Heja heja! Blev själv klar med luftspalter,salat på takstolarna 120mm så nu blir det att åka och hämta 20balar isolering och 240m gles och smacka upp på lördag innan elektrikern kommer och börjar på söndag:D

• Gilla
norrbottenssnickaren
  • Laddar…
Softish 4 Softish 4 skrev:
Heja heja! Blev själv klar med luftspalter,salat på takstolarna 120mm så nu blir det att åka och hämta 20balar isolering och 240m gles och smacka upp på lördag innan elektrikern kommer och börjar på söndag:D
:) grymt.
Mycket isolering går det.

• Gilla
Softish 4
  • Laddar…
Mm tröttnade på att släpa hem så blir att blåsa lösull i taket och lägga pengarna på något annat så länge innan man tar den kostnaden...

Bra beslut!
Isoleringen blir mycket bättre också.
Alla skrymslen fylls .
Men skall du köra lösull är nästan isolering ut till takfot ett ”krav”
Med krav menar jag mycket enklare.

Jo blir ju samma pris och man slipper en massa jobb som dom gör på någon timme

Japp precis som jag nämnt tidigare.
För oss blev det väll ca 8000kr dyrare men en del sparas in på virket.
Är ju väldigt mycket mindre virke som går åt.
Tidsmässigt många många helger.

Vindpapp som delvis är uppsatt på en vägg i byggprojekt med synligt trävirke och takbjälkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Börjat sätta vindpapp. Där det var för brett för att sätta lufta-skivor så är det spontat virke som gäller... skivmaterial är bara glömma mitt i vintern då jag måste demontera ett fönster för att få in 1200mm skivor.

Hur gör man i facket som bildas av takstolen?

??? Masonite skiva går upp i trappan inga problem alls.
120x250cm.
Det är väldigt överkurs med råspont som luftspalt.

Säkert bara en synvilla men glespanelen du sätter pappen i ser ganska sne ut.
Sitter regeln mot gaveln i samma ”höjd” som takstolen?

M Mikaelzii skrev:
??? Masonite skiva går upp i trappan inga problem alls.
120x250cm.
Det är väldigt överkurs med råspont som luftspalt.

Säkert bara en synvilla men glespanelen du sätter pappen i ser ganska sne ut.
Sitter regeln mot gaveln i samma ”höjd” som takstolen?
För att svara ang glesen så är den rak :)

Ahhhh nu förstår jag frågan. Nej regeln mot gaveln är inte i samma höjd som takstolen :)

norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
[bild]
Börjat sätta vindpapp. Där det var för brett för att sätta lufta-skivor så är det spontat virke som gäller... skivmaterial är bara glömma mitt i vintern då jag måste demontera ett fönster för att få in 1200mm skivor.

Hur gör man i facket som bildas av takstolen?
Förstår inte frågan hur menar du? Släng in en bild som inte är så nära så är det lättare att få en uppfattning:)

Förstår inte frågan hur menar du? Släng in en bild som inte är så nära så är det lättare att få en uppfattning:)
Installation av vindpapp i takkonstruktion med synligt utrymme överst.
Skapa konto

Här är det luft ovanför pappen.

Menade "facket som bildas vid takstolen";)

Antar att du reglar upp vid pappen sen för att isolera eller hur går du vidare (svårt att få en uppfattning om bilden är "längst" ut i takfoten eller en bit in..?
Edit... Om man går tillbaka och tittar på första sidan och första bilden så har du väl redan vindpappen uppsatt.....:thinking:

Antar att du reglar upp vid pappen sen för att isolera eller hur går du vidare (svårt att få en uppfattning om bilden är "längst" ut i takfoten eller en bit in..?
Edit... Om man går tillbaka och tittar på första sidan och första bilden så har du väl redan vindpappen uppsatt.....:thinking:
Vindduken på första sidan är inte nog. Där har man endast tejpat upp utsticket från undervåningen. Enligt ritning så ska vindpapp på så man får väl lita på smartare människor ;)

Person som isolerar vägg med mineralull, ojämnt cc-mått synligt, verktyg på golvet.
Skapa konto

Nu hoppar vi förbi eländet med vindpappen och ser framåt :)

En långsida isolerad... känns träligt när cc-måtten aldrig stämmer.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.