Ok bra att veta att det är ok att ha så lågt som 2cm.
 
Tycker det ger litet resultat att öka överkörningsgränsen av begränsningskablen. Default stod den på 31cm har ökat till 35cm! Det betyder väl att han ska köra över kablen med ytterligare 4cm ?
 
galento
FRS05 skrev:
Hjälp!Klipparen hade stannat igår och det stod att den inte hade någon signal från slingan.Den gröna lampan från laddstationen lyser dock grönt och klart hela tiden. Testade att dra ut 220 sladden till transformatorn. Satt i den igen och körde igång klipparen, då fungerade den.

Idag på morgonen var det dock samma problem.Den stod någon halvmeter utanför stationen.Testar att dra ut 220 uttaget ett flertal gånger och sätta i det igen men det fungerar inte.Står bara ingen signal på slingan.Vad kan vara fel?

Den har gått problemfritt i 2 veckor innan detta.Jag är 99.9% säker på att det inte är något brott på slingan.
Låter nästan som vårat problem men våran gröna lampa i laddstationen slocknade när klipparen stannade.Både transformator och lågspänningskabel var kända fel på 330 hos både försäljare och
servicefirman här,vissa lågspänningskablar skulle ha ett tillverkningsfel i produktionen och även transformatorn hade visst svagheter,bl.a automatsäkringar som strulade.

Vi fick knacka lite på transformatorn sista tiden innan den nya kom men vi gav upp på slutet då den
funkade i 10 min bara.Kan det vara möjligt att transformatorn kan ge ström som räcker till den gröna lampan men inte så det räcker till slingan ?

Kolla med dom du köpte den av,så kan du få testa en ny transformator och lågspänningskabel.
Verkar ju vara mysko att den funkade när du drog ur 230v kontakten och satte i den igen.

Våran larmade för ingen slingsignal ett flertal gånger och stannade på olika ställen men funkar nu bra igen med ny transformator och lågspänningskabel.
 
Ni som har barn i trädgården kör ni roboten endast på natten ?
Jag har våran på 20:00 - 08:00 men tycker det samlas för mycket gräs när han kör på natten i blött gräs.
 
Draven skrev:
Ni som har barn i trädgården kör ni roboten endast på natten ?
Jag har våran på 20:00 - 08:00 men tycker det samlas för mycket gräs när han kör på natten i blött gräs.
Vi har barn i åldrarna 5 och 7, det funkar bra med dom och klippning på dagtid.
Dom vet att klipparen är både ajaj och kan vara farlig, sen är nån vuxen oftast ute samtidigt.
 
En råga om connect appen om någon vet
Jag har parkerat klipparen i laddstationen tills vidare i klipparen meny
Kan man aktivera timern igen i connect appen
Tittar jag i appen står det parkerat och det går bara att välja starta?
 
En råga till ang connect appen gällande stöldskyddsområde
Det står i bruksanvisningen att husknappnålen visar gräsklipparen utgångsläge cirkeln runt husknappnålen anger stöldskyddsområdets radie
Men jag ser ingen cirkel på min app är det någon annan som ser den funktionen?
 
Lars christer skrev:
En råga om connect appen om någon vet
Jag har parkerat klipparen i laddstationen tills vidare i klipparen meny
Kan man aktivera timern igen i connect appen
Tittar jag i appen står det parkerat och det går bara att välja starta?
Starta i appen är väl samma som att trycka start på klipparen, dvs den går ut när den är redo.
 
Lars christer skrev:
En råga till ang connect appen gällande stöldskyddsområde
Det står i bruksanvisningen att husknappnålen visar gräsklipparen utgångsläge cirkeln runt husknappnålen anger stöldskyddsområdets radie
Men jag ser ingen cirkel på min app är det någon annan som ser den funktionen?
Nä, någon radie finns inte. Bara en liten cirkel runt mittpunkten.
 
Hej får ett felmeddelande när jag drar igång min 330x
''Slingsensorproblem,fram'' någon som vet någon lösning på det?
 
dengroth skrev:
Nä, någon radie finns inte. Bara en liten cirkel runt mittpunkten.
Okej
Läste att det skulle vara en cirkel runt området och då den kommer utanför denna cirkel så skulle stöldlamet aktiveras
Vet du hur stöldlamet fungerar
Antar att om någon bär i väg klipparen så ska man väl få ett meddelande
 
Någon som har koll på om det finns en signalförstärkare till 330x, eller om Husqvarna planerat att släppa någon sådan, hur löser man det annars om man nu vill lägga slinga om vart enda buske i trädgården.
 
Lars christer skrev:
Okej
Läste att det skulle vara en cirkel runt området och då den kommer utanför denna cirkel så skulle stöldlamet aktiveras
Vet du hur stöldlamet fungerar
Antar att om någon bär i väg klipparen så ska man väl få ett meddelande
Mitt stöldlarm fungerar vilket jag fick erfara när jag transporterade klipparen till återförsäljaren och den började tjuta. Prova genom att bära iväg klipparen från tomten.

Dock har jag (även efter byte av connectkortet) problem med appen, eller kanske snarare problem med anslutningen. Efter någon dag tappar klipparen kontakten med Husqvarnas server vilket konstateras dels genom att appen inte uppdateras, dels genom att gprs-symbolen på klipparen får ett kryss i övre vänstra hörnet. Frågan är varför detta händer, är det problem med min maskin eller ligger problemet hos Husqvarna? Någon med samma symptom?
 
Ptja76 skrev:
Någon som har koll på om det finns en signalförstärkare till 330x, eller om Husqvarna planerat att släppa någon sådan, hur löser man det annars om man nu vill lägga slinga om vart enda buske i trädgården.
Maxlängen på slingan skall vara 800 m. Får du mer?
 
Draven skrev:
I dag så blåste jag rent igen men såg att ännu mer gräs låg mellan tallriken och plattan knivarna satt ännu trögare. Gjorde rent och monterade bort tallriken och kolla vad mycket skit där satt efter bara 2 veckors körning. Dock har jag kört på 3cm..
Det ska omte vara några problem att klippa så lågt, fast det låter lite tidigt att göra det efter bara två veckor. Om man inte klippt gräset väldigt kort med vanlig gräsklippare först bör man börja högre och successivt sänka, så att roboten inte klipper av långa bitar på en gång utan endast toppar. Ju mer den måste klippa på en gång, desto längre bitar och desto större risk att det fastnar gräs i klumpar undertill.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.