Har alltid haft en våt dröm att ha typ en kvarts miljon i en påse som de alltid har på film när de rånat en bank.
Nu har jag det. Men tyvärr är värdet inte värt pengar. Utan längre liv. Och det är ju en bra deal :)
Nu är vi på till landet. Var tufft att komma upp i morse. Men nu är jag vid gott humör. Ska stanna på Ikea och köpa ny våningssäng. Det är till mitt gamla barnrum. Pappa bygge en våningsäng dit när jag och min bror var små. Den slet vi ut när vi blev med tjejer istället. Men nu är det dags igen. Mycket bättre när vi har barn. Kan vi få plats med leksaker också.
Har med kärran. Kör upp våra nyköpta utemöbler och slänger våra gamla jättefina trämöbler. Gjorde en miss när vi målade dem. Dr var nog inte helt torra. Så nu är de hårt angripna av röta och svamp. Tråkigt. Solida tunga och vackra trämöbler. Säljs knappt idag. I alla fall inte i furu. Ska alltid vara något exklusivt material. Som inte tål något.
Plast eller metall är ju perfekt. Men det är fult respektive dyrt :p så rottingmöblerna vi tar upp får bli perfekta.
Bifogad bild. En kvarts miljon i en påse :) är inte rädd för att bli rånad. Hade jag varit om det varit kontanter. Ingen vettig människa som vill ha detta giftet.

Ska bli jätteskönt att vara i stugan i en hel vecka. Hoppas jag inte får några dippar.

Allt gott.

Stefan ImageUploadedByTapatalk1388396557.832425.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roine Kaiberger
  • Laddar…
Har tagit med mig ett blad till landet. Tycker redan att jag märker lite effekt. Svallköttet som det äckligt nog heter har gått tillbaka lite. Fast jag blöder lite mer och det gör ont.

Har bett om tid hos hudexpert nu.

Tack för aloe Vera tipsen. Bäst för mig var att skära av en bit med kniv. Sedan skära små rutor i som jag drar isär. Så får jag två kladdiga små rutor. Använder 96%ig gel som komplement också. Tar nog en vecka till innan jag vet om det fungerar.
 
Ikea i U:a? Tusan också, då var ni ju bara ett par mil bort. :)

Min egen aleoplanta är något av ett mysterium. Den stod lite dumt till i ett par månader så alla de delarna som är närmast jorden i krukan har torkat in. Sedan i somras har den alltså inte haft någon kontakt med rötterna som kan ta upp näring men likförbaskat lever den? Synnerligen märklig växt det där. Förstår ju att någon liten del måste ha kontakt någonstans men har känt på varenda blad och det känns verkligen inte som det.

Gott nytt år på er såhär lite i förväg hörru! :)
 
Gott nytt år alla!
Maten står och puttrar och äpplemusten är kyld.

Allt gott. Och tack för allt stöd 2013
 
  • Gilla
olaben och 5 till
  • Laddar…
D09
Stew skrev:
Har alltid haft en våt dröm att ha typ en kvarts miljon i en påse som de alltid har på film när de rånat en bank.
Nu har jag det. Men tyvärr är värdet inte värt pengar. Utan längre liv. Och det är ju en bra deal :)
Nu är vi på till landet. Var tufft att komma upp i morse. Men nu är jag vid gott humör. Ska stanna på Ikea och köpa ny våningssäng. Det är till mitt gamla barnrum. Pappa bygge en våningsäng dit när jag och min bror var små. Den slet vi ut när vi blev med tjejer istället. Men nu är det dags igen. Mycket bättre när vi har barn. Kan vi få plats med leksaker också.
Har med kärran. Kör upp våra nyköpta utemöbler och slänger våra gamla jättefina trämöbler. Gjorde en miss när vi målade dem. Dr var nog inte helt torra. Så nu är de hårt angripna av röta och svamp. Tråkigt. Solida tunga och vackra trämöbler. Säljs knappt idag. I alla fall inte i furu. Ska alltid vara något exklusivt material. Som inte tål något.
Plast eller metall är ju perfekt. Men det är fult respektive dyrt :p så rottingmöblerna vi tar upp får bli perfekta.
Bifogad bild. En kvarts miljon i en påse :) är inte rädd för att bli rånad. Hade jag varit om det varit kontanter. Ingen vettig människa som vill ha detta giftet.

