2014-03-23 16.46.25.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Börjat fått upp lite dosor, men tog slut på både dosor och kabel och jag är inte halvvägs än.. Blev 20st 230 uttag på 120 höjd varav några dubbeldosor där det ska vara arbetsbänkar. 4st 380. Sen ska det läggas dosor för belysning och även några rör ut för fasadbelysning samt 230 uttag.
Många meter koppar blir de:)
 
  • Gilla
corre och 2 till
  • Laddar…
Blir bra det där!
Det skadar aldrig med mycket uttag, det värsta som kan hända är att du får ersätta uttaget med ett blindlock om det i framtiden ska stå ett skåp eller liknande där.
 
  • Gilla
Spett och slägga
  • Laddar…
Gabbe1 skrev:
Blir bra det där!
Det skadar aldrig med mycket uttag, det värsta som kan hända är att du får ersätta uttaget med ett blindlock om det i framtiden ska stå ett skåp eller liknande där.
Ja, tänker så jag med:) 10:- för en dosa är ingen kostnad sen kan man som sagt bara blinda om det inte behövs.
 
Helt stilla har det inte stått men nästan. Varit en del trädgårdsjobb mellan varven tyvärr;-).

Men var och hämtade porten innan påsk
2014-04-10 17.15.39.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick blir lite osb och gips runt hålet så man nu har garaget låsbart:-D
2014-04-12 15.56.02.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2014-04-13 18.04.12.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köpte porten från krafer då det ligger ett stenkast från mig, Men är mycket nöjd med port och tillbehör. Tog mig ca en dag att få upp den. Har dock inte monterat motorn än då jag vill få upp innertaket först.
 
A
köpte du deras "egen" port eller dorhan ? varit i kontakt med magnus på krafer själv och dom är ju prisvärda iaf
 
Köpte doorhan! Den andra dom har är visserligen lite billigare men det är lätt värt dom extra kronorna för den kvalitén som skiljer:)
 
ImageUploadedByByggahus.se1408893566.882288.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Varit lite lugnt ett tag! Men fått upp lite panel och Vindskivorna har kommit på plats! Lite plåt på väg så har man det hyfsat säkert inför vintern:)
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Fint bygge!!
 
Rent fantastiskt vackert.
 
Uppdate??

//AA
 
saiter skrev:
Uppdate??

//AA
Gått lite på lågfart då det kommit en liten familjemedlem till:) men la faktiskt plåten runt vidskivor och fick dit hängrännor i helgen. Ska pröva att få isolerat innertaket härnäst:) har väll fått upp några osb och gipsskivor inne också:)


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Va grymt skönt å plocka ner ställningen!:)
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Spett och slägga och 2 till
  • Laddar…
Mycket fint garage, önskar att man kunde ha ett så fint jag också men det skulle aldrig få plats 😞
 
Skönt med carport.
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Allt ser riktigt trevligt ut. Du har tänkt mycket märks och du har lyckats bra!!

Hur mycket har du stått för projektmässigt??
Vem har stått för konstruktion och byggnation??
Hur mycket har du lejt bort där du helt förlitar dig på externa hantverkare som du inte varit "kompis" med sen innan (dvs det du betalar fullpris för)?
Vilken ungefärlig kostnad har du haft??
 
  • Gilla
souba
  • Laddar…
brajt skrev:
Allt ser riktigt trevligt ut. Du har tänkt mycket märks och du har lyckats bra!!

Hur mycket har du stått för projektmässigt??
Vem har stått för konstruktion och byggnation??
Hur mycket har du lejt bort där du helt förlitar dig på externa hantverkare som du inte varit "kompis" med sen innan (dvs det du betalar fullpris för)?
Vilken ungefärlig kostnad har du haft??
Tackar! Jag har haft hjälp av svärfar med ritningar etc, formen blev given ganska snabbt då det skulle matcha huset.

Jag tog in en firma som gjorde väggblocket och reste dessa och så tog jag själv vid när takstolarna var fastspikade

Som ovan så är det "bara" väggblocken som har landat på externa hantverkare, resten har gjorts själv. Betongen kom så klart i en bil också:) Men la även detta själv.

är uppe i ca 300`nu. och tippar på ca 500´när allt är klart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.