114 660 läst · 151 svar
115k läst
151 svar
Ett 100kvm garage + carport PROJEKT
Denna helgen börjades det med att gräva ner dränering runt garaget
Efter det las det ut lite markisolering innan jag började återfylla mot elementen, la också ut dagvattenrör i bakkant.
Fick också ut lite golvärmerör. 420m totalt fördelat på 5 slingor. Gick faktiskt mycket smidigare än jag förväntade mig
Rallade ut ung 12t grus med skottkärra så får väll medge att jag är lite stel såhär efter helgen...
Men om 2 veckor har vi bokat in gjutning
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter det las det ut lite markisolering innan jag började återfylla mot elementen, la också ut dagvattenrör i bakkant.
Logga in
Skapa konto
Fick också ut lite golvärmerör. 420m totalt fördelat på 5 slingor. Gick faktiskt mycket smidigare än jag förväntade mig
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Rallade ut ung 12t grus med skottkärra så får väll medge att jag är lite stel såhär efter helgen...
Men om 2 veckor har vi bokat in gjutning
Logga in
Skapa konto
Då har betongen kommit på plats! 13,5 kubik gick det i Blev lite slitigt då den brann väldigt sakta så va uppe varannan timme hela natten och kände på den.. Va dock lite för sen när jag gick på den så blev lite fläckig men är ju som tur är ett garage Filmade hela grejen från betongbil till putsning och ska fixa till en timelaps på detta när jag får tid
Nån som vet hur man dimensionerar betongplint? Ska ju ha 2 st plint vid carportdelen och vet inte riktigt hur dom ska se ut.. Kan man kanske bara gjuta 2 miniplattor på 1*1m lr ska man gräva och gjuta plint, finns väl även att köpa färdiga men den stora frågan är viken storlek dom behöver och bör vara??
Får bjuda på några bilder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fått in första offerten.. 95 000:- för väggblock 45+145+45 med isolering och utomhusgips, ej panel lr takstolar m.m utan endast rena väggar. Då hade han räknat lite högt med timmarna sa han. Hur står sig detta tro? Ska ta in en lösvirkesoffert plus snickare också men känns svårt att komma under detta eller?
Ja, räknade lite och just material väggblocken landar på ca 45 000:-Mats skrev:
Jag skulle vilja bygga själv men tiden räcker inte till, men vad skulle det då ta tidsmässigt för en snickare att resa detta? Känns som det borde ta lite tid...
Bygg själv....med en kompis så tar det kanske 2 helger att få upp väggarna....sen på med takstolar och tak...
Ja, just stommen ja.. Sen takstolar, tak, sen isolering då är vi uppe i 6-7 helger?? Men jag väntar in snickarofferten för att se vad stommresningen och tak skulle kosta så kanske det blir att man tar tag i isoleringen själv.. Det är svårt att bygga billigt om man inte har tid;-)Enk Projektet skrev: