Jonas Persson
es.suhaggyB es.suhaggyB skrev:
Skrivs mycket skit och killgissningar också. Ingen som sitter och korrekturläser mig veterligen, men jag kanske har fel?
Det är inte wikipedia, men om du är på forumet en tid så lär du dig vilka som kan sina saker och vilka som har åsikter utan belägg.
 
Absolut
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Det är inte wikipedia, men om du är på forumet en tid så lär du dig vilka som kan sina saker och vilka som har åsikter utan belägg.
Absolut men jag tycker fortfarande inte att premium är värt pengarna samt ger dålig smak i munnen. Om det nu är så viktigt med intäkter så kan man göra hela sidan till en betaltjänst men det vågar man inte eftersom det skulle bli sidans undergång. Premium är bättre, behåll medlemmarna och låt dom som är lättlurade skaffa premium som ger ett litet tillskott i kassan. Tur att det är frivilligt, än så länge..
 
Jonas Persson
Tyvärr gömmer sig de flesta bakom olika pseudonymer och ingen publicerar sin CV. Men det finns många med mycket djupa kunskaper och ibland häpnar man över författarens bakgrundskunskaper. DET är vad som gör Byggahus unikt, då man kan få svar på saker som inte går att finna på andra sidor och är svåra att läsa sig till.
 
  • Gilla
MEE-84 och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson
es.suhaggyB es.suhaggyB skrev:
Tur att det är frivilligt, än så länge..
Det kommer aldrig att bli ett krav. Som du skriver ger reklam en hel del pengar.

Har du förstått hur stort Byggahus är? Just nu är det nästan 8000 personer inloggade och sidan har nästan 350 000 medlemmar. I maj förra året hade den 500 000 unika besökare i veckan enligt Wikipedia. Även om många konton kanske är vilande så innebär det att denna sida har många aktiva medlemmar och det finns inget behov att sätta den bakom betalvägg, speciellt då det är en sida uppbyggd av medlemmar för medlemmar och andra som hittar hit. Sidan skulle snabbt dö om den skulle låsas ner.
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Det kommer aldrig att bli ett krav. Som du skriver ger reklam en hel del pengar.

Har du förstått hur stort Byggahus är? Just nu är det nästan 8000 personer inloggade och sidan har nästan 350 000 medlemmar. I maj förra året hade den 500 000 unika besökare i veckan enligt Wikipedia. Även om många konton kanske är vilande så innebär det att denna sida har många aktiva medlemmar och det finns inget behov att sätta den bakom betalvägg, speciellt då det är en sida uppbyggd av medlemmar för medlemmar och andra som hittar hit. Sidan skulle snabbt dö om den skulle låsas ner.
Exakt. Så varför ta betalt för premium?...

Upplevde en liknande sak på annat forum.
Ett fantastiskt forum med god stämning och hjälpsamma medlemmar/entusiaster. För det är just det, entusiaster, som brinner för att hjälpa och undervisa andra. Det var fantastiskt till man ville bli vinstdrivande och tjäna pengar och införde premium. Efter premium var ingenting sig likt, trist stämning, segregerat och urholkar.
 
Nu är pinsamma med "premium", ni är Inet alls utan skrivande användare ni nu vill ha betalt för. Admin som inte tillför något och tar ut övervinster.... Pinsamt
 
es.suhaggyB es.suhaggyB skrev:
Exakt. Så varför ta betalt för premium?...

Upplevde en liknande sak på annat forum.
Ett fantastiskt forum med god stämning och hjälpsamma medlemmar/entusiaster. För det är just det, entusiaster, som brinner för att hjälpa och undervisa andra. Det var fantastiskt till man ville bli vinstdrivande och tjäna pengar och införde premium. Efter premium var ingenting sig likt, trist stämning, segregerat och urholkar.
Ja. Varför. In deed.

Men. Vi kan inte glömma samhället vi lever i. Alla svenskar är ej bohemer.

