49 635 läst · 1 000 svar
50k läst
1,0k svar
Fastmonterade korkar: En miljönytta eller korkad innovation?
Gamla goda tiden med Arla och Norrmejerier! En sak som Stockholm och Norrland hade gemensamt! Dock skilde och skiljer det sig än idag på färgen. Mellanmjölk är röd och Standardmjölk är grön i Norrland 😂 Precis tvärtom 🤔A Arne_Planka skrev:
Resten körde den standarden som i Finland tror jag när det gäller tetra. Vet inte riktigt vad dessa olika tetra former heter 😂
Men nog minns man dessa!
Vad ska du ha annars då ?F frasen_36 skrev:
tetra utan kork? Tror du det är bättre för reumatiker? =) Ni gör ett icke problem till ett problem, har för tusan växt upp bland det och vet väl vad jag pratar om.
Absolut. Men vi är inte extremt lika illa =)A Arne_Planka skrev:
Kartonger är vi nog rätt illa på dock.
Den industrin jag jobbar i använder ej engånsplast alls mellan olika stationer eller underleverantörer, och de påsarna som är i pallarna återanvänds till de är helt sönder.
Allvetare
· Östergötland
· 4 177 inlägg
Här har du det ”genialiska” klicket som ska hålla korken ur vägen när man häller;Bo00 skrev:
Uselt är vad det är när det är helt godtyckligt när det ska fungera…
Det händer att en kork kan fela men det är ovanligt. Själv öppnade jag idag en kork som var defekt. Den bara trillade av men det är första gången det händer för mig.S Styrman_jansson skrev:
Allvetare
· Östergötland
· 4 177 inlägg
Det är likadant på de 2 mjölkpaket och 2 filpaket jag har hemma.Bo00 skrev:
Upptäckte också att på vissa paket går det att dra av korken helt utan att vrida på den. Inte konstigt att folk spiller.
Besserwisher
· The Great North
· 972 inlägg
Willys äppeljuice har en lös kork! Köp! Köp! Köp!
Besserwisher
· The Great North
· 972 inlägg
Norrmejerier har en föredömligt tunn plaststräng som håller fast korken. Väldigt enkelt att vrida loss korken från förpackningen och slippa sölandet. Sen sätter vi alltid tillbaka den såklart. Vem tar bort korken innan man slänger förpackningen i återvinningen?
Hur gör ni med ölburkar? Jag har inte kunnat hälla upp en öl sen de lät flärpen sitta kvar. Dricker bara ur flaska. Trots alla protester och spill, den fastnar på överläppen så har det behållit den idiotiska funktionen