7 814 läst · 84 svar
8k läst
84 svar
Entreprenör satte in defekt utrustning, hålla inne del av fakturan?
Jo jag håller med men det är ändå bias här - nöjda kunder startar inte trådar på Byggahus.RoTe skrev:
Och sen vill jag hävda, som vän/familj till flera hantverkare, att det är branschen som är sjuk också.
Man har personligt ansvar, det är inte det, men kulturen är att det är ok att ljuga och skylla på andra. Man kan ha skickat två gröngölingar som totalt misslyckats med nåt men det heter ändå att det är "materialfel" eller "produktionsfel" i materialet som är problemet. I nio fall av tio är det det mänskliga materialet som varit där som är fel.
Man anlitar hantverkare för att få saker gjorda rätt och riktigt, det fungerar alldeles för sällan. Jag har blivit bränd för många gånger så jag vägrar numera anlita folk.R Rejäl skrev:
Vad det är för skillnad? Öööh återigen har du läst vad TS har skrivit?RoTe skrev:
Hantverkaren som monterade var kunnig och tillmötesgående han gjorde allt som han kunde i sitt jobb hos TS..
Sedan när reklamationen kommer in till kontoret och någon säljare eller chef beter sig illa är väl inte hantverkarens fel?
Nu får du någ tänka till lite…
Snarare du som får tänka till lite, man anlitar inte "Håkan hantverkare" utan hans företag. Om hans företag inte klarar av att hantera en reklamation är det som jag säger, totalt värdelöst att anlita hantverkare.R Rejäl skrev:Vad det är för skillnad? Öööh återigen har du läst vad TS har skrivit?
Hantverkaren som monterade var kunnig och tillmötesgående han gjorde allt som han kunde i sitt jobb hos TS..
Sedan när reklamationen kommer in till kontoret och någon säljare eller chef beter sig illa är väl inte hantverkarens fel?
Nu får du någ tänka till lite…