galento skrev:
Hejsan,jo det verkar var nåt glapp.Klipparen stannade 19.21 ikväll (enligt "ingen slingsignal" i displayen).
Har kollat kablarna både vid laddstationen och transformatorn utan resultat.

Ska ringa service firman i morrn och höra när de har mölighet att komma.

Tycker att felmeddelanden borde sparas i klipparen så det kan kollas av servicekillen.
Skulle lampan på laddstationen blinka blått igen testa då att fälla fram laddkontakten på stationen så du kommer åt kontakterna. Sen sätter du en sladd mellan dom två yttersta kontakterna och se om lampan slår om till grönt fast sken. På så sätt kan du utesluta om det är avbrott på slingan nånstans eller om det är något galet med laddstationen eller transformator.
 
galento
Hej igen,lampan har inte blinkat blått någon gång,antingen lyser den grönt eller är svart.När jag sade detta till företaget som sålde klipparen sade säljaren att skulle det vara brott på slingan skulle den gröna lampan blinka.
 
Ok. Då är det nog inget galet med slingan. Blinkar den blått så är det avbrott nånstans. Lyser den inte alls låter det som transformator alternativ strömkabeln ut till laddstationen ifrån transformatorn.
 
Nej, på 320 och 330 är lampan grön om allt är ok och svart vid kabelbrott.
 
legion skrev:
Nej, på 320 och 330 är lampan grön om allt är ok och svart vid kabelbrott.
Inte enligt manualen. Då ska lampan blinka blått vid brott på slingan. Men kanske skiljer mellan årsmodellerna? Däremot kabelbrott på elkabeln så blir det svart naturligtvis :)
 
Ja det står så i manualen ser jag nu men min har aldrig blinkat blått vid slingbrott.
 
Micleg skrev:
Har råkat ut för det ett par gånger och båda gångerna hjälpte det att stänga av med strömbrytaren under.
alt det har vore prøvd stått avslått over natt osv.

no har dei prøvd å skifte hovudkort .
fremdeles same feil.
noen som veit noko om det er tasdtatur kort som er defekt?

klippar er 2 mnd.

kan eg forlange ny?
 
DennisLarsson skrev:
Var utför ett märkligt fenomen. Betedde sig som de gånger inget syns på skärmen och man måste stänga av för att få igång. Men fick denna i displayen.
[bild]
Min har också häng sig några gånger. Det är väldigt irriterande, för jag har larmet på. Men eftersom det inte går att mata in pin-koden, så får den stå och tjuta i tre minuter innan jag kan starta om den...!
 
galento
quick skrev:
Ok. Då är det nog inget galet med slingan. Blinkar den blått så är det avbrott nånstans. Lyser den inte alls låter det som transformator alternativ strömkabeln ut till laddstationen ifrån transformatorn.
Hej,vi har nu lämnat laddstation,transformator och kabeln däremellan till service killarna som skulle testköra och se om lampan slocknade.För oss blev lampan svart igår kväll och fortsatte vara så tills vi kopplade isär grejerna idag e.m. och körde bort dom.

Naturligtvis lyste lampan grönt när allt kopplades ihop i deras verkstad och förstår nu det du skrev Quick om att lampan kunde blinka blått.Vi lämnade bort installationen så detta såg jag inte men såg det nu när de kopplade ihop grejerna i verkstan,då blinkade lampan blått tills de byglade de två yttre stiften ( lyste med fast blått sken nån sekund före den växlade över till grönt)

En annan tanke var då el uttaget som vi använder men detta har inte krånglat tidigare och sitter inne på en inglasad altan.Dessutom kvalité grejer med skyddslock och petskydd.

Jaha,vi får vänta lite och se om det kommer fram nåt om detta.
 
Nu är jag helt klar och nöjd med min installation. Det gick åt 900 märlor innan jag var helt nöjd:). Roboten drar upp begränsningskabeln när den går över/vänder där. Men nu lär det hålla för mig i alla fall.
 
Klipparen stod ensam på gräsmattan i går och hade felmeddelandet "ingen slingsignal 1502"..

Om någon undrar vad som händer med laddaren vid en i det närmaste direkt träff av blixt i slingan kan ni kika på bilden.. hände mig igår. Notera att det svarta plasthöljet är borta, det blev i det närmaste förångat!
20150715_064439.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Innan blixten kom till slingan i gräsmattan hade den klyvt en stor gran och rensat upp i ett dike.
20150714_174327.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dikets nya sträckning till slingan..
20150714_174539.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Även mellankabeln visar vissa tecken på överslag.. undrar hur kortet i stationen ser ut?

20150715_064450.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Ja, det blev ju lite skador på elprylar inne också, men det är inte 330x-relaterat..
 
Redigerat:
  • Gilla
Micleg och 1 till
  • Laddar…
Jag har i dag beställt connect och lampor till min 330
Någon vet vilken storlek på simkort det ska vara?
 
Lars christer skrev:
Jag har i dag beställt connect och lampor till min 330
Någon vet vilken storlek på simkort det ska vara?
Stort.
 
  • Gilla
Lars christer
  • Laddar…
Ok tack så mycket :)
 
galento
Vilken smäll det måste ha varit hemma hos Ludwig.
Vi har inte fått fart på våran 330 än,hämtade laddstation,transformator och kabeln däremellan från service verkstaden igår e.m.Då hade de provkört allt sen dagen före och det hade funkat.

Vi kopplade ihop allt här hemma och satte in klipparen i laddstationen för laddning och stängde
luckan för start enligt texten på displayen och trodde den skulle börja klippa när den laddat klart.

När vi sen kollade klipparen hade den backat ut ur laddstationen 1 m och stannat där och vi får
inte igång den,i displayen visas "vänligen vänta,uppstart pågår" och sen kommer "ingen slingsignal".

Vi lät klipparen stå och mailade både försäljaren och serviceverkstaden så får vi se.

När vi igår kväll vid 22 tiden igår var och tittade på klipparen hade den gröna lampan i laddstationen
slocknat och vi följde då service verkstadens råd att prova ett annat uttag med en förlängningssladd
men det fungerade inte ändå.

Var ute nu i morse och tittade och då lyste lampan i laddstationen igen.Vi har naturligtvis mailat
både försäljningsställe och serviceverkstad detta med bilder och hoppas de hör av sej idag
för gräset växer och åk klipparen vi hade tidigare har vi sålt.

P7150002,1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
P7150003,1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.