114 660 läst · 151 svar
115k läst
151 svar
Ett 100kvm garage + carport PROJEKT
Och nu är även väggblocken beställda. Kom ner i ett pris på ca: 300:-/kvm med en 195*45 stomme isolerad 195:a med utegips och plastat invändigt. Blev totalt 19 väggblock:eek:. Dom fick ritningarna imorse och frågade om jag kunde komma och hämta på ons!!!! Snabba ryck Så nu ångrar ja att jag inte beställde takstolarna lite tidigare
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Takstolarna kom i fredags morse Och på fredag ska det diskuteras lite pris på resning... Så med lite tur kanske det snart drar igång på allvar. Mina två små limträ vägde bara 433kg st så behöver nog en kran till dom
Ja, denna vecka har det hänt en del! Tog ledigt en vecka från jobb och på måndag kl 0800 stod kran och 2 snickare redo för stomresning. På 3 dar stod det tätt och den fjärde las pannorna på, (kunde lagt dom dag tre)
Blev mycket nöjd över hur snabbt och bra allt skedde och längtar nu hem för att få forrtsätta!
Första väggblocket lyfts på plats
Några till har kommit upp och man börjar se hur de ska se ut
Mina små limträ kommer upp, va skönt när dom va på plats å stadgade upp den hel lite.
Detta va sista bilden efter första dagen.. Tog ung 8h att resa det till takstolarna.
Dags för mitt arbete! Råspont å papp!
Onsdagskväll var allt läktat och pappen var på!
Här börjar även carporten ta form och råsponten är nästan på plats,
Körde med luckor, 3600*500, 170kvm tog mig ung en dag
Utsikten från taknock garage
Jag håller på å lägger pannorna med gamla trotjänaren som precis orkade lyfta en pall till takfoten
En bra fredag att gå ut på!
En insida panoramabild hur det ser ut i dagsläget Men nu är det bara resten kvar!
Blev mycket nöjd över hur snabbt och bra allt skedde och längtar nu hem för att få forrtsätta!
Logga in
Skapa konto
Första väggblocket lyfts på plats
Logga in
Skapa konto
Några till har kommit upp och man börjar se hur de ska se ut
Logga in
Skapa konto
Mina små limträ kommer upp, va skönt när dom va på plats å stadgade upp den hel lite.
Logga in
Skapa konto
Detta va sista bilden efter första dagen.. Tog ung 8h att resa det till takstolarna.
Logga in
Skapa konto
Dags för mitt arbete! Råspont å papp!
Logga in
Skapa konto
Onsdagskväll var allt läktat och pappen var på!
Logga in
Skapa konto
Här börjar även carporten ta form och råsponten är nästan på plats,
Körde med luckor, 3600*500, 170kvm tog mig ung en dag
Logga in
Skapa konto
Utsikten från taknock garage
Logga in
Skapa konto
Jag håller på å lägger pannorna med gamla trotjänaren som precis orkade lyfta en pall till takfoten
Logga in
Skapa konto
En bra fredag att gå ut på!
En insida panoramabild hur det ser ut i dagsläget Men nu är det bara resten kvar!
Jag gillar planlösningen, högt i tak och möjlighet till tex pallstallage för förvaring. Tom en travers likt den i granntråden...
http://www.byggahus.se/forum/smahus...i-garage-soker-enkel-losning.html#post1930234
Din tråd landar i sparalistan på bra lösningar!
http://www.byggahus.se/forum/smahus...i-garage-soker-enkel-losning.html#post1930234
Din tråd landar i sparalistan på bra lösningar!