804 541 läst · 3 155 svar
805k läst
3,2k svar
En begränsad HUMORTRÅD!

richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 605 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 605 inlägg
Måste återgå till roliga namn, fick upp ett förslag på en vän på facebook, en kille som jag jobbat lite med.
Nu bor han inte i Sverige och tur är väl det, han heter nämligen Kota Kiran.
Har även haft en lärare som hade det lite annorlunda förnamnet(kan vara efternamnet också, asiatiska namnskicket förbryllar mig) Fan.
Har även haft en lärare som hade det lite annorlunda förnamnet(kan vara efternamnet också, asiatiska namnskicket förbryllar mig) Fan.
Grundstött
· Halland
· 28 354 inlägg
Och vad skulle det betyda för något speciellt?richardtenggren skrev:
Måste återgå till roliga namn, fick upp ett förslag på en vän på facebook, en kille som jag jobbat lite med.

Det kanske för tankarna till ”Kåta [personens efternamn]. Typ som Kåta Karlsson. Men vad vet jag?
Jo, en sak vet jag! Jag hade en kollega som hette Nazi. Hade en annan som hette Nazir och om jag minns rätt har vi haft en vikarie som hette Nazy eller dyl. Så det är kanske ett vanligt namn men lite lustigt är det allt.
Jo, en sak vet jag! Jag hade en kollega som hette Nazi. Hade en annan som hette Nazir och om jag minns rätt har vi haft en vikarie som hette Nazy eller dyl. Så det är kanske ett vanligt namn men lite lustigt är det allt.
På min förra bil hade jag en dashcam och jag ångrar bittert att jag inte skaffat en till min nuvarande bil, för det där såg jag i verkliga livet för bara någon vecka sedan, fast värre. Och ska vi vara petiga så var det en Audi men det är ju samma skrot och korn.Stefan N skrev:
När jag kom ikapp honom låg han i vänsterfilen med vänster blinkers igång. Men det är ju ett hyfsat vanligt misstag så inget mer med det.
Att han sedan tog ca 2 km på sig att köra om en långtradare på en 2+1-väg är visserligen lite irriterande men det blir ju snart tvåfiligt igen tänkte jag så jag gjorde inget annat än att knyta näven i fickan en aning.
Men när det blir tvåfiligt igen sätter han på högerblinkersen och kör ut i vänsterfilen. Väl i vänsterfilen sätter han på vänster blinkers och har den igång under tiden han kör om en lastbil. Detta tog någon km (audiföraren körde mellan 90-95 på en 100-väg) men när han väl kommit förbi lastbilen stänger han av blinkersen och ligger kvar i omkörningsfilen den resterande kilometern tills det blir enkelfiligt igen. Då svänger han in i högerfilen utan att blinka.
Vid det här laget är jag ganska irriterad...
När det för tredje gånger blir tvåfiligt är det ytterligare en förbannad jävla långtradare som ska köras om. Jag gasar på rejält för att lägga mig i vänsterfilen innan Audin har tid att göra det. Tyvärr ligger han ju före mig och han är snabb som attan att sätta på höger blinkers och lägga sig i omkörningsfilen. Nu verkar han ha satt farthållaren på 90 och långtradaren har sin på 87. Det är fortfarande en 100-väg.
Jag är inte stolt över det men någon måtta får det vara så jag lägger mig ganska nära honom för att visa att han borde gasa på lite. Men när jag inser att det är lönlöst efter 15-20 sekunder lättar jag på gasen. Och precis innan det blir enkelfiligt slår han på vänster blinkers och byter till högerfilen.
Nu är det dock inga långtradare framför oss så nästa gång det blir tvåfiligt kommer jag kunna köra om honom. Men då passerar vi en mack eller dyl. dit han svänger in och jag måste förstås sakta in jag också och då jag är lika nyfiken som irriterad vrider jag på gamnacken för att se vad det är för idiot som kör. Då möts jag av en gubbe som ger mig fingret.
Man kunde ju inte göra annat än att skratta. Första gången någon gjort en ful gest mot mig i trafiken och det kommer från en gubbe som uppenbarligen hittat sitt körkort i ett flingpaket.
Det är tyvärr inte så ovanligt. De som kör som krattor verkar vara väldigt känsliga för kritik. Kanske vet de om att de är dåliga förare, och gillar inte påminnelsen?T Trunk skrev: