Den där snygga panelen från MDT, monterar man den i vanliga svenska dosor?

Nyfniken skrev:
Den där snygga panelen från MDT, monterar man den i vanliga svenska dosor?
Ja, den passar svenska dosor, men ramen som ansluter mot väggen är bara några milimeter bredare än apparatdosehålet så gäller det att man prickar dosan tämligen exakt när man fräser hålet. Jag missade lite på ett ställe och där syns en ful liten glipa på ena sidan. Den ska dock fixas till vilket år som helst... :)

hevi skrev:
Ja, den passar svenska dosor, men ramen som ansluter mot väggen är bara några milimeter bredare än apparatdosehålet så gäller det att man prickar dosan tämligen exakt när man fräser hålet. Jag missade lite på ett ställe och där syns en ful liten glipa på ena sidan. Den ska dock fixas till vilket år som helst... :)
Mjukfog :)

En liten krabat flyttade in i måndags, lagom till jag blev förkyld, så vi har kunnat bonda hela veckan (y).

stormborn.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Han är en renrasig Sibirisk skogskatt på knappt fyra månader och förutom att han matchar golvet ;) och är nästan lite för söt för sitt eget bästa så är han lite extra speciell -han utsöndrar nämligen mycket låga värden av Fel D1, den allergen som de flesta kattallergiker reagerar på, vilket gör att jag, som lider av lättare kattallergi inte känner några som helst symptom kring Sibirier (sägas bör att allergi mot djur är ett kompext ämne, och katter och hundar utsöndrar ett antal allergener, så huruvida man tål Sibirier beror på vilka typer av allergener man är överkänslig mot, och hur överkänslig man egentligen är).

Som ni alla förstår så har renoverandet fått stå tillbaka till förmån för att anta rollen som förste chefsmanövererare av snören med små dunbollar på under veckan...

Redigerat:
  • Gilla
Jumos och 4 till
  • Laddar…
Mycket fin katt!

Bo.Siltberg skrev:
Mycket fin katt!
Tackar -vi får väl se hur han blir när han blir stor... :) Försökte se på din avatar vad du har för krabat men upplösningen lämnar en del att önska...men ser ut att vara en liknande lurvpelle som våran (som sund audiofil gillar jag även den ruskigt kompakta backdropen av CD och vinyl :)).

/H

Det är en Main Coon, eller var...detta är allra sista bilden på honom.
O ja, katter och vinylspelare går dåligt ihop. ;)

20130605_180328.jpg
Skapa konto

Han dog i FIP. Får hålla tillgodo med minnen.

20130322_213056.jpg
Skapa konto

DSCN0717 - Copy.JPG
Skapa konto

Bo.Siltberg skrev:
Det är en Main Coon, eller var...detta är allra sista bilden på honom.
O ja, katter och vinylspelare går dåligt ihop. ;)

[bild]

Han dog i FIP. Får hålla tillgodo med minnen.

[bild]
[bild]
Ajdå, trist att höra. Maine Coon är ju majestätiska varelser som syns på bilderna, och dessutom rätt närbesläktade med Sibirisk och Norsk Skogskatt om jag inte är helt felunderrättad...

...Sibirisk är väl i princip enda raskatten som kommer i närheten av Maine storleksmässigt, men om vi bortser från allergiparametern för ett ögonblick så gillar jag dem för att dom är sunda -i stort sett är det ju bara en rysk bondkatt, Juh! Å andra sidan känns det ju lite läskigt att ha släppt loss katternas motsvarighet till Alexandr Karélin i mitt lilla sköra hus, men det ska nog gå bra till slut i alla fall :p

Jaha... inte så mycket har hänt senaste månaderna... lite lister här, lite fog där, men inte mer, då jag har haft häcken full med jobb (alltså jobb som i leverbröd) så har stordåden uteblivit även denna månad. Dock har jag kopplat upp och driftsatt alla spottar i undervåningen -totalt 48 spottar som drivs av 16 separata dimmerkanaler:

Hål och lite sladd:

sladdar1.jpg
Skapa konto

Hål med alla sladdar som behöv till hallen...:
sladdar2.jpg
Skapa konto

Provkörning. K an meddela att det är ett sjuhelvetes tryck i spottarna -grannarna trodde nog att vi höll på att bli "obducted by aliens" när vi drog i gång dem på max...:
spottar1.jpg
Skapa konto

