86 290 läst · 179 svar
86k läst
179 svar
En övervåning blir till (Älvsbyhus lodur)
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Börjat sätta vindpapp. Där det var för brett för att sätta lufta-skivor så är det spontat virke som gäller... skivmaterial är bara glömma mitt i vintern då jag måste demontera ett fönster för att få in 1200mm skivor.
Hur gör man i facket som bildas av takstolen?
??? Masonite skiva går upp i trappan inga problem alls.
120x250cm.
Det är väldigt överkurs med råspont som luftspalt.
Säkert bara en synvilla men glespanelen du sätter pappen i ser ganska sne ut.
Sitter regeln mot gaveln i samma ”höjd” som takstolen?
120x250cm.
Det är väldigt överkurs med råspont som luftspalt.
Säkert bara en synvilla men glespanelen du sätter pappen i ser ganska sne ut.
Sitter regeln mot gaveln i samma ”höjd” som takstolen?
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
För att svara ang glesen så är den rakM Mikaelzii skrev:
Ahhhh nu förstår jag frågan. Nej regeln mot gaveln är inte i samma höjd som takstolen
Förstår inte frågan hur menar du? Släng in en bild som inte är så nära så är det lättare att få en uppfattningnorrbottenssnickaren skrev:
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Antar att du reglar upp vid pappen sen för att isolera eller hur går du vidare (svårt att få en uppfattning om bilden är "längst" ut i takfoten eller en bit in..?
Edit... Om man går tillbaka och tittar på första sidan och första bilden så har du väl redan vindpappen uppsatt.....
Edit... Om man går tillbaka och tittar på första sidan och första bilden så har du väl redan vindpappen uppsatt.....
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Vindduken på första sidan är inte nog. Där har man endast tejpat upp utsticket från undervåningen. Enligt ritning så ska vindpapp på så man får väl lita på smartare människorSoftish 4 skrev:
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg