lägga tillbaka text-storlek och textfärg.
När?
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
nu har vi flyttat ner pilen som indikerar att ett citat har mer innehåll än 2 rader.
Jag tycker det blev bättre, men tycker att nedåtpilen gott kan vara på den sista raden, inte direkt under uppåtpilen. Det skulle göra båda enklare att trycka på.
 
  • Gilla
Dheri
  • Laddar…
@useless, @Nötegårdsgubben, @BirgitS, @MultiMan, @GargamelSE, @13th Marine, @Bo.Siltberg, @Demmpa, @Mikael_L, @richardtenggren, @blackarrow, @tttomten, @Staffan2000, @Snigla, @roli, @tveksamt, @HasseTeknik, @MatCan, @Johan Gunverth, @thomas33, @ClasseClas, @kashieda, @Åsa Lund, @Ludvig Eskilsson, @Marlen Eskilsson, @cnils
Vi har lyssnat på era synpunkter och själv testat och känt efter och i stort sett ändrat tillbaka.

Så här ser det ut nu:
Användargränssnitt för att svara i diskussionstråd med textredigeringsverktyg och bilduppladdningsknapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Jag gillar den ändring ni behållit :love:
#himmelsblå #mff
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag tycker det blev bättre, men tycker att nedåtpilen gott kan vara på den sista raden, inte direkt under uppåtpilen. Det skulle göra båda enklare att trycka på.
Tack @Per Eskilsson!
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Jag gillar den ändring ni behållit :love:
#himmelsblå #mff
hrmpf, mff, MFF, Malmooooeee IIIIIffff IIIIfffff ? ::)
Tycker det borde vara Svart och Gult i stället för himmelsblått, hehe
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Logotyp med två röda granar på vit bakgrund ovanför vågformad mörkblå remsa med texten "TIMRÅ IK".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det ska vara lite mörkare blåfärg.
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Mikael_L
Som jag skrev i detta inlägg:
https://www.byggahus.se/forum/threads/ni-bygger-inte-hus.387292/page-10#post-3824619
Så saknar jag ibland en lite mindre skrattande smiley som reaktion.
Jag tänker nog inte :), utan mer något typ ;), eller som de som fanns i det länkade inlägget.

Dvs, om det inte egentligen är ett vrålflabb, utan lite mer typ småkul, dvs jag märker att jag ler när jag läser det.
Och den reaktionen kan ju också användas som en aningens dämpande effekt på vissa saker.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.