Fairlane
T Titagurgi skrev:
Man kan visst binda elen.

Sluta ljug .
Sluta ljuga?
Mitt bundna avtal gick ut nu och jag vill binda till 53 öre som du sa att jag kunde göra för ett år sen. Kan du visa mig vad jag gör det, för jag hittar ingen sådant erbjudande.

Eller vill du ha ännu fler halmgubbar? Lagret borde börja sina för sig snart.

• Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
A
T Titagurgi skrev:
Man kan visst binda elen.
Sluta ljug .
Jämförelse av elpriser från Härryda Energi, Fortum, och Njudung Energi med fast pris på 36 månader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Som hittat hos en ockrare, och det är de tre billigaste, och kortare tid kostar ännu mer!

• Gilla
Lived och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Ulltand Ulltand skrev:
Men nu borde väl alla i område 3 och 4 ha bundit sitt elpris? Har man rörligt elpris fortsatt tycker jag nog man har sig själv att skylla till stor del. Efter den tuffa vintern har vi bundit två avtal på 50 resp 70 öre. (S) sa då att kompensationen skulle ses som en engångsföreteelse. Så vi band priset.
Varför band ni inte båda på 50 öre?

Fairlane Fairlane skrev:
Varför band ni inte båda på 50 öre?
jag vet inte vad det är som är så svårt att förstå? Det är många som har elavtal som går ut nu…….eller väldigt snart.

jag ligger på rörligt. Livet blir mer spännande då

• Gilla
  • Haha
SwiftD och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
K kribban skrev:
jag vet inte vad det är som är så svårt att förstå? Det är många som har elavtal som går ut nu…….eller väldigt snart.

jag ligger på rörligt. Livet blir mer spännande då
Det som är svårt att förstå är varför en person inte binder båda sina elavtal på det lägre beloppet givet att samma person visste vad som skulle hända med elpriserna och dessutom säger att det inte bör kosta något att andra borde bundit för länge sen med motiveringen att det knappt kostar något att bryta det bundna avtalet i förtid.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Sluta ljuga?
Mitt bundna avtal gick ut nu och jag vill binda till 53 öre som du sa att jag kunde göra för ett år sen. Kan du visa mig vad jag gör det, för jag hittar ingen sådant erbjudande.

Eller vill du ha ännu fler halmgubbar? Lagret borde börja sina för sig snart.
Korkad fråga.
Så klart du inte kan välja rörligt och sen binda dig t vad du vill.
Då får du förhålla dig t marknadspriset

mnils skrev:
[bild]
Som hittat hos en ockrare, och det är de tre billigaste, och kortare tid kostar ännu mer!
Ja?

Ni hade all möjlighet att binda er 24 februari.

Inte mitt problem att ni ej är pålästa om vad som skulle hända i världen när de påverkar eran ekonomi.

Stog på de flashback ganska tidigt att Ryssland var redo med marktrupper.

Fairlane
T Titagurgi skrev:
Korkad fråga.
Så klart du inte kan välja rörligt och sen binda dig t vad du vill.
Då får du förhålla dig t marknadspriset
Vilken fråga var det som var korkad?
Du verkar ju svara utan att läsa vad folk skriver.

Om mitt bundna avtal går ut nu är det väl fullständigt ointressant att jag kunde binda för 59 öre för ett år sen? De som är i situationen natt deras bundna avtal går ut nu är inte idioter, även om du verkar anse det.

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Vilken fråga var det som var korkad?
Du verkar ju svara utan att läsa vad folk skriver.

Om mitt bundna avtal går ut nu är det väl fullständigt ointressant att jag kunde binda för 59 öre för ett år sen? De som är i situationen natt deras bundna avtal går ut nu är inte idioter, även om du verkar anse det.
Fortfarande billigare med fast än rörligt.

Å nu stängde Putin av kranen.

T Titagurgi skrev:
Ja?

Ni hade all möjlighet att binda er 24 februari.

Inte mitt problem att ni ej är pålästa om vad som skulle hända i världen när de påverkar eran ekonomi.

Stog på de flashback ganska tidigt att Ryssland var redo med marktrupper.
hur kan man binda om man redan sitter med avtal?

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Unikt namn
Fairlane Fairlane skrev:
Absolut är det så. Jag är förespråkare för kärnkraft, men jag anser att man ska vara ärlig med att det finns problem med kärnkraften, bortsett från strålning och uranbrott.

Kärnkraften i Frankrike som gick på halvfart i somras gjorde det delvis pga naturen.
Att man inte kan köra fullt pga varmt kylvatten, är det av miljömässiga anledningar (max temp på utsläppsvatten), eller tekniska anledningar?

K kribban skrev:
hur kan man binda om man redan sitter med avtal?
Jag är emot dessa snåljåpar som.suttit med rörligt avtal och börjar gråta när de börjar förlora pengar.

T Titagurgi skrev:
Å nu stängde Putin av kranen.
Ebba gick ju ut idag med att de vill sätta ett pristak på elräkningingen i vinter, max 4-5000kr per månad. Helt klart rättvist :ok:

Fairlane
T Titagurgi skrev:
Jag är emot dessa snåljåpar som.suttit med rörligt avtal och börjar gråta när de börjar förlora pengar.
Och vad tycker du om de som kört med bunden avtal som löper ut nu då?
Borde de också vi bundit för 59 öre för ett år sen?

• Gilla
MrDizzy och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.