RoTe RoTe skrev:
Visst är det roligt att anlita hantverkare? Maken till vidrig yrkesgrupp...
Inte alla! Det är inte så många som startar tråd när de fått LLVP installerad och det gick som förväntat.

• Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
RoTe
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Inte alla! Det är inte så många som startar tråd när de fått LLVP installerad och det gick som förväntat.
Det är alldeles för många.

R
RoTe RoTe skrev:
Hoppas för din egen skull att du har läst det TS har skrivit då Hantverkaren verkarde vara duktig och tillmötesgående..

RoTe
R Rejäl skrev:
Hoppas för din egen skull att du har läst det TS har skrivit då Hantverkaren verkarde vara duktig och tillmötesgående..
Och sen blev det som det blev

R
RoTe RoTe skrev:
Och sen blev det som det blev
Ja men det kan inte han som monterade råda över om chefen beter sig illa..
Hur tänker du egentligen vad skulle hantverkaren gjort enligt dig?

RoTe RoTe skrev:
Jo jag håller med men det är ändå bias här - nöjda kunder startar inte trådar på Byggahus.
Och sen vill jag hävda, som vän/familj till flera hantverkare, att det är branschen som är sjuk också.

Man har personligt ansvar, det är inte det, men kulturen är att det är ok att ljuga och skylla på andra. Man kan ha skickat två gröngölingar som totalt misslyckats med nåt men det heter ändå att det är "materialfel" eller "produktionsfel" i materialet som är problemet. I nio fall av tio är det det mänskliga materialet som varit där som är fel.

• Gilla
AlfaHannes
  • Laddar…
RoTe
R Rejäl skrev:
Ja men det kan inte han som monterade råda över om chefen beter sig illa..
Hur tänker du egentligen vad skulle hantverkaren gjort enligt dig?
Man anlitar hantverkare för att få saker gjorda rätt och riktigt, det fungerar alldeles för sällan. Jag har blivit bränd för många gånger så jag vägrar numera anlita folk.

R
RoTe RoTe skrev:
Man anlitar hantverkare för att få saker gjorda rätt och riktigt, det fungerar alldeles för sällan. Jag har blivit bränd för många gånger så jag vägrar numera anlita folk.
Men du svarade inte på min fråga så jag frågar igen..

vad skulle hantverkaren gjort enligt dig?

RoTe
R Rejäl skrev:
Men du svarade inte på min fråga så jag frågar igen..

vad skulle hantverkaren gjort enligt dig?
Spelar väl ingen roll om det är hantverkaren eller hans chef som har ansvaret, firman ska göra rätt

R
RoTe RoTe skrev:
Spelar väl ingen roll om det är hantverkaren eller hans chef som har ansvaret, firman ska göra rätt
Ja men där sa du något firman beter sig illa helt rätt😉

RoTe
R Rejäl skrev:
Ja men där sa du något firman beter sig illa helt rätt😉
Och varför är det skillnad? Om jag anlitar en firma så ska det göras rätt oavsett om muppen som kommer till mig är anställd eller chef.

• Gilla
ajn82
  • Laddar…
R
RoTe RoTe skrev:
Och varför är det skillnad? Om jag anlitar en firma så ska det göras rätt oavsett om muppen som kommer till mig är anställd eller chef.
Vad det är för skillnad? Öööh återigen har du läst vad TS har skrivit?
Hantverkaren som monterade var kunnig och tillmötesgående han gjorde allt som han kunde i sitt jobb hos TS..
Sedan när reklamationen kommer in till kontoret och någon säljare eller chef beter sig illa är väl inte hantverkarens fel?
Nu får du någ tänka till lite…

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
RoTe
R Rejäl skrev:
Vad det är för skillnad? Öööh återigen har du läst vad TS har skrivit?
Hantverkaren som monterade var kunnig och tillmötesgående han gjorde allt som han kunde i sitt jobb hos TS..
Sedan när reklamationen kommer in till kontoret och någon säljare eller chef beter sig illa är väl inte hantverkarens fel?
Nu får du någ tänka till lite…
Snarare du som får tänka till lite, man anlitar inte "Håkan hantverkare" utan hans företag. Om hans företag inte klarar av att hantera en reklamation är det som jag säger, totalt värdelöst att anlita hantverkare.

• Gilla
ajn82 och 1 till
  • Laddar…
Du har beställt en fungerande luftvärmepump, någon installation av en sådan är inte klar. Troligen har ni inte kommit överrens om delad betalning efter särskilda moment, således ska du inte betala innan installationen är klar.

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
R
RoTe RoTe skrev:
Snarare du som får tänka till lite, man anlitar inte "Håkan hantverkare" utan hans företag. Om hans företag inte klarar av att hantera en reklamation är det som jag säger, totalt värdelöst att anlita hantverkare.
Skriv firman då..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.