D danfri skrev:
Lastskydd/lastnät "rollo" till kombi. Min Passat GTE MY21 saknar lastskydd, lastnät mellan bagageutrymme och kupén. Det finns inte ens fästen i taket att haka fast lastnät i. Ganska värdelöst kan jag tycka då hela grejen med kombi är väl att kunna lasta hela skuffen full, upp till tak, vid tex längre resor med familjen.

Kommer från 7st Audi Avant i olika utföranden, A4/A6, Allroad och vanliga. Samtliga har haft denna "rollo" eller utrullningsbart lastskydd som man kan fästa i bakre eller främre fäste i taket beroende på om man kör med baksätet upp eller nedfällt.

Tänker om det är extrautrustning på Passat? Verkar bekymmersamt att eftermontera då det inte finns fästen i taket. Hur har ni löst detta?

Alltså - jag talar inte om det horisintella lastskyddet som glider över lasten. Utan jag menar det nät som fästest upp vertikalt mellan baksätets ryggstöd och taket på bilen för att förhindra att lasten flyger runt överallt vid en hård inbromsning.
https://www.kleinmetall.de/en/maste...-since-2015-and-gte-built-since-2019-20421340

• Gilla
danfri
  • Laddar…
D danfri skrev:
Lastskydd/lastnät "rollo" till kombi. Min Passat GTE MY21 saknar lastskydd, lastnät mellan bagageutrymme och kupén. Det finns inte ens fästen i taket att haka fast lastnät i. Ganska värdelöst kan jag tycka då hela grejen med kombi är väl att kunna lasta hela skuffen full, upp till tak, vid tex längre resor med familjen.

Kommer från 7st Audi Avant i olika utföranden, A4/A6, Allroad och vanliga. Samtliga har haft denna "rollo" eller utrullningsbart lastskydd som man kan fästa i bakre eller främre fäste i taket beroende på om man kör med baksätet upp eller nedfällt.

Tänker om det är extrautrustning på Passat? Verkar bekymmersamt att eftermontera då det inte finns fästen i taket. Hur har ni löst detta?

Alltså - jag talar inte om det horisintella lastskyddet som glider över lasten. Utan jag menar det nät som fästest upp vertikalt mellan baksätets ryggstöd och taket på bilen för att förhindra att lasten flyger runt överallt vid en hård inbromsning.
Konstigt att Passat saknar detta! Gör alla Passat det? Helst skulle jag vilja ha ett galler som finns (som tillval) på Volvo, men ett nät är ju oerhört mycket bättre än inget.

Walle85
S StevieGee skrev:
jag tänker på främst och som är jäkligt dyrt är något jag råkat ut för två gånger. Kostar över 50k att åtgärda. Omje-läckage i någon packbox mellan växellåda och motor. Vet inte exakt namnet, men de har hittat det två gånger på den stora servicen på mina bilar. Det ena åtgärdades på garantin och det andra ville inte leasingbolaget åtgärda så den lämnades tillbaka med det felet.
Samma sak upptäcktes på min Passat jag tidigare hade. Efter en diskussion med verkstaden så fick jag det åtgärdat för ca 5000 kr, jag var inte helt nöjd när de först sa ca 50 000 kr. Men behövdes lite påtryckningar från min sida att få till det lägre priset.

• Gilla
StevieGee
  • Laddar…
K Kallens skrev:
Konstigt att Passat saknar detta! Gör alla Passat det? Helst skulle jag vilja ha ett galler som finns (som tillval) på Volvo, men ett nät är ju oerhört mycket bättre än inget.
Min -18 har nät, köpt begagnad så kan inte säga hur det kom till.

Måste ha försvunnit i faceliften?
Vi har lastnät på vår -17.

P
Har både insynsskydd och lastskydd på min 2020.

Står med i bilens utrustning som.

Lastförskjutningsnät

D danfri skrev:
Jag brukar använda den rätt frekvent, senast för en halvtimme sen eller så. Hoppade igång så snällt så, betydligt snabbare inloggning och start av p-värmare i nya appen.
Hmm varför vägrar min tro???? Får prova att byta språk och se om det hjälper

K Kallens skrev:
Har haft Rollo (horisontellt täckt överdrag) och lastskyddsnät inkl. fäste i alla mina 4 Passat GTE. Från första modellen till den senaste som är uttagen december 20.. konstigt om de tagit bort en sådan sak.

Jag har en Passat GTE MY21 och den har lastnät som dels kan dras rakt och dels kan flyttas om baksätet är fällt.

S StevieGee skrev:
Har haft Rollo (horisontellt täckt överdrag) och lastskyddsnät inkl. fäste i alla mina 4 Passat GTE. Från första modellen till den senaste som är uttagen december 20.. konstigt om de tagit bort en sådan sak.
Håller med, det är väl typ standard i alla moderna kombibilar. Låter som ett missförstånd någonstans.

K Kallens skrev:
Håller med, det är väl typ standard i alla moderna kombibilar. Låter som ett missförstånd någonstans.
Utom Tesla då.. Men de har väl snart inte ens en ratt. 🙈

• Haha
MultiMan
  • Laddar…
S StevieGee skrev:
Hehe men de har ju ingen kombi heller så.. :p

Model Y är ju i alla fall halvkombi. Med öppet bakom nackstöden. Där hade i alla fall jag velat ha ett skydd.

S StevieGee skrev:
Min kompis har 2 Model-X Teslor. Ratten är ett skämt, vem vill ha en fyrkantig ratt?

B Bo Berglund skrev:
Min kompis har 2 Model-X Teslor. Ratten är ett skämt, vem vill ha en fyrkantig ratt?
Din kompis? Varför har han annars två..?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.