Byggahus går bra, det rullar på och har ett stadigt flöde av cash. Räcker så.

Har varit med så pass länge att man vet att början till slutet är.... uppdelningen "betalande medlemmar" och... de andra.
Det blir aldrig bra.

Tyvärr.
 
Jonas Persson
Beror helt på vad som visas, långa klipp i porträttläge som lika gärna skulle kunna förklaras med en bild gör en inte glad. Problemet med film är att det är svårt att skumma igenom. Tack och lov har Youtube upp till 2x uppspelningshastigheten, men jag önskar att de hade minst 4x. Vissa talar så långsamt att de blir normala i 2x (säger en Stockholmare)

Däremot är en kortfilm som någon redigerat för att förklara olika handgrepp mm ovärderlig. Sådana filmer tar tid att göra och bör absolut premieras.

Tror få kommer att sätta i system att ladda upp filmer bara för att bli premium, och sker det så lär det stanna av efter en tid när de som finns på topplistan sprungit ifrån övriga.

Men jag tror inte att man bara lättare ska kunna finna klippen, utan även på något sätt betygsätta deras förträfflighet.

Autoplay är ett elände, tänker på amerikanska sidor där det skys som pesten och jag irriterar mig också på dem när de äter upp min pott.
 
L larka742 skrev:
Byggahus går bra, det rullar på och har ett stadigt flöde av cash. Räcker så.

Har varit med så pass länge att man vet att början till slutet är.... uppdelningen "betalande medlemmar" och... de andra.
Det blir aldrig bra.

Tyvärr.
Ge några exempel på ställen där det "blivit mindre bra"? Förutom frågetecken kring moderering av betalande medlemmar (vilket jag har fullt förtroende för att forumägarna klarar av att balansera) så ser jag inte bekymret?
 
  • Gilla
Dheri och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Ge några exempel på ställen där det "blivit mindre bra"? Förutom frågetecken kring moderering av betalande medlemmar (vilket jag har fullt förtroende för att forumägarna klarar av att balansera) så ser jag inte bekymret?
Ah... var länge sedan jag hade tid med andra intressen, dessa har ju dött ut - och försvunnit ur minnet.

Men det jag vill säga är att det är ju inte kunskapsbanken som är det viktiga, det är inte alla byggmässigt bra inlägg som får folk att besöka byggahus igen och igen..... det är allt det andra.

Stämningen. Lite halvt irrelevanta inlägg. Nyfikna inlägg. Ifrågasättande inlägg. Osv.
DET är de som genererar den stora massan av besökare..

Kärnan är byggahus-inlägg, byggahus-deltagare som kan detta och är genuint intresserade.
MEN...forumet klarar sig inte på kärnan enbart. Med bara kärnan blir forumet torrt, och lexikon... och det är nog inte riktigt därför folk besöker forumet dag efter dag.

Ett premium som "matar" kärnan med finesser, eller extra funktioner, kommer tappa besökare förr eller senare.
Cyniskt. Visst.
 
  • Gilla
roli
  • Laddar…
Jag gillar när någon lägger upp filmer och kan tycka att det är trevligt om det premieras även om det idag är ovanligt. Sen gissar jag att många filmpostningar inte räknas då de är youtube-länkar snarare än direktuppladdade filmer. Så medan ”snodda” bilder som det mesta i humorhörnan räknas som bilder då de mellanlagras på den egna enheten så antar jag att en youtube-länk inte räknas som en uppladdad film.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Tidigare räckte detta i ungefär ett dygn men nu är det så mycket aktivitet att det bara hinner gå 11-12 timmar.
Njae, det måste även vara någon annan förändring. "Förr i tiden" fick jag runt 15 sidor med senaste inlägg. Nu är det sju sidor. Jag har i alla fall inte medvetet ändrat något utan upplever det som antalet senaste inlägg är ungefär halverat.

Exakt när "förr i tiden" var vet jag inte säkert men kanske runt ett halvår sedan.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
jag tror många skulle uppskatta om man kunde välja att titta på filmer på likande sätt som man kan göra på youtube, instagram och facebook, dvs utan ljud som standard men att en film i taget snurrar igång när man slösurfar i mobilen.
Nej! Filmer som spelas upp automatisk är minst lika irriterande som blinkande reklam.
 
  • Gilla
mikethebik och 8 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag gillar när någon lägger upp filmer och kan tycka att det är trevligt om det premieras även om det idag är ovanligt. Sen gissar jag att många filmpostningar inte räknas då de är youtube-länkar snarare än direktuppladdade filmer. Så medan ”snodda” bilder som det mesta i humorhörnan räknas som bilder då de mellanlagras på den egna enheten så antar jag att en youtube-länk inte räknas som en uppladdad film.
Det stämmer, inlänkade och inbäddade youtubeklipp räknas ej, bara uppladdade egna filmer som man normalt tagit med sin egen mobil räknas.
 
useless useless skrev:
Nej! Filmer som spelas upp automatisk är minst lika irriterande som blinkande reklam.
Lugn, du behöver inte ha det så. Jag menar att det ska vara valbart, synas på vissa ställen och under vissa förutsättningar (t ex snabb uppkoppling, utan ljud som standard och bara påbörjas och spelas upp när den är synlig på skärmen, och bara en film kan spelas upp samtidigt) ungefär som det görs på instagram, facebook och youtube i deras appar.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
MultiMan
L larka742 skrev:
Byggahus går bra, det rullar på och har ett stadigt flöde av cash. Räcker så.

Har varit med så pass länge att man vet att början till slutet är.... uppdelningen "betalande medlemmar" och... de andra.
Det blir aldrig bra.

Tyvärr.
Det finns massor av sidor och kanaler som delar upp sina medlemmar med stor framgång, särskilt med hjälp av Patreon. Jag vill t o m påstå att en stor del inte hade funnits längre om de inte fått in pengar vid sidan av annonserna.

Personligen har jag stöttat och stöttar fina sidor med Patreon, trots mina synnerligen begränsade inkomster. Jag har även stor glädje av allt material som kan produceras tack vare dessa extra inkomster, helt utan att jag är tvingad att betala. Det är helt frivilligt, precis som Byggahus Premium.
 
G
useless useless skrev:
Nej! Filmer som spelas upp automatisk är minst lika irriterande som blinkande reklam.
Därför jag blockerar autouppspelning på youtube t.ex.
Reklam och annat mög som ska blinka och låta i tid och otid.
De som gör reklam har sig själva att skylla för den skiten.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Autostart brukar vara det första man ser till att bocka ur. Otyg är vad det är.
Visst erbjud det men låt det inte vara standard.
Det är inte alltid man vill se filmklipp.
 
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
B Byggdjuret skrev:
Det är inte alltid man vill se filmklipp.
Och framförallt inte alltid man vill höra dem. Exempelvis när man försöker se intresserad ut i ett skittråkigt men "viktigt" möte. Det förtar liksom lätt illusionen. :oops:
 
  • Gilla
  • Haha
Andreas_kalmar och 2 till
  • Laddar…
G
Alfredo Alfredo skrev:
Och framförallt inte alltid man vill höra dem. Exempelvis när man försöker se intresserad ut i ett skittråkigt men "viktigt" möte. Det förtar liksom lätt illusionen. :oops:
Speciellt när Ron Jeremy sätter igång på skärmen? :D
 
  • Gilla
Andreas_kalmar och 1 till
  • Laddar…
G GargamelSE skrev:
Speciellt när Ron Jeremy sätter igång på skärmen? :D
Det är uppenbarligen mycket man missar när man inte har Premium - Vad gör han reklam för?;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.