I övrigt har jag ehum...fått lite tid över att sätta upp min stora hifi-anläggning. Den får tills vidare husera i ett allt för trångt utrymme med allt för reflekterande väggytor, men gdamn vad härligt det är att efter nästan två och ett halvt år undanstuvade i förråd, kunna packa upp dem och öppna spjället på riktigt, med lite bra musik, utan att behöva oroa sig för vad grannen under, till vänster, bakom, höger och ovanpå ska tänka, som när man bodde i lägenhet... nu måste jag bara få klart allt annat så jag kan färdigställa mediarummet...

mancave0.jpg
Skapa konto

mancave1.jpg
Skapa konto

• Gilla
Härryda2015 och 5 till
  • Laddar…
Har äntligen fått tummen ur och tätskiktat lilla duschrummet. Gdamn, vilket kletande -halvvägs in i spektaklet så var mina enda kvarvarande handskar så igenklistrade att jag höll på att bli galen -det var tamejfasen som "ett päron till farsa friar jul" (ni vet när han ligger i sängen efter att ha fixat med granen och all koda gör att han fastnar i tidningssida efter tidningssida). Gick inte att få loss penseln från högerhanden utan att använda vänsterhanden, och då satt ju penseljäveln såklart fast i vänsterhanden istället.

Sen tog jag ju emot en nedfallande våd med huvudet också, så hårspray behövs ju inte längre, då jag f**ing har en halv liter intorkat våtrumslim i peruken numera. Synd bara att jag inte han kamma upp en juste frisyr innan skiten stelnade, så nu ser jag ut som en Ullaredsversion av Max Headroom i pallet...men duschrummet ser bra ut (y)..

• Gilla
simpa81
  • Laddar…
hevi skrev:
[bild]

[bild]
Gillar att jämföra dessa bilder :) det tar bevisligen ett glas rött att plocka ihop lite på bordet :)

hur ur som helst, ni gör ett fantastiskt jobb! Jäklar vad snyggt det blir!

• Gilla
hevi
  • Laddar…
simpa81 skrev:
Gillar att jämföra dessa bilder :) det tar bevisligen ett glas rött att plocka ihop lite på bordet :)

hur ur som helst, ni gör ett fantastiskt jobb! Jäklar vad snyggt det blir!
Hehe...kände på mig att någon skulle notera vinglaset och gummikluttarna på bordet :). Rent farbrorbarbromässigt så är det ett antal dagar mellan bilderna -på första bilden så kör jag frontarna i fullrange (utan delningsfilter), men på andra bilden har jag inte kunnat hålla mig och kånkat upp ett par basmoduler och kopplat upp och trimmat in det aktiva delningsfiltret hyggligt. Frontarna är konstruerade för att delas vid 80Hz, och att sedan understödjas av ett godtyckligt antal basmoduler under 80Hz. Resultatet är att man kan spela rent obscent starkt utan att riskera någon som helst hörbar distorsion, vilket är en upplevelse som många vittnar om som "omvälvande".

Har man ett system som klarar att leverera sinnessjuka ljudtrycksnivåer utan hörbar dist så öppnar sig en helt ny värld, IMHO. Dist gör att det låter illa, örat skruvar på sig och det låter "skrapigt". Utan dist så låter även sinnessjukt starka segment ljuvligt, och det är heller inte farligt för örat, ty när man spelar dylika segment så är det disten som förstör hörseln, inte ljudtrycket...

Jag ser att ingenjör Öhman har levererat högtalare! Vilken Profundus-variant kör du på?

Är du nöjd med denna högtalar-set up? Det ser väldigt bra ut iaf!

Det var ju rent förargelseväckande slutsteg du har där!

stice skrev:
Jag ser att ingenjör Öhman har levererat högtalare! Vilken Profundus-variant kör du på?

Är du nöjd med denna högtalar-set up? Det ser väldigt bra ut iaf!
Japp, nuförtiden är det Ingvars alster rakt igenom. Som basmoduler kör jag Profondus Y -specialvarianten med dubbla portar (=valbar grundrespons) och försänkt grill. Jag är *väldigt* nöjd med min set-up, men det ska ju till ett juste rum också, för att dom verkligen ska leverera...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.