L
Vem identifierar du dig med mest?
Illustration av människor i en trädgård, en som klipper gräs och ett par vilar i en hängmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
  • Wow
Fotografen och 10 till
  • Laddar…
Nissens
Staffan_V Staffan_V skrev:
Det beror på. Hade förut ett fritidshus i Mariestad kommun och där hotade kommunen med vite om inte gräset klipptes minst varannan vecka.
Du menar att de hade en lag att stödja sig på? Och hur gick uppföljningen till? 😂

• Gilla
Sernando
  • Laddar…
De kanske var skrotbilarna de påpekade på?

Fin äng!

L Lärospånet skrev:
Vem identifierar du dig med mest?
[bild]
Egentligen tror jag i stort sett alla skulle vilja ha trädgården som i den högra på den bilden.

Redigerat:
  • Gilla
MichelleW och 5 till
  • Laddar…
Vet inte om detta stämmer, men jag har hört ett Japanskt ordspråk: "En trädgård är ingen trädgård utan träd."

• Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Personligen tycker jag inte att man har full frihet så länge man har med andra människor att göra. Vi måste visa hänsyn till varandra om vi ska kunna bo så nära inpå.
Och det är givetvis din uppfattning som är den rätta?
Hänsyn ja, varför inte visa lite hänsyn till grannen (som inte verkar störa på något annat sätt).

• Gilla
Davidbagare och 1 till
  • Laddar…
Vad menas egentligen med ogräs?
Är det något som inte är gräs?

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
A Arne_Planka skrev:
Vad menas egentligen med ogräs?
Är det något som inte är gräs?
Den korrekta benämningen enligt mig är "icke önskvärd vegetation" vilket kan vara vad som helst du inte vill ha just där, annars är det bara vegetation.
Det ligger i betraktarens och ägarens ögon, och definitivt inte i grannarnas.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
RoTe
A Arne_Planka skrev:
Och det är givetvis din uppfattning som är den rätta?
Hänsyn ja, varför inte visa lite hänsyn till grannen (som inte verkar störa på något annat sätt).
Inte min men majoritetens kanske? Om majoriteten sköter sina hus och trädgårdar så blir det lite fel när man inte gör det och bor mitt bland dessa. Typ hela Norduppland ser ut som skit pga människor som dessa, som mest bara skiter i allt, men likväl ska dom äga en villa mitt i en by. Jag blev helt chockad när jag flyttade till Skänninge, varenda villa och varenda trädgård prydligt skött.

• Haha
Sernando
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Typ hela Norduppland ser ut som skit pga människor som dessa, som mest bara skiter i allt
Du verkar prata om majoriteten. 😉

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
RoTe
Alfredo Alfredo skrev:
Du verkar prata om majoriteten. 😉
Majoriteten av byarna ja. Så jävla tröttsamt att alla endera ska missförstå mig eller på pin kiv missförstå mig i varje jävla inlägg.

• Haha
Rejäl
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Så jävla tröttsamt att alla endera ska missförstå mig eller på pin kiv missförstå mig i varje jävla inlägg.
Du verkar inte tillhöra majoriteten, dvs de som gör sig förstådda.
Du får helt enkelt rätta in dig i ledet, precis som du vill att grannen skall göra.

• Haha
  • Gilla
Sernando och 3 till
  • Laddar…
Staffan_V Staffan_V skrev:
Det beror på. Hade förut ett fritidshus i Mariestad kommun och där hotade kommunen med vite om inte gräset klipptes minst varannan vecka.
Hota är en sak , men tror nog att det blir problem när straff skall ut dömas

Unikt namn Unikt namn skrev:
Vems ogräs är det här då? Ser lite gult och tråkigt ut.
På andra sidan är det grönt i alla fall.
[bild]

Tror vi behöver fler bilder på din sida för att djungelstämman ska kunna avgöra om du har rätt att kasta första stenen.
Den
Danieldndnbd Danieldndnbd skrev:
Gren på träd är en sak, tar isåfall grenarna som löper 2 meter ut över vår tomt med godkännande av henne.

Smått hål i huvudet på mig men jag skiter i vilket, rensar upp för oss bägge även om jag behöver avveckla det.

Däremot ogräset på hennes tomt får jag inte röra. Förens det är på min tomt.

👍👍

Kommunen har talat. Allt är väck och fakturan åkte i grannens brevlåda. Områdesbestämmelser .

Tjoa ni hejvilt men jag hade rätt. Ni som har en nagel i ögat är antagligen likvärdiga grannar som skiter i vilket 🤣

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.