Hej!
Laddade min med 150kr varit inne och tittat till den på appen ibland, och ändrat klipptider pga regn, tycker inte
Jag varit på appen överdrivet mycket, efter 3 veckor stod det "inte ansluten" förmodligen slut i kassan, det var häromdagen har inte kollat....
 
  • Gilla
Lars christer
  • Laddar…
kapern skrev:
Hej!
Laddade min med 150kr varit inne och tittat till den på appen ibland, och ändrat klipptider pga regn, tycker inte
Jag varit på appen överdrivet mycket, efter 3 veckor stod det "inte ansluten" förmodligen slut i kassan, det var häromdagen har inte kollat....
Tydligen så har klipparen kontakt ständigt med Husqvarna eller något
För som jag jag skrev så skulle den förbruka ca 20 till 30 mb i månaden utan att du använder appen
Så frågan är om den skickar sms över huvud taget utan i stället använder surf
Intressant att höra fler vad dom tror :)
Hittade det här på nätet
Kommunikationen till robotgräsklipparen är GPRSbaserad
och installeras av din lokala återförsäljare.
Hårdvaran kostar cirka 1 750 kronor. I robotgräsklipparen
placeras ett SIM-kort, 25 MB/månad räcker. Appen laddas
ner gratis på App Store eller Google Play. på nätet
Frågan är att i stället fylla på ett kontantkort med 99 kr som heter hos Telia ladda komplett
Då får man ju ringa och SMS,a och 25 mb surf I 14 dagar.
Att man i stället fyller på med ladda surf för 49 kr då får man 1 gb surf I en månad?
Då klipparen varken ringer eller smsar så måste de t ju vara billigare att ladda enbart med surf.
 
Redigerat:
Den skickar sms vid larm. Känns ju rätt värdefullt.
 
Hej igen!

Ringde till Husqvarna angående appen, dom rekommenderar surfkort och det ska gå och välja i menyn
att man får sms också. Laddade med 49kr på telia tror det blev 2 MB i månaden, nu funkar den igen.
 
Hej igen!

Ursäkta ska vara 2 GB som det blev laddat med.
 
kapern skrev:
Hej igen!

Ringde till Husqvarna angående appen, dom rekommenderar surfkort och det ska gå och välja i menyn
att man får sms också. Laddade med 49kr på telia tror det blev 2 MB i månaden, nu funkar den igen.
Hej
Jag ringde oxå Husqvarna och det stämmer man behöver bara ladda med surf inget annat
Jag laddade mitt kort med 49 kr och fick 1 gb surf
Då blir det ju inte så dyrt som man trodde från början
 
Hej
Är det någon som har fått i gång sms tjänsten på connect. Jag har aktiverat sms och slagit in mitt nr + 4670 och numret men om jag väljer testa sms så får jag inget någon som vet
 
Har inte heller fått testa sms att funka. Däremot har jag fått sms vid larm.
 
  • Gilla
Lars christer
  • Laddar…
Ok då är det nog inget att oroa sig för
Tack snälla för hjälpen :)
 
Fast jag har inte laddat mitt kort med bara surf. Kan det verkligen stämma att man skall få sms även om man bara laddar med surf? Då måste sms:en gå via Husqvarnas server på något sätt. Kortnumret står ändå som avsändare på de sms jag fått.

Lite störigt att funktionen för sms-test inte fungerar. Man skall dock även kunna testa sms genom att skicka ett kommando till klipparen, tex GET STATUS (se manualen för Automower Connect).
 
Hej
Jag hade tydligen rätt när det gäller laddning av kontantkort
Fick detta svaret i dag från Telia.

Svar: Hej!
Tack för ditt meddelande.
Jag rekommenderar dig att ladda med Ladda Surf istället. Precis som du skriver så får du 1GB/mån för 49kr.

Använder du dig av Ladda Enkel så kostar det 10 kr/MB, men max 19 kr/dag. Och är det 25MB utspritt på en månad så kan kostnaden
bli 250kr.
 
Hej!

Går det att ändra klipphöjd samt profil genom connect appen?

Tack.
 
Lars christer skrev:
Hej
Jag hade tydligen rätt när det gäller laddning av kontantkort
Fick detta svaret i dag från Telia.

Svar: Hej!
Tack för ditt meddelande.
Jag rekommenderar dig att ladda med Ladda Surf istället. Precis som du skriver så får du 1GB/mån för 49kr.

Använder du dig av Ladda Enkel så kostar det 10 kr/MB, men max 19 kr/dag. Och är det 25MB utspritt på en månad så kan kostnaden
bli 250kr.
Har du lyckats få några sms från klipparen?
 
Hej
Jag har inte fått några sms från klipparen när jag provar skicka sms från klipparen
Men jag ska testa att lyfta klipparen och se om den då skickar ett sms
Funktionen testa sms på klipparen det är nog en bugg där
 
Redigerat:
Det går att ändra klipphöjd och i princip alla inställningar som man kan göra på klipparen men inte ändra profil vad jag kan se
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.