Kul att höra att du är nöjd med din A111b
För jag har just beställt samma kar dock utan lyxpaketet. (Vill inte bli störd när jag sitter och kopplar av.)

Hoppas bara att jag får det före sommaren då.

Det lönar sig verkligen att kolla runt...bt-trading.se tar 12500:- för karet mot importlagret.com som tar 8995:-!!

3500:- i skillnad...sköna slantar att lägga på annat....

[quote author=Charisma .

Vi är mycket nöjda och har bubblat behagligt ett par gånger och det är precis så skönt som jag trodde! Enda negativa är väl att det var som vi trodde, vi måste byta ut vår 1800-tals varmvattenberedare...  :D

[/quote]
Hur stor varmvatten beredare behöver man? Eftersom jag har en bergsväme pump med 150l varmvatten tank och den inte vämer vattnet till mer än ca 45 grader. klarar man ett 270 l kar på det?

crappy skrev:
Eftersom jag har en bergsväme pump med 150l varmvatten tank och den inte vämer vattnet till mer än ca 45 grader. klarar man ett 270 l kar på det?
Hmmm. 45 grader, är inte det lite "kallt"? Minst 50 grader vid varje tappställe ska det vara enligt boverket för att undvika legionärssjukan. Har alla bergvärmesystem den temperaturen? ???

/FW

fredwel skrev:
Hmmm. 45 grader, är inte det lite "kallt"? Minst 50 grader vid varje tappställe ska det vara enligt boverket för att undvika legionärssjukan. Har alla bergvärmesystem den temperaturen? ???

/FW
Kan ha fel men jag tror att pumpen med jämna mellanrum värmer vattnet till 55 grader för att förhindra "legionären"

Kan ha fel men jag tror att pumpen med jämna mellanrum värmer vattnet till 55 grader för att förhindra "legionären"

Stämmer bra det men man får ställa in det själv lagom brukar vara 2-3 veckors mellanrum.

peddap skrev:
Det lönar sig verkligen att kolla runt...bt-trading.se tar 12500:- för karet mot importlagret.com som tar 8995:-!!

3500:- i skillnad...sköna slantar att lägga på annat....
Fast all karen från Bt-trading är utrustade med med lyxpaketet som standard hos importbolaget får man välja de som tillval och då kostar de 1995 kr sen är det 2 års garanti hos Bt-trading och bara 1 års hos importbolaget..sen i mitt fall så har jag typ 6 mil till bt:s lager så jag kan hämta mitt badkar själv.frakten från Luleå hade gott på 795 kr för mig.Så jag tycker ändå att man får mer för pengarna hos BT!!!

Hohoo :D

Filurar på om ingen kunde ta kort och lägga ut så vi får lite bättre bilder på det.?

Sedan är det detta med golvbrunnen... finns det utrymme under så att den inte behöver sitta precis
under själva tappstället ?

Hej
Har någon köpt W-0817 eller A401B?
Funderar på att köpa något av dessa.

sen är det 2 års garanti hos Bt-trading och bara 1 års hos importbolaget..
Jag har hört någon om att det enligt lag ska vara två års garanti, sen mer exakt vad det innebär har jag ingen aning om.

Sedan är det detta med golvbrunnen... finns det utrymme under så att den inte behöver sitta precis
under själva tappstället ?
I rimlighetens namn så måste det vara utrymme för den där slangen/röret till brunnen. Karet bör dessutom ha justerbara fötter så att man kan få allt vattnet att rinna ut.

Mvh
Thomas :)

Hej,

Är det någon av er som vet mycket vatten dessa bubbelbad rymmer? Vi har egen brunn och begränsat vattenuttag/dygn och jag har laddat ner broschyrer från nätet men det står ingen om vattenvolymen på dem.

Är intresserad av W0801(L)... Kan det rymma 270-300 liter??

Mvh

Roseanna

400 liter rymmer de!!

Hej!
Har precis beställt ett badkar från importlagret, A304L
med lyxpaket och rengöring.
Det verkar bra och de ringde faktiskt upp oss igår och verifierade att vi beställt ett badkar via internet.
Fick också veta att det leveraras i slutet av maj. :D

Efter att ha googlat runt lite har jag hittat hemsidor för de tillverkare som tillverkar de (bubbel)badkar som Importlagret och BT-Trading säljer. Anledningen till att jag letade är att de kanske tillverkar modeller som ovan nämnda importörer inte har på respektive hemsida, men som de kanske tar hem på begäran, vilket visade sig stämma (att det finns fler modeller, alltså). Nedan följer länkar till sidorna.

Forshan City Gaoming Hechen Sanitary Ware Co., Ltd. http://www.potter.com.cn/
Royalking Sanitary Ware Co., Ltd. http://ssww.en.alibaba.com/

\\Thomas

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.