Om det vore som du skrev, varför då jobba 100%?
Du kan överleva med 50% lön och låta någon annan också få chans till jobb.

Tänk på saken. Nu. Blir detta personifierat. I och med namn, samma efternamn och allt vad som följer.

Ja. Dessa personer kanske också har så dom klara sej.

Men det ligger många timmars hårt svett bakom, tro inte något annat.

Jag själv kan inte se att forumet verkat sämre eller förändrat. Bara att det står en knapp nu som heter Premium.

Varför klagomål. Är något sämre. Kanske. Eller inte. Har vi råd att avvara? Samma. Men blir man utmålad. Då kanske man kan uppfattas som en snyltare ifall man inte har rätt kod.:ok:

Då kanske det vore bättre. Anonymt?

Jag vill ändå tacka Eskilsson, programmerare och moderatorer samt övriga som i alla år fått till en fungerande sida som hjälper många. Det finns expertforum. Jag har till och med själv fått hjälp. :ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok:
 
R reez skrev:
Nu är pinsamma med "premium", ni är Inet alls utan skrivande användare ni nu vill ha betalt för. Admin som inte tillför något och tar ut övervinster.... Pinsamt
Det var väl "feedback" på premium, inte allmänt gnäll? Jag fattar inte att ni orkar, är det så kass så är det la bara att dra?

Själv bidrar jag säkerligen inte tillräckligt för att betala för mig här på forumet, så jag är tacksam för att det finns något annat än ansiktsboken. Och blir någon rik på det så är det väl bara bra? Eftersom jag inte betalar för premium själv så blir jag ju inte fattigare i alla fall.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
A
Tja,är väl som alla företag i dagens läge,det räcker inte med bra vinst,den måste hela tiden ökas med alla medel,vill folk betala för en filur/bild vid sitt nick är det väl deras val,jag avstår dock mer än gärna:thinking:
 
Jag är inte emot att ta betalt, tvärt om så tycker jag man ska vrida ut disktrasan ordentligt istället för att vara "sosiga" och införa premium.
Våga visa att ni vill tjäna pengar och ta betalt fullt ut och passa samtidigt på att rensa ut alla skittrådar med faktafel.
Men de vågar man inte utan man kör lite mellanmjölk och inför premium i stället, lagom så att man kan ha lite punch i fredagskaffet.

Patetiskt!
 
Ville mest skriva att användaren Krilleman borde få minst ett års gratis premium på byggahus (tråkigt bara att man måste googla för att hitta hans trådar).
 
  • Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
es.suhaggyB es.suhaggyB skrev:
och passa samtidigt på att rensa ut alla skittrådar med faktafel.
Ja, kan hålla med om att det finns en del inlägg där det är rena faktafel, en del rensas bort redan idag, men mer skulle kunna rensas bort, men för att det ska kunna ske så måste rätt moderator (en som kan det tråden handlat om) läsa inlägget, men så många moderatorer finns det inte. Då återstår det att dom som läser inläggen med faktafel anmäler inläggen samt förklarar varför inlägget ska tass bort (eller redigeras), men då måste ändå någon moderator kunnig i ämnet läsa anmälan och behandla anmälan.
 
  • Gilla
es.suhaggyB
  • Laddar…
useless useless skrev:
es.suhaggyB gick och la sig 16:18...
Det är nog inte så ovanligt som du tror.
Inte alla som jobbar 7-16.:rolleyes:
 
es.suhaggyB es.suhaggyB skrev:
Det är nog inte så ovanligt som du tror.
Inte alla som jobbar 7-16.:rolleyes:
Du skrev för flera timmar sen att det är en skitsida du läser fem minuter innan du går och lägger dig. Vad hände sen?
 
useless useless skrev:
Du skrev för flera timmar sen att det är en skitsida du läser fem minuter innan du går och lägger dig. Vad hände sen?
Han vaknade upp för det kom intressanta svar som han blev tvungen att svara på.....
 
  • Gilla
es.suhaggyB
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.