RoTe
R Rejäl skrev:
Skriv firman då..
Jag anlitar hantvÄrkare inte firmor.
 
  • Wow
MONTREAL
  • Laddar…
R
RoTe RoTe skrev:
Jag anlitar hantvÄrkare inte firmor.
Du fattar ju inte skillnaden😂
Bra att TS och andra har fattat skillnaden😉
 
  • Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
RoTe
R Rejäl skrev:
Du fattar ju inte skillnaden😂
Bra att TS och andra har fattat skillnaden😉
Så berätta vilka hantverkare som inte har firmor?
 
  • Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
R
RoTe RoTe skrev:
Så berätta vilka hantverkare som inte har firmor?
Han som monterade TS värmepump, det var du som skrev följande:

Visst är det roligt att anlita hantverkare? Maken till vidrig yrkesgrupp...

Medans TS skrev att han var kunnig och tillmötesgående…
Med ditt sätt o bemöta så kommer du aldrig hitta någon som vill jobba för dig så enkelt är det😉
 
Redigerat:
R Rejäl skrev:
Vad det är för skillnad? Öööh återigen har du läst vad TS har skrivit?
Hantverkaren som monterade var kunnig och tillmötesgående han gjorde allt som han kunde i sitt jobb hos TS..
Sedan när reklamationen kommer in till kontoret och någon säljare eller chef beter sig illa är väl inte hantverkarens fel?
Nu får du någ tänka till lite…
Jag hade dock önskat att han hade varit lite mer rakryggad mot sin ekonomichef då hans muntliga ”oj då det här lät inte alls som det ska, det får vi lösa” hade gått över till ett skriftligt ”NN säger att han inte vet hur en luft/luft-pump av den typen ska låta så tyvärr kan vi inte bekräfta att det är ett fel” när det hade gått ett varv på kontoret…
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
R
AlfaHannes AlfaHannes skrev:
Jag hade dock önskat att han hade varit lite mer rakryggad mot sin ekonomichef då hans muntliga ”oj då det här lät inte alls som det ska, det får vi lösa” hade gått över till ett skriftligt ”NN säger att han inte vet hur en luft/luft-pump av den typen ska låta så tyvärr kan vi inte bekräfta att det är ett fel” när det hade gått ett varv på kontoret…
Det kan jag förstå, men han är i beroendeställning gentemot sin chef…
Som jag har skrivit innan så har du all rätt att hålla inne betalning i din reklamation..
 
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Det kan jag förstå, men han är i beroendeställning gentemot sin chef…
Som jag har skrivit innan så har du all rätt att hålla inne betalning i din reklamation..
Jag och jag klandrar honom faktiskt inte. Men man kan tycka att en 50 år+ man med titeln ”VVS tekniker” borde ha koll på hur en innedel till en luftpump ska låta - speciellt då han ansvarar för att installera dem. Blir ju bara löjligt att låtsas som motsatsen :)
 
  • Gilla
13th Marine och 4 till
  • Laddar…
AlfaHannes AlfaHannes skrev:
Jag och jag klandrar honom faktiskt inte. Men man kan tycka att en 50 år+ man med titeln ”VVS tekniker” borde ha koll på hur en innedel till en luftpump ska låta - speciellt då han ansvarar för att installera dem. Blir ju bara löjligt att låtsas som motsatsen :)
Har montören kylcert? Be om det annars har företaget monterat pumpen olagligt. Går även kontrollera om företaget har cert. https://www.incertonline.se/Company/Search
 
Jag kan ge en uppdatering på detta. Jag fick brev från Kronofogden att jag hade ett betalningsföreläggande från företagets VD (som inte varit inblandad tidigare), detta gjorde mig jävligt sur och jag skickade ett surt mail till honom där jag indirekt förklarade att antingen är hans ekonomianställda inkompetenta eller så försöker de blåsa mig. För jag har all rätt att hålla inne pengar tills jag fått fläkten vi avtalat om.

Jag skrev att antingen så går vi till domstol direkt eller så lugnar vi ner detta, men då får de dra tillbaka sitt föreläggande. Jag erbjöd mig att betala för arbetskostnaden (alltså inte pumpen, vilket är den stora delen) som en vänlig gest, vilket de accepterade.

Tog några dagar men de drog tillbaka föreläggandet och har nu varit och försökt laga fläkten två gånger, de har hittat nya fel och fått beställa nya delar varje gång. Tycker lite synd om den trevlige installatören som varje gång konstaterar att jag nog borde få en ny innedel för den jag har inte är som den ska, men Toshiba vill inte det utan skickar nya delar i hopp om att det ska bli ordnat...
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Thesusskeppet 🤣
 
  • Haha
Claes Sörmland
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.