938 313 läst ·
3 543 svar
938k läst
3,5k svar
En begränsad HUMORTRÅD!
Ja politiker kan ha svårt med både det ena och det andra.Skip6711 skrev:
(Nu ska väl vårt representativa valsystem ordna så vi får riksdagspolitiker som på något vis speglar ett genomsnitt av Sveriges befolkning, och då är både Skip6711's film och den här lyckade exempel)
Syftet med demokrati är knappast att få in idioter på styrande poster.Mikael_L skrev:
Förstår inte vad som är fel med den tanken? Vore kul om nån kunde förklara istället för att bara skratta överlägset.Mikael_L skrev:
Nu har jag ingen aning utan bara killgissar, men du kan ju inte skapa mer energi än du gör av med, utan luftmotståndet en snurra skapar är högre än den effekt du får ut, du får alltså motsatt effekt mot vad idén avser.K Kirre2 skrev:
Redigerat:
Tänkte att det kanske kunde vara nåt sånt. Men är det inte så en laddhybrid fungerar? Laddar batteriet när man bromsar?Lexington skrev:
(Okej, vi borde inte ha den här diskussionen här med tanken på reglerna, men frågan har dykt upp lite då och då och jag undrar verkligen...)
Förstår är ett starkt ord, men jag har en känsla. Däremot förstår jag inte varför man inte skulle kunna utnyttja luftmotstånd i alla fall lite grann, kanske inte för att driva fram fordonet men till belysning osv.F fribygg skrev:
Om man ska driva fordonet framåt för att skapa ett luftflöde som driver belysning, varför då inte driva belysningen direkt från det som driver fordonet framåt direkt?K Kirre2 skrev:
För att spara bränsle? Som att inte ha bakljus tända? Jag tänker att man borde få belysningen gratis, men det är väl förmodligen fel.kashieda skrev: