114 657 läst · 151 svar
115k läst
151 svar
Ett 100kvm garage + carport PROJEKT
Härligt och se ett redigt garage . Vilken firma tog du prefab väggarna ifrån? Ska byggatill huset och tänkte kolla om det går och få i prefab. Då tiden är en bristvara..souba skrev:Och nu är även väggblocken beställda. Kom ner i ett pris på ca: 300:-/kvm med en 195*45 stomme isolerad 195:a med utegips och plastat invändigt. Blev totalt 19 väggblock:eek:. Dom fick ritningarna imorse och frågade om jag kunde komma och hämta på ons!!!! Snabba ryck Så nu ångrar ja att jag inte beställde takstolarna lite tidigare
Självbyggare
· Stockholm
· 2 697 inlägg
Tar gärna ett pm jag också
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har i helgen ordnat loft på förrådsdelen samt klurat lite på ett hyllsystem, är gamla fönstergaller som jag modifierat lite bli ung 16kvm hylla när det är klart. Har en del nät över om nån är intresserad
Logga in
Skapa konto
Luftning i förrådsdelen
Logga in
Skapa konto
Ja, man får tänka till lite på förvaringssidan är lite allergisk mot att ha för mycket på golv som tar massa plats, så mycket som möjligt upp i tak å vägg har jag tänkt för att kunna utnyttja kvm så mycket som möjligt
Medlem
· VästraGötaland
· 57 inlägg
Hur har du löst det med vattnet från rännorna i golvet? Kommer du köra med oljeavskiljare eller kör du rätt ut bara?
Just nu går det till en fördelningsbrunn och sen till stenkista. Efter som jag har jordbruksfastighet bygger jag en ekonomibyggnad och behöver därtill inget bygglov. Tanken är ju att det inte ska bli mer olja på garagegolvet än det skulle bli om bilarna stod ute. och om det blir ett storutsläpp kan jag lätt pumpa ur brunnen innan det går vidare i stenkistan