Noterade precis att ”senaste”-knappen bara ger en lista med inlägg 12 timmar tillbaka i tiden. Där tar det stopp och man kan inte ladda inlägg äldre än så. Är detta en Premium-försämring?
 
Nix, jag kommer just nu bara 11,5 timme bakåt fast jag har premium.
 
  • Gilla
JPW
  • Laddar…
Jag tror vi har satt en limit på 200 rader och att vi läser in 30 nya rader i stöten.

Tidigare räckte detta i ungefär ett dygn men nu är det så mycket aktivitet att det bara hinner gå 11-12 timmar.
 
Redigerat:
  • Gilla
JPW
  • Laddar…
J JPW skrev:
Noterade precis att ”senaste”-knappen bara ger en lista med inlägg 12 timmar tillbaka i tiden. Där tar det stopp och man kan inte ladda inlägg äldre än så. Är detta en Premium-försämring?
Med Premium kan man välja att förhandsvisa 0-5 textrader från senaste inlägget i trådlistorna i mobilen.

Väljer man t ex tre rader så ser det ut så här:
Skärmdump av ett foruminlägg om byggmaterial med titeln "Kan inte hustillverkarna reglerna?" och en textsnutt.

Och väljer man fem rader då ser man det här:
Skärmdump av forumtråd om bygglov med titeln "Kan inte hustillverkarna reglerna?" och en texturtavla.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
får alla som är med i/på någon lista gratis Premiumskap sålänge de är på listan?

[länk]
Det är inte 100 procent spikat och kanske inte heller 100 procent rättvist men just nu tror jag att alla som är med i följande topplistor tilldelas gratis Premium by default så länge de är med på någon av dessa listor.

Skärmdump från diskussionsforum som visar topplistor med medlemsstatistik och reaktionsantal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Det är inte 100 procent spikat och kanske inte heller 100 procent rättvist men just nu tror jag att alla som är med i följande topplistor tilldelas gratis Premium by default så länge de är med på någon av dessa listor.

[bild]
ok, tack. För hittar ingen info om jag klicka på mitt namn och jag är med på en lista
 
Tokslut Tokslut skrev:
ok, tack. För hittar ingen info om jag klicka på mitt namn och jag är med på en lista
Verkar väl lite orimligt att "flest filmer" är med? Jag menar, det är ju ju ingen direkt prestation att ladda upp 15 filmer?
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
ok, tack. För hittar ingen info om jag klicka på mitt namn och jag är med på en lista
Du borde ha fått en notis om att du tilldelats Premium.
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Verkar väl lite orimligt att "flest filmer" är med? Jag menar, det är ju ju ingen direkt prestation att ladda upp 15 filmer?
Kanske. Men vad är det man säger ”En bild säger mer än tusen ord.” så då borde en video ibland kunna säga ännu mer? Hellre fria än fälla och bara för att det är relativt enkelt att idag ladda upp 13 filmer så behöver det inte vara dåligt.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
G
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Med Premium kan man välja att förhandsvisa 0-5 textrader från senaste inlägget i trådlistorna i mobilen.

Väljer man t ex tre rader så ser det ut så här:
[bild]

Och väljer man fem rader då ser man det här:
[bild]
Jag gillar denna premium-plusset de med premium, ingen försämring för de utan premium, men iaf en liten morot för premium för att få två rader till.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Du borde ha fått en notis om att du tilldelats Premium..
Aha, jag är dålig på att kolla notiserna. Jag föredrar mejlen, svårare att missa nått den vägen har jag märkt.

Youtube tog nyligen bort mejlen och har bara notiserna kvar när de man prenumererar på lagt upp nått nytt, och får ofta gå in där och scrolla för att se vad jag kollat och inte.. Mejlen kastar man när man tittat och således mycket mer lättavläst tycker jag :oops:

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Verkar väl lite orimligt att "flest filmer" är med? Jag menar, det är ju ju ingen direkt prestation att ladda upp 15 filmer?
Så du föredrar att någon berättar i text vad man skulle se på en film ist. för att titta på den? Lika så bilder?

Kom igen! Jag själv förundras oftas över varför folk inte bara lägger upp en bild på problemet eller lösningen, men det är jag. :p
 
Tokslut Tokslut skrev:
Aha, jag är dålig på att kolla notiserna. Jag föredrar mejlen, svårare att missa nått den vägen har jag märkt.

Youtube tog nyligen bort mejlen och har bara notiserna kvar när de man prenumererar på lagt upp nått nytt, och får ofta gå in där och scrolla för att se vad jag kollat och inte.. Mejlen kastar man när man tittat och således mycket mer lättavläst tycker jag :oops:


Så du föredrar att någon berättar i text vad man skulle se på en film ist. för att titta på den? Lika så bilder?

Kom igen! Jag själv förundras oftas över varför folk inte bara lägger upp en bild på problemet eller lösningen, men det är jag. :p
Notiser har snabbt blivit mångas favoritredskap, förmodligen eftersom den skickar pushnotiser om man har laddat ner appen, eller webbnotiser om man tillåtit det i webbläsaren. Notissidan är till och med mer frekvent använd än Bevakningar.

Men själv reagerar jag både på notiser och mail och har kommit fram till att följande notisinställningar funkar bra för mig.

Skärmdump av notisinställningar på ett forum med markerade alternativ för meddelanden via e-post och notiser, samt frekvensen 'ibland'.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tokslut Tokslut skrev:
Aha, jag är dålig på att kolla notiserna. Jag föredrar mejlen, svårare att missa nått den vägen har jag märkt.

Youtube tog nyligen bort mejlen och har bara notiserna kvar när de man prenumererar på lagt upp nått nytt, och får ofta gå in där och scrolla för att se vad jag kollat och inte.. Mejlen kastar man när man tittat och således mycket mer lättavläst tycker jag :oops:


Så du föredrar att någon berättar i text vad man skulle se på en film ist. för att titta på den? Lika så bilder?

Kom igen! Jag själv förundras oftas över varför folk inte bara lägger upp en bild på problemet eller lösningen, men det är jag. :p
Jo, jag gillar bilder, filmer med, det är jättebra!
Men frågan var om det är rimligt att dela ut premium till en topplistekategori där det är en såpass låg tröskel för att komma in?
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jo, jag gillar bilder, filmer med, det är jättebra!
Men frågan var om det är rimligt att dela ut premium till en topplistekategori där det är en såpass låg tröskel för att komma in?
Då förstår jag, tröskeln är väl låg för att ni andra är så dåliga på att dela med er?!! Jag kan ha fel, men tror knappast det ;)
 
Filmer eller videoklipp är något som vi är dåliga på att lyfta fram men jag tror många skulle uppskatta om man kunde välja att titta på filmer på likande sätt som man kan göra på youtube, instagram och facebook, dvs utan ljud som standard men att en film i taget snurrar igång när man slösurfar i mobilen.

Vi behöver också något eller några sätt att hitta till de uppladdade filmerna, som ofta är väldigt givande.

När vi lanserade möjligheten att ladda upp filmer för några år sedan så var våra mobila internetuppkopplingar ofta sämre än idag och därför valde vi att inte köra några automatiska uppspelningar då.

Detta kommer kanske inte gillas av alla, men av många (tror jag).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.