Team Ebba

• Gilla
Ludde67 och 15 till
  • Laddar…
T
P Pin skrev:
Sh-t, jag hann skriva en motfråga...
Som sagt Pin, försök göra något liknande nu när du klivit ur garderoben, du har inte tillagt något vettigt mer än gett 500 likes på kort tid, så inom den kategorin är du nog ledare i hela byggahus.se:ok:

• Haha
Pin
  • Laddar…
P Pin skrev:
Det finns rättssalar där moralisk praxis tillämpas. Kanske är till och med moralen lagstiftad. Detta brukar skapa lidande och förtryck.

Du kanske anser att det bara finns en enda moral, att ingen kan ha en annan moral, eller att någon saknar moral. Det är inte så det fungerar utan alla har en moral, men denna moral kan skilja sig åt. Kanske följer både Ebba och Esbjörn sin respektive moral och därför blir det konflikt när moralen skiljer sig åt. Din och min moral är kanske olikat, och då har vi olika ståndpunkter i frågan. Det här har jag redan beskrivit i tråden för länge sedan. Vi (rätten) kan inte avgöra frågan med moral. Lagen är redan stiftad enligt någon sorts moralisk praxis för Sverige från första början, så vi behöver inte ta det ett varv till och blanda in moralen igen.
Jag håller med dig i att mjuka mänskliga frågor inte går att hantera i rätten
Just därför måste sådana frågor lösas innan man börjar med formaliteter
Det är här juridik skiljer sig från affärer
Affärer är mycket mera än juridik... kulturer skiljer sig åt här... i vissa räcker ett handslag och ditt ord
I andra är contractors ett sätt att pressa motparten
I Sverige håller många på och tror att juridiken bara är en formalitet i attbekräfta en affär

T Takläggare skrev:
Howard Hughes en speciell man, men många goda egenskaper, samt en personlig sjukdomstragedi.
Flygaren där uppe är Chuck Yeager..

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
T
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Flygaren där uppe är Chuck Yeager..
Har jag kommentera bilden? jag prata om Howard , en bättre flygare . han kunde störta 4 gånger, o bara kliva ur, det är en talang många inte har.

• Haha
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
T
TT4F TT4F skrev:
Team Ebba
En loser eller kanske en lucky loser , skriv gärna in er på listan kära vänner. kan vara bra när tvisten väl avgörs.

T Takläggare skrev:
Som sagt Pin, försök göra något liknande nu när du klivit ur garderoben, du har inte tillagt något vettigt mer än gett 500 likes på kort tid, så inom den kategorin är du nog ledare i hela byggahus.se:ok:
jag har nog skrivit mer text själv än jag gett likes, men vems inlägg som är vettiga kan alltid diskuteras :crysmile:

• Haha
Takläggare
  • Laddar…
TT4F TT4F skrev:
Team Esbjörn/Matz
Varför har du satt Esbjörn och Matz i samma team?

• Haha
Snickerick
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Har jag kommentera bilden? jag prata om Howard , en bättre flygare . han kunde störta 4 gånger, o bara kliva ur, det är en talang många inte har.
Nä just ja, jag glömde att det är helt rimligt att börja gagga om precis vad som helst i den här tråden...

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
N
B byggarätt skrev:
Precis som att det du tycker inte bara är moraliskt och etiskt ignorant uppfattar du vad alla här på forumet tycker och påstår att andra tycker..
Jag ägnar mig i alla fall inte åt annat än mitt tyckande

Ebbas hantering är under all kritik och mäklare eller inte är inte hennes största problem utan det är hennes med vänlig hälsning betala skadestånds jurist...
Vem som sabbade Relationen till Esbjörn så att han tvärt tog slut vet ingen utan fria fantasier flödar
Tråkigt att det blev så här men försök att skinna äldre slutar ofta i plågsamma situationer

Jag kan bara debatera på forumet och när fastigheten kommer ut till öppen försäljning hjälpa till att priset blir marknadsmässigt
Varför du tycker här får du stå för men sluta tjafsa det blir bara tröttsamt för alla
Tjafsar jag? Har jag uttryckt någonstans vad jag tycker? Undrar du vad jag tycker så kan jag ju meddela att jag skiter fullständigt i hur detta slutar men jag anser inte att Ebba gjort något fel fören domstolen beslutar om det vilket såklart kan hända. Jag tycker domstolen ska avgöra, hur det kan var moraliskt och etiskt ignorant förstår jag inte.

Jag tror i alla fall även att vi har en till här som är antingen involverad genom att känna Esbjörn eller ha ekonomisk vinning i att Esbjörn vinner genom eller så är det bar ett stort förakt mot politiker, Ebba eller KD och ett stort behov att försöka få andra att tycka illa om Ebba som driver människan...

Jag föreslår att du lägger ner detta moralsnack, det ger inget.

T
Nä just ja, jag glömde att det är helt rimligt att börja gagga om precis vad som helst i den här tråden...
Ja så kan man tolka det om man vill, jag tolka att Howard själv drev sina tvister, som tråden handlar om, men visst har Chuck Yeager mer att komma med, så kan det vara fallet. när vi tar in flygare in på tråden.

Glöm inte vem du gaggar med
Illustration av en pirat som faller baklänges på en svart kanonkula ovanför ökenlandskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
T
P Pin skrev:
jag har nog skrivit mer text själv än jag gett likes, men vems inlägg som är vettiga kan alltid diskuteras :crysmile:
Du har nog slagit Simo Häyhä i Finska vinterkriget där han gått till världshistorien som den mest effektiva prickskytten någonsin. med dina likes :surprised: han var lika tystlåten. utan kikarsikte dessutom, precis som du.

T Takläggare skrev:
Du har nog slagit Simo Häyhä i Finska vinterkriget där han gått till världshistorien som den mest effektiva prickskytten någonsin. med dina likes :surprised: han var lika tystlåten. utan kikarsikte dessutom, precis som du.
Om du tycker jag är tystlåten i tråden så skriver jag lite till nu då (y)

Jag instämmer med Simo: "jag gjorde bara min plikt". Men framförallt vad han kände när han sköt fiendesoldater: "tunsin rekyylin" (jag kände rekylen). :crysmile:

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
T
P Pin skrev:
Om du tycker jag är tystlåten i tråden så skriver jag lite till nu då (y)

Jag instämmer med Simo: "jag gjorde bara min plikt". Men framförallt vad han kände när han sköt fiendesoldater: "tunsin rekyylin" (jag kände rekylen). :crysmile:
Ja men Simo ställde inte upp och hjälpa finnen o tysken under fortsättningskriget, så du har rätt ,du förlora.
Du har ställt upp i alla krig här. så likheter fanns inte mer än i antal likes 500-742 st av dina totala 5300 givna likes (ser mer ut som du suttit bakom ett automatvapen o inte siktat rätt), och om du ens träffa rätt har mycket få bekräftat .

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.