Chatrine har du samma problem som busnut att det inte kommer någon luft inblandning i vattenjetsen? Du sa till mig busnut att rören till vattenjetsen är dragna på ett sådant sett att det alltid står vatten i dom, detta kan ju inte vara hygieniskt eller. Badkar som inte är utrustade med luftkompressor (blåsa dom torra) är dom rören också dragna så att det alltid står vatten i dom? någon som vet?

/Johan
 
Hej..
Måste höra med sambon om det återkommer me svar lite senare..
 
Hej
Jag har löst problemet med luftblandningen. När jag tog lös ett munstycke så var det en packning som saknades. Killarna på Importlagret ordnade en ny åt mig på engång. När jag badade så fungerade regleringen av luftblandningen på ett tillfredställande sätt. Alla rör är ju inte fyllda med vatten, det är ju bara dom som kommer in på karets botten och den del av pumpen som ligger under insuget. De kar som har luftkompressor tömmer ju alla rör genom att pressa ut vattnet med luft. Sen så finns det ju kar med en särskilld drenering i botten av pumpen som öppnas när man tömmer karet och då pumpen är lägsta punkten så rinner ju allt vatten ut. på tal om hygienen så bör man ju minst en gång per kvartal lösa upp en tablett med maskindiskmedel i vatten eller ta något rengöringsmedel från någon annan bubbelbadstillverkare. Sedan häller man i detta i badkaret tillsammans med varmvatten och kör pumpen i en kvart. När det är gjort så tömmer man och återfyller med kallvatten och kör pumpen i en kvart. Rensköljningen med kallvatten bör man göra två gånger.
Denna metod har jag läst hos en bubbelbadtillverkare som har en sida casperbad.com. Under skötselråd finns mer information att hämta om rengöring.
/Roger
 
Chatrine & Busnut, hur många jets sitter det i era kar och är några av dem roterande?

Är ni fortfarande nöjda med karen?

Mvh
Thomas :)
 
Mitt badkar heter A304L och har 2 st stora masagemunstycken i ryggen som är justerbara både i riktning och styrka. På sidan av karet sitter det två minder munstycken som inte går att reglera, längst fram sitter det två likadana riktade mot fötterna. I botten av badkaret sitter det sedan åtta stycken små munstycken riktade rakt upp som inte heller går att justera. Under varje nackstöd sitter det sedan 2 st roterande små munstycken som skall fungera som nackmassage.
Det enda som jag tycker var onödigt och som jag kanske inte är lika nöjd med som övriga karet är just de roterande nackmunstyckena då de inte gav någon för mig tillfredställande effekt och att de inte går att stänga av dom separat.
I övrigt så är jag helnöjd med mitt badkar som inte ens kostade dubbelt så mycket som bara tillvalet luftmassage kostar hos andra badkarstillverkare.
Mvh/Busnut
 
Hej alla. Tänkte bara kolla lite med folk som vet.

Vi har beställt hem 203L med lyx paketet och har lite frågor.

Någon som vet vad det väger ungefär. Klarar man bära det på 2 man?

Vad behövdes för att installera det. Vi ska dra el från eldosan som tork och tvätt maskin använder. Får man med nått för att koppla till avloppet?
Va det svårt att koppla in?

lite input vore trevligt.

Mvh
Tord
 
Jag puffar upp denna tråden lite för jag är själv intresserad av om ni fortfarande är nöjda med era badkar, ni som köpt från importlagret.. :D
 
Hej

Jag beställde precis ett bubbelbad A304 från BT-trading. Leveranstiden är 7-8 veckor.
Tittade på bubbelbad från de vanliga svenska märkena och baxnade efter att sett prislappen. När jag sedan fick höra talas om BT-trading som har väldigt bra priser så var det ingenting att tveka om. Otroligt att det kan vara så stor prisskillnad. Man blir ju lite misstänksam.

Nu får man hålla tummarna för att badet inte går sönder. Det är väl då man kanske kommer ångra sig, med tanke på servicen. Men å andra sidan kan man ju köpa 3 kar från BT-trading till priset av 1 kar från de svenska märkena.
 
Mattiasx: är BT-trading också ett importföretag?? Vet du om dem har någon hemsida som man kan gå in och kika lite på?

Skriv gärna några rader sedan när du har fått hem badkaret och testat det.. Jag är också jätteintresserad av att köpa ett sånt badkar till vårt badrum på övervåningen när vi har inrett den....

MVH

Frida
 
fridasven skrev:
Vet du om dem har någon hemsida som man kan gå in och kika lite på?
8) Titta här: http://www.bt-trading.se/ :D
 
Tack immobil du är en pärla..... ;D
 
Hej alla som letar billigt bubbel,

På importlagret sa de att bt-trading köper sina kar från dem. Alltså, exakt samma kar men säkert vissa variationer på detaljer. Vad jag tycker är konstig är att priserna varierar rätt mycket. En läcker duschkabin "B306B" kostar t.ex. 3,000kr mindre hos bt-trading medan nästan identiskt utrustade spa "610" (som jag funderar på att köpa) skiljer i runda slängar 20,000kr till importlagrets fördel. Visst skiljer det säkert något på spabadkaren men de är ganska lika i antal jets, luftmassage/kompressor, ozonrengöring etc.

 
Jag har tvär-chansat och beställt ett bubbel från importlagret, det skulle komma i i slutet av februari så jag väntar med spänning på karet så man får provbada. Kunde inte låta bli att köpa när det var så pass mycket billigare. Man måste våga satsa för att kunna vinna oxå!

Anna
 
Vad kostar frakten?

???
 
Frakten till Höga Kusten skulle iallafall gå på 900 tror jag. Inte värst. Längtar efter mitt bubbel!

Anna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.