Nissens
B b8q skrev:
[länk]
Och du har tydligen inte läst texten du själv länkar till, den stöder det jag säger. Får väl citera åt dig:

Enligt en ny studie från universiteten i Ålborg och Oxford utgör vissa robotgräsklippare en betydligt större risk för igelkottar än andra modeller.”
 
  • Gilla
MichelleW
  • Laddar…
Nissens
H Harald Blåtumme skrev:
Det är väl där folk av snålhet köpt underdimensionerade robotgrasklippare som det finns behov att köra dem i princip dygnet runt. Tumregeln är att de aldrig någonsin ska vara igång skymning till gryning, inte bara av skälet "inte störa igelkottar" utan även för att klippresultatet blir dåligt av daggstänkt nattvått gräs.
Struntprat, det står ju tydligt att det handlar om vissa modeller av robotgräsklippare.
 
Nissens
P pmd skrev:
Ja, katter borde inte få köras mellan kväll och gryning …
De borde inte få vara ute lösa alls i naturen. Det borde du tycka om du är en verklig djurvän. Eller du kanske har en igelkottfetish?
 
Nissens Nissens skrev:
De borde inte få vara ute lösa alls i naturen.
Börja inte nu igen! Helt fel tråd för detta!
 
  • Gilla
MichelleW och 4 till
  • Laddar…
Nissens
Alfredo Alfredo skrev:
Börja inte nu igen! Helt fel tråd för detta!
Det var inte jag som började, det var snubben med igelkottarna.
 
  • Haha
pmd
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det var inte jag som började, det var snubben med igelkottarna.
Där fanns det i alla fall en koppling till trådens ämne. Gräs, ogräs, gräsklippning och trädgårdsskötsel.
 
  • Gilla
MichelleW och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Alfredo Alfredo skrev:
Där fanns det i alla fall en koppling till trådens ämne. Gräs, ogräs, gräsklippning och trädgårdsskötsel.
Nja, en naturtomt har inte så mycket med vissa modeller av robotgräsklippare och igelkottar att göra. Tråden handlar ju om ifall det ätr tillåtet att låta gräset växa…
 
Nissens Nissens skrev:
Och du har tydligen inte läst texten du själv länkar till, den stöder det jag säger. Får väl citera åt dig:

Enligt en ny studie från universiteten i Ålborg och Oxford utgör vissa robotgräsklippare en betydligt större risk för igelkottar än andra modeller.”
Och om det inte var illa nog, så står det också att samtliga modellerna var farliga för de små igelkottsungarna.
 
Nissens
B b8q skrev:
Och om det inte var illa nog, så står det också att samtliga modellerna var farliga för de små igelkottsungarna.
Det är rörande att du engagerar dig så mycket för just igelkottungar. Det kanske TS granne också gör som vill ha naturtomt. 😊
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.