247 672 läst · 253 svar
248k läst
253 svar
Egenprojekterat prefab betonghus
Medlem
· Stockholm
· 1 395 inlägg
Vad hände med bloggen? Vi måste ju få se slutet nu när vi följt hela resan!
Nej, någon skilsmässa är det inte. Däremot kan det vara förståeligt om man kanske inte prioriterar kontinuerligt bloggande i samband med större husbygge. Har sett huset och det är otroligt välbyggt och fint. Skulle inte ha något emot att ha ett sådant själv.RoTe skrev:
Aha, tråkigt. Hade inte sett deras blogg, men hittade den nu
För de som hittar till denna tråd och vill leta sig vidare till bloggen så ligger den här
http://www.villacamilla.se/
För de som hittar till denna tråd och vill leta sig vidare till bloggen så ligger den här
http://www.villacamilla.se/
Hej, är du kvar i betong branchen?Tyresö skrev:
Ska ni gjuta in värmeslingorna i betong eller flytspackel?
Det är bra att ni värmer upp Betongen som ska foggjutas - det är vansinnigt dyrt med värmefläktarna, men alternativet om fogbetongen fryser när ni gjuter är 100 ggr värre. Om ni gjuter fogar eller gjuter ursparingar med U-järn, gör ingen skillnad - det kan gjutas i omgångar - viktigast är att betongen inte fryser, och pga all naken betong är råkall, så måste temperaturen på den färska betongen motverka det. Snåla inte med elkostnaden för byggfläktar - det kommer att bli er dyraste elkostnad någonsin - men konsekvenserna om betongen fryser, kommer att få elkostnaderna att likna fikapengar.
Hade det varit jag som hade anlitat er byggfirma..... dom hade hatat mej - jag har inte gjort något annat dom senaste 6 åren - dessutom har jag gjort det ca 3.000 timmar/år....lite övertid, trots att jag bara är en simpel betongpumpare.
Jag kan deras jobb och jag vet vad dom brukar fuska med - som jag meddelade i mitt tidigare inlägg.
Det viktigaste du kan göra är att hela tiden se till att gubbarna har tillgång till nybryggt kaffe - det uppskattas verkligen. Bakar du några bullar, då är du en hjälte - det behövs så lite för att gubbarna ska avguda dej.
Jag är själv likadan - vi som jobbar i betongbranschen är grottmänniskor som inte har några krav på tillvaron - en kopp kaffe och en nybakad bulle är himmelriket....Tro mej, det är min vardag jag blottar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Fasadändringar och generella risker med prefab betongelement
Stenhus -
Vad kostar montage av prefab betongväggar och håldäck?
Stenhus -
Bärande vägg betonghus från 1956
Planlösningar -
Hur tjockt ska ett bjälklag vara i prefab betonghus utan gjutning
Byggmaterial & Byggteknik -
Betonghus prefab element
Stenhus