638 983 läst · 13 159 svar
639k läst
13,2k svar
Elprisrekordet slaget igen på kort tid
Jag har haft värmepumpen avstängd i några timmar nu.
Körde upp tempen i natt i plattan lite samt såg till att tanken var rätt hyggligt fylld med värme.
På morgonen stängde jag av elpatronen men jag lät fläkt och FLVP gå någon timme till samt sänkte framledningstempen, för att senare stänga av hela VP inkl ventilation.
Nu eldas det i braskaminen.
Jag kör igång allt igen kl 19.
I framtiden lär det komma värmepumpar/värmesystem som själv kollar nordpoolpriser och sen är mycket smartare och sköter sånt här själva.
Körde upp tempen i natt i plattan lite samt såg till att tanken var rätt hyggligt fylld med värme.
På morgonen stängde jag av elpatronen men jag lät fläkt och FLVP gå någon timme till samt sänkte framledningstempen, för att senare stänga av hela VP inkl ventilation.
I framtiden lär det komma värmepumpar/värmesystem som själv kollar nordpoolpriser och sen är mycket smartare och sköter sånt här själva.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 525 inlägg
Finns eftermarknadsprodukter som löser detta redan idag, jag har en Ngenic Tune som gör just detta.Mikael_L skrev:Jag har haft värmepumpen avstängd i några timmar nu.
Medlem
· Halland
· 4 166 inlägg
Medlem
· Halland
· 4 166 inlägg
Vi skall ju snart begåvas med Hansa Pour Link 4 eller vad den heter som skall torrlägga Sverige helt på el för uppvärmning och processindustri. Naturligtvis kan finmekanisk industri betala mer än vi orkar betala för uppvärmning.Z Zodde skrev:
Medlem
· Halland
· 4 166 inlägg