9 305 läst · 65 svar
9k läst
65 svar
Får man in mjölpaket i 20 cm höga ikealådor?
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 191 inlägg
Kombinera? Typ sätta ihop en 20 -och en 30-front? Ser inte det konstigt ut?13th Marine skrev:
(Bra bild. Nu fattar jag hur det blir. )
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 191 inlägg
På min bild har jag kombinerat två 20-fronter till en 40 hög, då för att bättre matcha lådorna bredvid som är två 20.V vickan11 skrev:
Istället kunde man satt en 10cm över och sedan en 10 och en 20 ihopkopplade för att få en 30 hög.
Det ser uppenbarligen inte alls konstigt ut eftersom jag inte fattade att du gjort så. Inte förrän du berättade det.13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 191 inlägg
Jag var först inne på att göra en 10+20lucka, men efter en vända i Ikeas köksplanerare så ratade jag idén.V vickan11 skrev:
Jag förstår Ikeas tanke med de nya fronterna, men ärligt talat så är 40 för djupt och 20 för grunt.
Att sätta i en låda innanför känns egentligen som en rätt dålig lösning.
Det här är som:13th Marine skrev:
hur får man in 4 giraffer i en bil?
- två bak och två fram!
hur får man in 4 elefanter i en bil?
man tar ur girafferna!
dvs ta bort det som är i vägen så går det
Vad sa köksplaneraren som fick dig att ändra dig? Jag tycker det låter som en vettig idé.13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 191 inlägg
Jag håller med om höjderna. Jag gick runt och mätte alla grejer i köket och kom fram till att 25 eller 30 cm hade varit perfekt. Med 40 cm slösar man mycket utrymme som hade kunnat bli en låda till. Även 10 cm är lite tight för en del grejer som skulle vara perfekt i en 15 cm låda.13th Marine skrev:
Fast Ikea har åtminstone föredömligt lite utstick på lådfronten. Hos en del köksleverantörer sticker lådfronten ner väldigt mycket nedanför lådans botten, vilket gör att man inte kan utnyttja hela höjden på lådan under.
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 191 inlägg

richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 609 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 609 inlägg
Vi har ”vårat” mjöl i dolda mediumlådor, funkar utmärkt
Vill man förvara mjölpåsar i en hög låda med en dold och låg låda ovanför ser det ut att gå utmärkt också. Nu sitter den låga lådan lite högt här nedan, glömde att jag ska få plats med lådbelysningen 🤓

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vill man förvara mjölpåsar i en hög låda med en dold och låg låda ovanför ser det ut att gå utmärkt också. Nu sitter den låga lådan lite högt här nedan, glömde att jag ska få plats med lådbelysningen 🤓

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder