17 080 läst · 218 svar
17k läst
218 svar
Elprisstödet utökas med 30 miljarder ytterligare
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 321 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 321 inlägg
Sluta ljuga?T Titagurgi skrev:
Mitt bundna avtal gick ut nu och jag vill binda till 53 öre som du sa att jag kunde göra för ett år sen. Kan du visa mig vad jag gör det, för jag hittar ingen sådant erbjudande.
Eller vill du ha ännu fler halmgubbar? Lagret borde börja sina för sig snart.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 321 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 321 inlägg
Varför band ni inte båda på 50 öre?Ulltand skrev:Men nu borde väl alla i område 3 och 4 ha bundit sitt elpris? Har man rörligt elpris fortsatt tycker jag nog man har sig själv att skylla till stor del. Efter den tuffa vintern har vi bundit två avtal på 50 resp 70 öre. (S) sa då att kompensationen skulle ses som en engångsföreteelse. Så vi band priset.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 321 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 321 inlägg
Det som är svårt att förstå är varför en person inte binder båda sina elavtal på det lägre beloppet givet att samma person visste vad som skulle hända med elpriserna och dessutom säger att det inte bör kosta något att andra borde bundit för länge sen med motiveringen att det knappt kostar något att bryta det bundna avtalet i förtid.K kribban skrev:
Korkad fråga.Fairlane skrev:
Så klart du inte kan välja rörligt och sen binda dig t vad du vill.
Då får du förhålla dig t marknadspriset
Ja?mnils skrev:
Ni hade all möjlighet att binda er 24 februari.
Inte mitt problem att ni ej är pålästa om vad som skulle hända i världen när de påverkar eran ekonomi.
Stog på de flashback ganska tidigt att Ryssland var redo med marktrupper.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 321 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 321 inlägg
Vilken fråga var det som var korkad?T Titagurgi skrev:
Du verkar ju svara utan att läsa vad folk skriver.
Om mitt bundna avtal går ut nu är det väl fullständigt ointressant att jag kunde binda för 59 öre för ett år sen? De som är i situationen natt deras bundna avtal går ut nu är inte idioter, även om du verkar anse det.
Fortfarande billigare med fast än rörligt.Fairlane skrev:Vilken fråga var det som var korkad?
Du verkar ju svara utan att läsa vad folk skriver.
Om mitt bundna avtal går ut nu är det väl fullständigt ointressant att jag kunde binda för 59 öre för ett år sen? De som är i situationen natt deras bundna avtal går ut nu är inte idioter, även om du verkar anse det.
Att man inte kan köra fullt pga varmt kylvatten, är det av miljömässiga anledningar (max temp på utsläppsvatten), eller tekniska anledningar?Fairlane skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 321 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 321 inlägg