Jag vet att du ogillar när jag inte håller med dig. Men du vet ju hur det brukar sluta.

D Daniel 109 skrev:
Jag vet att du ogillar när jag inte håller med dig. Men du vet ju hur det brukar sluta.
Tillbaka på ruta ett igen märker jag, men eftersom du vet så mycket och kan och är proffs - exspert på allt som har med VP -tankar -vedeldning - värmereglering och franhåller det på ett sätt som gör alla andra är totalt inkopitenta och inte begriper något i ämnet så får du nog vara i den tron, men dyvla inte på någon annan med att du vet bäst.

D Daniel 109 skrev:
Men nu tycks ju inte problemet vara cirkulationen i tankarna primärt.
Jo problemet är att det inte blir någon cirkulation. Största luftansamlingen kommer att bli i tanktopparna (främst den första) och det kommer sedan gå upp i rören.

Problemet är cirkulationen i pannkretsen. Så det är där man bör börja med att leta efter felet. Inte vid tankarna.

dof dof skrev:
Jo problemet är att det inte blir någon cirkulation. Största luftansamlingen kommer att bli i tanktopparna (främst den första) och det kommer sedan gå upp i rören.
Ledsen men du kan skriva vad du vill, men denna Daniel 109 kommer inte att ändra sig, han vet bäst.

Jag har inga problem att ändra mig om det finns anledning till det. En förmåga du tycks sakna.

Om ni bara ska käbbla med varandra kan ni ju ta det i pm istället för att förstöra ts tråd. Tror inte det hjälper ts problematik......

D Daniel 109 skrev:
Jag har inga problem att ändra mig om det finns anledning till det. En förmåga du tycks sakna.
Att ändra dig har du aldrig kunnat gjort , bara att du vet bäst i alla lägen ävensom att det kommer något från någon så måste du fram med något. Om det är något som inte passar dig och skulle vara någon lösning som motsätter du dig alltid med något
Nu är det slut med tjafs från och mig i detta och låta andra ta över helt. Den här tråden ska inte trasas sönder som du och totalkontroll gjorde med den andra. ( 700 inlägg ) Så lägg av nu i den här tråden. Jag går ur nu så andra kan ta över och det blir lite stil här och sakliga svar.

dof dof skrev:
Om ni bara ska käbbla med varandra kan ni ju ta det i pm istället för att förstöra ts tråd. Tror inte det hjälper ts problematik......
Går inte enlig BH att göra det , reglerna , men läs mitt sista inlägg i den här tråden. du och jag är sams.

• Gilla
dof
  • Laddar…
Hej alla!

Tack för alla svar, jag har nu bett min rörmokare sätta dit en avluftare över mina acktankar för att se om detta hjälper.

Om denna ska vara automatisk eller inte vet jag ännu inte.
Finns det mer fördelar än nackdelar med det ena eller det andra?

De andra tipsen jag har fått kommer jag testa successivt så fort jag får tid.

Ännu en gång, tack så mycket!

PS. Kommer eventuellt väcka tråden igen om detta inte hjälper mitt problem

Finns det plats för en volym, luftklocka som samlar är det en fördel oavsett manuell eller automatisk luftare. De automatiska åtminstone de enklare varianterna är ibland inte så pålitliga och kan tex börja småläcka. Så en del som samlar och en enkel manuell ventil du kan lufta enkelt på är inte fel. Se till att du får anslutningen på bra ställe dvs gärna från ett T-rör direkt över tankens toppanslutning lämpligtvis den längst bort så det inte finns möjlighet till fickor du inte kommer åt.

• Gilla
dof
  • Laddar…
Vilket tryck har du i systemet precis innan du börjar elda?
Om du får undertryck ibland så sugs det in luft via kopplingar, och då får du lufta i all evighet...
Är förtrycket i kärlet rätt inställt?

GK100 GK100 skrev:
Finns det plats för en volym, luftklocka som samlar är det en fördel oavsett manuell eller automatisk luftare. De automatiska åtminstone de enklare varianterna är ibland inte så pålitliga och kan tex börja småläcka. Så en del som samlar och en enkel manuell ventil du kan lufta enkelt på är inte fel. Se till att du får anslutningen på bra ställe dvs gärna från ett T-rör direkt över tankens toppanslutning lämpligtvis den längst bort så det inte finns möjlighet till fickor du inte kommer åt.
Ska kolla med rörmokaren nästa vecka, han ska jag ha beställt hem en automatisk avluftare och något annat.
Ska placeras ovan ack.tankarna

B BrokenArrow skrev:
Vilket tryck har du i systemet precis innan du börjar elda?
Om du får undertryck ibland så sugs det in luft via kopplingar, och då får du lufta i all evighet...
Är förtrycket i kärlet rätt inställt?
Hur ser jag trycker?
Menar du den givaren som är över pannan?
Isf runt 11

Då borde kärlet vara OK med rätt förtryck, och ingen risk för undertryck.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.