122 400 läst · 717 svar
122k läst
717 svar
Fällt träd över servitutväg - vad göra?
Dra/vinscha stammen bort från vägen? Då borde inget av värde gå förlorat för någon eller...?
Är det en vägbom + hänglås? Kan upplevas som en fientlig handling...RoTe skrev:
Det är för övrigt absolut typiskt beteende, och vanligt förekommande, att turister köper fastigheter för rekreation och sedan vill spärra av allmänhetens (lokalbefolkningens) tillträde.
Dom fiskar i älven och dricker några öl (i hemfridszonen)
Det står tydligt att tilträdet är inte spärrat, ej heller har ngn nekat fest och fiskande.S styren skrev:Är det en vägbom + hänglås? Kan upplevas som en fientlig handling...
Det är för övrigt absolut typiskt beteende, och vanligt förekommande, att turister köper fastigheter för rekreation och sedan vill spärra av allmänhetens (lokalbefolkningens) tillträde.
Dom fiskar i älven och dricker några öl (i hemfridszonen)
Det som är spärrat av är körning med motorfordon ned til TS fastighet och vidare parkering av dessa fordon på hans gräsmatta....
Sakke
Om andra än Din familj vistas vid stranden och dom festar ( kan bli fulla och ramla i vattnet, då kanske det behövs ambulans dykare polis, hur skulle dom komma fram !
Inga problem att få bort en skrotbil, man sätter eld på den och då tas den i beslag av polisen för att de ska kunna göra en brottsutredning, så gjorde en kompis som fick en av sina infarter till ett skogsskifte blockerat av en dumpad skrotbil.B Bondläpp skrev:
Så lång e inte tråden. Tog mig 10min å skumma igenom den å få svar på det du frågar. (Läs i vartfall alla TS inlägg)A ArneTW skrev:
Borde va ett minimikrav… Ser tyvärr flera andra idag som känner sig kallade att skriva utan att ha koll på grundläggande fakta vilket gör tråden onödigt lång med massa nonsensinlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 657 inlägg
Det räcker med att den står och läcker olja för att det skall hända saker vad gäller bortforsling. Så hjälp till med en ofarlig olja. Något som en del kommuner använder som taktik för att få bort uppenbara skrotbilar. Har själv varit med om detta på egna servitutvägen. Polisen ”hjälper till” med ev. beslut.M maxmsm skrev:
Helt onödigt att skapa ett reellt problem och verkligt brott med brinnande bil.
Nej, nu blandar du ihop saker. Hagar och hemfridszon är två helt olika saker.
Jag undrade bara om vägen verkligen låg på hans tomt.
Jag undrade bara om vägen verkligen låg på hans tomt.
Hagar och hemfridszoner kan höra samman det beror på var hans byggnader ligger. T ex tvättstuga nere vid stranden med hagar runt omkring, och brygga för tvätt och bad och bastu. En av mina förra grannar fick genom överklagan av länstyrelsens beslut sådan rätt. Det var hävd sedan minst 200-år. minimi är alltid minst 50-70 meter enligt HD utlag men kan vara betydligt mycket större.D Daniel 109 skrev: