22 941 läst · 110 svar
23k läst
110 svar
Ejca L18 justering
Blev så sugen så jag körde igång med det som fanns tillhands. T-röd och våtslippapper 240 under en gummerad fogplatta.
Gick mycket bra! Nu funderar jag bara på slut behandling. Hårdwax för bil, en bivax blandning eller bara Felder supergleit
Gick mycket bra! Nu funderar jag bara på slut behandling. Hårdwax för bil, en bivax blandning eller bara Felder supergleit
Verktygstokig
· Halland
· 7 540 inlägg
Rubba våra cirklar??!??Daniel_N skrev:
Elakt
Är det riktigt rostigt brukar jag börja med pysslargrogg. Är det bara lite finputs så olja o scotch.
Fördelen är ju att rosten på djupet i porerna försvinner, gillar man inte den grå färgen av fosfateringen kan man ju efterputsa upp lite mer glans.Daniel_N skrev:
Ja det är klart är det väldigt häftig rost så räcker inte 5-56. Men den grå fosfateringen måste bort för att få bra glid i borden sen. Kan bli en he del putsning...nanowire skrev:
Jo, eftersom rosten reduceras till järn som iaf delvis sitter kvar på ytan blir ytan inte finare efter behandlingen än den var innan. Men rostfri vilket ju är en bra utgångspunkt för vidare putsning/behandling.Daniel_N skrev: