11 068 läst · 78 svar
11k läst
78 svar
El till flyttbart hönshus
Skruva på fasadbrädorna. Om det är krångligt pga väldigt ojämn yta kan du montera en bit plyfa på utsidan, på distanser.O olofh skrev:
Ang el till ditt flyttbara hönshus . Har själv stämningsbelysning i mitt växthus .
Använder en skarvsladd modell kraftig / gul , tar ström från utsidan av huset från ett vägguttag .
Funkar hur bra som helst , hela vintern 🙂
https://www.elgrossisten.se/kabel/g...arvsladd-pur-for-hoga-mekaniska-belastningar/
Använder en skarvsladd modell kraftig / gul , tar ström från utsidan av huset från ett vägguttag .
Funkar hur bra som helst , hela vintern 🙂
https://www.elgrossisten.se/kabel/g...arvsladd-pur-for-hoga-mekaniska-belastningar/
Kanske borde gjort en projekttråd av detta… någon mod kanske kan flytta om det inte hör hemma i el delen. Fast kommer återkomma till elen lite längre fram.
Lägger in startbild från helgen
Någon som illa vid sig om vi tar upp hjul-spåret? 😀
Blev faktiskt rätt ok. Jag kan nu baxa in det själv i uterummet så kan parera påskvädret lite enklare
Lägger in startbild från helgen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Någon som illa vid sig om vi tar upp hjul-spåret? 😀
Blev faktiskt rätt ok. Jag kan nu baxa in det själv i uterummet så kan parera påskvädret lite enklare
Logga in
Skapa konto
Palldragare bestämde vi ju dig för!
Hoppas du ska ha nått annat på golvet än osb Annas lär du inte ha golv över sommaren.
Man vill visst ha så täta skarvar som möjligt för att minimera risken att ohyra får fäste. Så vad tror ni är bäst. Skarva plyfan kloss i kloss eller lämna 5mm och fylla ut sen med mjukfog eller liknande?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ett flyttbart hönshus för hobbybruk kan man nog överarbeta hur mycket som helst. Varför inte svetsad plastmatta på både golv och vägg?O olofh skrev: