657 732 läst · 3 871 svar
658k läst
3,9k svar
Erfarenheter Passat GTE
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 850 inlägg
https://www.kleinmetall.de/en/maste...-since-2015-and-gte-built-since-2019-20421340D danfri skrev:Lastskydd/lastnät "rollo" till kombi. Min Passat GTE MY21 saknar lastskydd, lastnät mellan bagageutrymme och kupén. Det finns inte ens fästen i taket att haka fast lastnät i. Ganska värdelöst kan jag tycka då hela grejen med kombi är väl att kunna lasta hela skuffen full, upp till tak, vid tex längre resor med familjen.
Kommer från 7st Audi Avant i olika utföranden, A4/A6, Allroad och vanliga. Samtliga har haft denna "rollo" eller utrullningsbart lastskydd som man kan fästa i bakre eller främre fäste i taket beroende på om man kör med baksätet upp eller nedfällt.
Tänker om det är extrautrustning på Passat? Verkar bekymmersamt att eftermontera då det inte finns fästen i taket. Hur har ni löst detta?
Alltså - jag talar inte om det horisintella lastskyddet som glider över lasten. Utan jag menar det nät som fästest upp vertikalt mellan baksätets ryggstöd och taket på bilen för att förhindra att lasten flyger runt överallt vid en hård inbromsning.
Konstigt att Passat saknar detta! Gör alla Passat det? Helst skulle jag vilja ha ett galler som finns (som tillval) på Volvo, men ett nät är ju oerhört mycket bättre än inget.D danfri skrev:Lastskydd/lastnät "rollo" till kombi. Min Passat GTE MY21 saknar lastskydd, lastnät mellan bagageutrymme och kupén. Det finns inte ens fästen i taket att haka fast lastnät i. Ganska värdelöst kan jag tycka då hela grejen med kombi är väl att kunna lasta hela skuffen full, upp till tak, vid tex längre resor med familjen.
Kommer från 7st Audi Avant i olika utföranden, A4/A6, Allroad och vanliga. Samtliga har haft denna "rollo" eller utrullningsbart lastskydd som man kan fästa i bakre eller främre fäste i taket beroende på om man kör med baksätet upp eller nedfällt.
Tänker om det är extrautrustning på Passat? Verkar bekymmersamt att eftermontera då det inte finns fästen i taket. Hur har ni löst detta?
Alltså - jag talar inte om det horisintella lastskyddet som glider över lasten. Utan jag menar det nät som fästest upp vertikalt mellan baksätets ryggstöd och taket på bilen för att förhindra att lasten flyger runt överallt vid en hård inbromsning.
Samma sak upptäcktes på min Passat jag tidigare hade. Efter en diskussion med verkstaden så fick jag det åtgärdat för ca 5000 kr, jag var inte helt nöjd när de först sa ca 50 000 kr. Men behövdes lite påtryckningar från min sida att få till det lägre priset.S StevieGee skrev:jag tänker på främst och som är jäkligt dyrt är något jag råkat ut för två gånger. Kostar över 50k att åtgärda. Omje-läckage i någon packbox mellan växellåda och motor. Vet inte exakt namnet, men de har hittat det två gånger på den stora servicen på mina bilar. Det ena åtgärdades på garantin och det andra ville inte leasingbolaget åtgärda så den lämnades tillbaka med det felet.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Måste ha försvunnit i faceliften?
Vi har lastnät på vår -17.
Vi har lastnät på vår -17.
Har haft Rollo (horisontellt täckt överdrag) och lastskyddsnät inkl. fäste i alla mina 4 Passat GTE. Från första modellen till den senaste som är uttagen december 20.. konstigt om de tagit bort en sådan sak.K Kallens skrev:
Håller med, det är väl typ standard i alla moderna kombibilar. Låter som ett missförstånd någonstans.S StevieGee skrev:
Medlem
· Stockholm
· 1 417 inlägg