236 517 läst · 3 081 svar
237k läst
3,1k svar
Ebba Busch snart juridisk ägare till omstridda fastigheten
Och för 10 000 kronor i kategorin Lajka där @Takläggare svarat högt och lågt och nu kommit till vägs ände efter utsvävningar i rymden, är frågan: gäller detta reaktioner vi gett, eller reaktioner vi fått?T Takläggare skrev:
Alltid bra och följa upp med det senaste, vad har Binninge sagt om detta, att det ska betalas tillbaka, samt var kom pengarna ifrån? Ebba eller via mäklaren? till Esbjörn.harry73 skrev:
Ja vad har Löfven svarat på denna fråga, om poliser, rättssystemet där domstolar har kö, precis som jag och Byggrätt , vi är en minoritet inom rättsväsenet . men Löfven har lovat förstärkning. fler ska anställas. samt att Löfven ställt er en fråga ;; citat , Vad fan håller ni på med?P Pin skrev:
Ja det kan vara åldringsbrott men det vet ju vi faktiskt inte i detta läge utan det får ju domstolen avgöra. Tillvägagångssättet är det fortfarande inget fel på. Skambud kan det knappast ses som om det ligger inom spannet för de två värderingarna som gjorts. Skulle kunna vara under spannet för värderingarna och ändå inte vara ett skambud. Det är inte upp till dej att avgöra.B byggarätt skrev:
Lura arvingar är det nog inte på tal om här. Matz avtal är ju med största sannolik inte giltligt och då är han möjligtvis lurad om han tror det är giltligt men inte lurad av Ebba. Men detta lär också redas ut i rätten så oroa dej inte för det du.
Någon utpressning är det inte heller tal om, det är ju uppenbart. Att tro något annat är ju totalt galet. Då vet du inte vad utpressning är gör något.
Inte maffiajuridik, helt vanlig juridik.
Hur hon lockar sina väljare skiter jag fullständigt i, Det är väl en avvägning hon gör om det påverkar eller inte och om det är värt det eller inte. Du behöver nog inte oroa dig för det du. Det klart att det kan ju också vara ett möjligt alternativ till vad jag skrev sist att du är Kristdemokrat och är rädd för att Ebba sätter KD i skiten. Då kan man ju förstå din frustration, det förklarar även allt snack om moral men lugn bara det löser sig. Allt detta är snart glömt.
"Åldringsbrott"? Du menar att åldringen Esbjörn har begått såväl avtalsbrott som brottet falsk angivelse? Ja, det kanske är att betrakta som "åldringsbrott".N Nils ST skrev:Ja det kan vara åldringsbrott men det vet ju vi faktiskt inte i detta läge utan det får ju domstolen avgöra. Tillvägagångssättet är det fortfarande inget fel på. Skambud kan det knappast ses som om det ligger inom spannet för de två värderingarna som gjorts. Skulle kunna vara under spannet för värderingarna och ändå inte vara ett skambud. Det är inte upp till dej att avgöra.
Lura arvingar är det nog inte på tal om här. Matz avtal är ju med största sannolik inte giltligt och då är han möjligtvis lurad om han tror det är giltligt men inte lurad av Ebba. Men detta lär också redas ut i rätten så oroa dej inte för det du.
Någon utpressning är det inte heller tal om, det är ju uppenbart. Att tro något annat är ju totalt galet. Då vet du inte vad utpressning är gör något.
Inte maffiajuridik, helt vanlig juridik.
Hur hon lockar sina väljare skiter jag fullständigt i, Det är väl en avvägning hon gör om det påverkar eller inte och om det är värt det eller inte. Du behöver nog inte oroa dig för det du. Det klart att det kan ju också vara ett möjligt alternativ till vad jag skrev sist att du är Kristdemokrat och är rädd för att Ebba sätter KD i skiten. Då kan man ju förstå din frustration, det förklarar även allt snack om moral men lugn bara det löser sig. Allt detta är snart glömt.
Nja jag menar ingenting, det var ju byggarätt som jiddra om åldringsbrott men ja, så kan man också se de såklart även om det inte heter åldringsbrott då men ja Sen kan man ju ifrågasätta uttrycket åldringsbrott men det har väl blivit ett ganska vedertaget utryck även om det inte finns i lagtexten.S Snickerick skrev:
Ja man måste skriva på skånska så Harry förstår, men först ta en stor dramare o kör upp trynemjöl ,man ska änte pela saj i nesan nar di främmande ser po.harry73 skrev:
Jag gjorde det otroliga, jag tog en trogen Ebba anhängarna ,använde personen till att bevisa hur lätt man kan vilseleda en äldre person, jag gjorde det mitt framför ögonen på er, med knapphändig information om personen , han förstod inte vad som hände, eller vad jag ville uppnå. vad blev svaret?
Som mest hatad i denna tråd lyckades jag ändå med enkla medel bevisa hur lätt det är , hur lätt tror ni inte det var för Ebba som är en framstående politiker ? att utföra liknande trick !
Ska detta anses som ett lagligt köp ändå?
Den här typen av omröstningar kan vara lite kul, men vad som är rätt och fel när det gäller empiriska fakta kan inte avgöras genom omröstning.TT4F skrev:
[Tillägg]: Nähe, jag läste visst snett. Det handlar tydligen om en slags vadslagning.