Varför skulle det vara en bra affär?
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
För att jag betalar snittpris per månad. Desto dyrare timpris desto mer får jag för mina pengar
 
  • Wow
  • Haha
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
M MiWi skrev:
För att jag betalar snittpris per månad. Desto dyrare timpris desto mer får jag för mina pengar
Smakar maten godare? Eller är det bara känslan av att ha lurat systemet du är ute efter? :crysmile:
 
MiWi: Nej, du får lika mycket, och drar upp priset för alla i ”elprisklubben”. Du tänker både dumt och egoistiskt.
 
  • Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
M MiWi skrev:
För att jag betalar snittpris per månad. Desto dyrare timpris desto mer får jag för mina pengar
Tja, de pratade ju om 5 gånger så högt elpris dec 2022 som -21, så det ska bli kul att se... Du vet ju vad snittet blir först om 25 dagar..
 
  • Gilla
Daniel 109
  • Laddar…
M MiWi skrev:
För att jag betalar snittpris per månad. Desto dyrare timpris desto mer får jag för mina pengar
Jo men nu kan även snittpriset bli mycket dyrt som det tyvärr ser ut så det är inte mycket att glädja sig över.
Det här blir en elrysare!
 
M MiWi skrev:
För att jag betalar snittpris per månad. Desto dyrare timpris desto mer får jag för mina pengar
Och ju mer jag förbrukat under dyrare timmar desto bättre affär har jag ju gjort. vansinnigt system men det är så det är.
 
Risken är helt klart att MiWi får betala mer än spotpris för den elen när månaden väl är slut.
 
  • Gilla
djac och 2 till
  • Laddar…
M Mikael 81 skrev:
Smakar maten godare? Eller är det bara känslan av att ha lurat systemet du är ute efter? :crysmile:
Nä, det är nog mest sarkasm
 
  • Haha
Mikael 81
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Risken är helt klart att MiWi får betala mer än spotpris för den elen när månaden väl är slut.
Hur då?
 
Mikael_L
D Daniel 109 skrev:
MiWi: Nej, du får lika mycket, och drar upp priset för alla i ”elprisklubben”. Du tänker både dumt och egoistiskt.
Shhh.
Avslöja inte för de rena suckers någonting.
Att klubben "förbruka mycket under dåliga tider på dygnet" håller på, är ju själva anledningen till att det är lönt för mig att ha timpris.
Om de börjar styra bort sin förbrukning från dyrtid, så slutar jag ju att tjäna på att ladda bilen under natten.

Så snälla, väck inte upp dem från sina villfarelser ... ;)
 
  • Gilla
  • Haha
djac och 4 till
  • Laddar…
M MiWi skrev:
Hur då?
Mikael_L Mikael_L skrev:
Shhh.
Avslöja inte för de rena suckers någonting.
Att klubben "förbruka mycket under dåliga tider på dygnet" håller på, är ju själva anledningen till att det är lönt för mig att ha timpris.
Om de börjar styra bort sin förbrukning från dyrtid, så slutar jag ju att tjäna på att ladda bilen under natten.

Så snälla, väck inte upp dem från sina villfarelser ... ;)
Precis, det var mitt i prick vad jag menade med mitt inlägg.
 
P paralun skrev:
Så en BWRX-300 är mycket smart och satsar inte Vattenfall så kommer säkert Fortum (Finland) att göra det!!
Fortum får in 100 miljarder av tyska staten som ersättning för sin andel i Uniper.
Du tror inte de satsar på en 'blåkopia' av OL3an , om den är så bra som sagts borde väl nästa exemplar hålla budget, god kvalité och tidplan?
 
  • Gilla
  • Haha
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
M MiWi skrev:
Hur då?
Eftersom det är skrivet i elhandlarnas spåkula plus Kung Bore så vet vi inte hur dygnspriserna kommer att variera. Vi vet säkert att det kommer en morgon samt kvällstopp men sedan vet vi inte hur det kommer att se ut resten av ett dygn. Jag har själv snittpris men det vete tusan när det ser så illa ut som det gör nu vad som är bäst? Det vet vi framåt våren.....
 
  • Gilla
MiWi
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Du tror inte de satsar på en 'blåkopia' av OL3an , om den är så bra som sagts borde väl nästa exemplar hålla budget, god kvalité och tidplan?
Nä usch.... fransmännen bör nog hålla sig i Frankrike med sina EPR-reaktorer.
I England så byggs just nu Hinkley Point C av EDF och det är precis samma "rysare" som med OL3.
Varför bygga så här stora reaktorer? BWRX-300 är helt perfekt för oss!
https://www.edfenergy.com/energy/nuclear-new-build-projects/hinkley-point-c
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.