heisiandiishe
E Edlunn skrev:
Appen startar värmaren oavsett avstånd då den kommunicerar med bilen via mobilnätet. Däremot är den ofattbart långsam.
Ja bara en sådan sak. Det sitter alltså mottagare typ 4g i bilen? Och så vidare är det ju ett jäkla sjå att hitta enkel info om detta. Jag ringde VW i två dagar innan jag till slut kom igång med mitt we connect. Det funkade inte online så de fick ta chassinummer över telefon... Jag försökte i ett par dagar men sedan blev det ringa och supporten var inte sylvass. Nä på riktigt borde de nog ta detta på allvar och försöka hänga med innan folk tröttnar. Det är ju inte direkt en Teslamonitor vi har i bilarna. Känns liksom lite mer Spraydate över det hela

Är det någon som vet hur/när man skall få utbetalt bonusen på en GTE 2020 tagen i trafik 25/5 2020. Har för mig att det skulle vara 6 mån efteråt så borde ha varit i slutet av november, men jag har inte sett till något...

Fairlane
Är det någon av er som kör Passat GTE som råkat ut för en sladd i hastighet runt 70 eller högre och vad blev isåfall bedömningen av ESP-systemet?

Anledningen till frågan är en artikel i DN där man menar på att många laddhybriser och elbilar presterar sämre än fossilbilar i älgtestet. Passat GTE underkändes i testet där man ska klara minst 72 km/h. Man klarade 70 km/h men det var med rejäla sladdar. Nissan Qashqai klarade tydligen samma test i 84 km/h utan en massa sladdar. Har någon personlig erfarenhet?

• Wow
Pin
  • Laddar…
Såg också detta men hittade ingen utförlig förklaring.
Men jag tror att det har att göra med placeringen av det tunga batteriet som påverkar tyngdpunktsläget i förhållande till hjulen...

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Fairlane
Så kan det säkert vara. Det är lite otäckt om inte tillverkarna tagit hänsyn till det. En bredsladd vid fel tillfälle vill man ju inte råka ut för.

B Bo Berglund skrev:
Är det någon som vet hur/när man skall få utbetalt bonusen på en GTE 2020 tagen i trafik 25/5 2020. Har för mig att det skulle vara 6 mån efteråt så borde ha varit i slutet av november, men jag har inte sett till något...
Tydligen blev Transportstyrelsen lite orolig, för nu kom miljöbonusen farande in på mitt konto. :cool:

• Gilla
Nedro och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Är det någon av er som kör Passat GTE som råkat ut för en sladd i hastighet runt 70 eller högre och vad blev isåfall bedömningen av ESP-systemet?

Anledningen till frågan är en artikel i DN där man menar på att många laddhybriser och elbilar presterar sämre än fossilbilar i älgtestet. Passat GTE underkändes i testet där man ska klara minst 72 km/h. Man klarade 70 km/h men det var med rejäla sladdar. Nissan Qashqai klarade tydligen samma test i 84 km/h utan en massa sladdar. Har någon personlig erfarenhet?
Sladd? Laddar ni inte? :thinking::crysmile:

• Haha
  • Gilla
Violina och 2 till
  • Laddar…
Jag brukar bara använda sladden vid stillastående...

Hur gör man under körning?

200213-F-HZ625-004M.JPG

• Gilla
J.Wentzel och 1 till
  • Laddar…
Lite busigt här, va? :crysmile::cool:
(Häftig Gripen-bild!)

B Bo Berglund skrev:
Lite busigt här, va? :crysmile::cool:
(Häftig Gripen-bild!)
Det där är ingen Gripen.

Byurn Byurn skrev:
Det där är ingen Gripen.
Tydligen en Dassault Rafale, jag har ingen aning om detta egentligen utan valde bara nån av de "tanka i farten" bilderna som kom upp...

GTE är nog för sladdbarn?

• Gilla
Violina och 1 till
  • Laddar…
Kom ut idag till ett halvladdat batteri, trots att bilen är inställt på 60% (undrar om det är för klimatregleringen) och jag tryckte i ladda-fullt-knappen när vi kom fram.

Samt hälften av bilarna jag mötte tyckte det dynamiska helljuset var bländande.

Dålig bildag idag... :sweat:

Hej, sorry om denna fråga har ställts tusen gånger. Jag läste nog hundra meddelanden där mellan #604 till #704, men ingenstans i den massan fanns svaret på min fråga, så jag ställer den här på slutet istället.. Ska försöka läsa ikapp också i tråden. Men inte just idag :)

Hur som, jag köpte en GTE uttagen oktober 2017. Vann den på KVD så blev nog ett ganska bra pris tror jag.
Hämtade den för 4 dagar sedan. Allt är frid och fröjd. Den ska in på 9000-mils service strax. Men idag har jag försökt få igång Car-net och we connect appen. Och lyckades... :)
MEN, jag har försökt läsa mig till i alla manualer och bruksanvisningar VEM det är som betalar för datauppkopplingen på bilen? Är det så att den datatrafiken ingår när jag betalar 560kr/år i "Security & Service Plus"-paketet? Eller kommer denna datatrafik på en separat faktura på något sätt?
Hoppas någon av er lite mer Passat-erfarna har dykt på denna info :)

Mvh / Tobias

Den ingår antar jag för jag betalar bara årliga avgiften. Kan ju inte handla om speciellt mycket trafik heller å andra sidan.

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Den ingår antar jag för jag betalar bara årliga avgiften. Kan ju inte handla om speciellt mycket trafik heller å andra sidan.
Vad bra. Tack för infon. Jag håller ju med om att det inte borde vara någon stor peng. Men ingenstans kunde jag läsa mig till något så det är lite oklart.

Hur som, en till fråga: hur gör man för att bilen ska sätta på värmning i kupén när man kommer ut till den? Eller går inte detta? Jag skulle ju tycka det vore underbart om jag inte kom ut till en isbox varje morgon... Och det skulle underlätta att skrapa rutorna..
Jag har försökt testa idag med att sätta ivägkörningstid, och så har jag satt den på 30 min fram i tiden. Men när jag kommer till bilen så har den inte startat igång ACn... Är det jag som saknar den funktionen eller är det någonstans jag måste bocka i ett extra kryss?

Mvh / Tobias

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.