Ska bli jätteskönt att vara i stugan i en hel vecka. Hoppas jag inte får några dippar.

Allt gott.

Stefan [bild]
Blir glad när jag ser att skattepengar kommer till nytta för en gång skull :)

Gott nytt på er i stugan :)
 
  • Gilla
Totem
  • Laddar…
Hej Stew.

Jag har följt denna tråd med stor respekt för din glöd trots motgångarna och även imponerats av alla vänliga forummedlemmar som finns där ute. Jag har tyvärr aldrig funnit några ord att skriva.

Nu vill jag dock önska dig ett Gott Nytt År! Må det nya året bli en nystart och återfödelse till ett långt och friskt liv. Jag hoppas att få läsa dina inlägg här på forumet tills styrkan på mina läsglasögon nått höga dioptriervärden.

MVH

Anders
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Gott nytt år!
 
Gott nytt år!!!
 
Hemmakatten
Gott Nytt År till hela familjen!
 
Var just uppe på taket i stugan och såg att takpannorna vi borde bytt för 10 år sedan fortfarande behöver bytas. :(
Vad tror ni det går på ungefär? Finns det ett kvm pris vi kan räkna med? 250:-/kvm ink arbete, papp, läkt och pannor samt bortforsling av skräp?
Tänkte anlita en vettigt prissat firma. Inte den billigare. Vi vill ha garantier och ett väl genomfört vitt arbete. Men det behöver inte vara någon grymmefirma heller. Så svårt är ju inte arbetet trots allt.

Behöver byta all panel samt kanske fönster samt altandörr på södersidan också. Sol och salta vindar förstör den snabbt. Men det blir ju inte så dyrt. Hoppas inte det är fuktskador bara.
Mest oroad för taket dock. Såg flera trasiga plattor. Inget gott tecken.

Mvh Stefan
 
Stew skrev:
...Sol och salta vindar förstör den snabbt. Men det blir ju inte så dyrt. Hoppas inte det är fuktskador bara.
Mest oroad för taket dock. Såg flera trasiga plattor. Inget gott tecken.

Mvh Stefan
Det är säkert inte så farligt.Takpannorna fryser lätt sönder i skärgårdsklimatet.
Men sol och vind gör att det också torkar fort.

God fortsättning Stefan!
 
Stew skrev:
Var just uppe på taket i stugan och såg att takpannorna vi borde bytt för 10 år sedan fortfarande behöver bytas. :(
Vad tror ni det går på ungefär? Finns det ett kvm pris vi kan räkna med? 250:-/kvm ink arbete, papp, läkt och pannor samt bortforsling av skräp?
Tänkte anlita en vettigt prissat firma. Inte den billigare. Vi vill ha garantier och ett väl genomfört vitt arbete. Men det behöver inte vara någon grymmefirma heller. Så svårt är ju inte arbetet trots allt.

Behöver byta all panel samt kanske fönster samt altandörr på södersidan också. Sol och salta vindar förstör den snabbt. Men det blir ju inte så dyrt. Hoppas inte det är fuktskador bara.
Mest oroad för taket dock. Såg flera trasiga plattor. Inget gott tecken.

Mvh Stefan
Du får nog räkna med det dubbla för taket ungefär. Efter rot
 
Då gör jag som trådskaparen önskar, håller mig till on-topic och undviker allt prat om sjukdomar

* Du hade klätt in väggarna med högtalarmatta från Biltema, men vad har du bakom denna högtalarmatta?
Och sedan hängde du upp tyg framför detta, blev inte detta "kaka på kaka" lite?

* Något speciellt tyg man skall köpa om man vill hänga upp längst fram?

*Och en sisa sak, kom du på något i efterhand som du glömde att tänka på som hade varit bra att fått till INNAN du gjorde klart allt som är svårt att få till i efterhand?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.