236 556 läst · 3 081 svar
237k läst
3,1k svar
Ebba Busch snart juridisk ägare till omstridda fastigheten
Här kan du gå tillbaka till den ökända domen jag plocka fram, där sjölagen användes en gammal byggnad som var försäkrad, titta hur försäkringsbolagen så på saken när den brann ner, vems inventarier ansågs vara och fasta inventarier som ex en trappa, hur ersättningen i form av pengar betalades ut. så förstår du, vad för skit jag pladdrar om !F fsn skrev:
Hur kan du dra slutsatsen att vi gilla Trump?Staffan2000 skrev:Min text i kursiv stil.
Hur #takläggaren, kan du dra slutsatsen att jag gillar Trump av det ovan skrivna? Varför inte Clintons, som fick CNN att deltaga i bedrägeriet att utmanuvrera Sanders? Eller min lokala mataffär, som också anser affären avslutad när jag betalt för glassen?
Det jag gillar med Trump, är att han är en väldigt underhållande talare, samt att han till skillnad mot Obama, inte gick in i ett enda nytt krig. Samt att han vann över krigshetsaren Clinton. tyvärr tyder allt på att elektorerna kommer att rösta för Biden och då drar Jänkarna snart ut i fält igen.
Är Trumpspåret dött nu?
Gabbard for President!
Du bad om detta själv i någon kommentar att jag hade rätt att ge igen , minns du detta?
Som sagt jag har mycket gott minne av det jag läser, men har svårt o placera den exakt vart den var, som med lagar, domar osv, så kommer jag ihåg vad handlingen var, så använder stöd ord att hitta igen dom snabbt, på så sätt körde jag även in en jättetanks i juristens bulle,
Redigerat:
Här förstår jag faktiskt ingenting alls.T Takläggare skrev:Hur kan du dra slutsatsen att vi gilla Trump?
Du bad om detta själv i någon kommentar att jag hade rätt att ge igen , minns du detta?
Som sagt jag har mycket gott minne av det jag läser, men har svårt o placera den exakt vart den var, som med lagar, domar osv, så kommer jag ihåg vad handlingen var, så använder stöd ord att hitta igen dom snabbt, på så sätt körde jag även in en jättetanks i juristens bulle,
Staffan
Nej!T Takläggare skrev:
Jag väntar.T Takläggare skrev:
Det vet varken du eller jag någonting om (min morsa är 89 och helt klar i skallen. Så det finns hopp).T Takläggare skrev:
Sammanfattningsvis. Jag menade precis det jag skrev: -Här förstår jag faktiskt ingenting alls.
Tror vi släpper detta ämne, om Trump, jag kan ge en hänvisning när du tar upp familjen din , så din "käraste" och lämnar/släpper ämnet trump så.Staffan2000 skrev:
Annars var det jättetanks du menade det hette tank , där gav du ett utlåtande att jag kunde ge igen.
Nej utan först moral och mänsklighet om detta sker korrekt så fullfölj köp lagligt korrektSarB skrev:
Om köpet sker utan det mänskliga och dessutom inte är 100% juridiskt och processmässigt fullbordat så bör det inte gå att mot någons villja fullfölja
Är köpet fullföljt med parterna oense men där köparen har gjort det den ska och säljaren också gjort sitt utan belastningar på fastigheten så kan köpet ske och fastigheten övergå fullt ut
Detta har inte skett här
Det finns rättssalar där moralisk praxis tillämpas. Kanske är till och med moralen lagstiftad. Detta brukar skapa lidande och förtryck.
Du kanske anser att det bara finns en enda moral, att ingen kan ha en annan moral, eller att någon saknar moral. Det är inte så det fungerar utan alla har en moral, men denna moral kan skilja sig åt. Kanske följer både Ebba och Esbjörn sin respektive moral och därför blir det konflikt när moralen skiljer sig åt. Din och min moral är kanske olikat, och då har vi olika ståndpunkter i frågan. Det här har jag redan beskrivit i tråden för länge sedan. Vi (rätten) kan inte avgöra frågan med moral. Lagen är redan stiftad enligt någon sorts moralisk praxis för Sverige från första början, så vi behöver inte ta det ett varv till och blanda in moralen igen.
Du kanske anser att det bara finns en enda moral, att ingen kan ha en annan moral, eller att någon saknar moral. Det är inte så det fungerar utan alla har en moral, men denna moral kan skilja sig åt. Kanske följer både Ebba och Esbjörn sin respektive moral och därför blir det konflikt när moralen skiljer sig åt. Din och min moral är kanske olikat, och då har vi olika ståndpunkter i frågan. Det här har jag redan beskrivit i tråden för länge sedan. Vi (rätten) kan inte avgöra frågan med moral. Lagen är redan stiftad enligt någon sorts moralisk praxis för Sverige från första början, så vi behöver inte ta det ett varv till och blanda in moralen igen.
- Annars var det jättetanks du menade det hette tank , där gav du ett utlåtande att jag kunde ge igen.
- Aha. Den hade jag glömt bort. Touche! Men "Bullen"? Samt Trump och kärestan? Om jag fått ihop de två i fantasin, måste jag legat långt över 0,8 promille. Kanske dags att även sätta ett maxtak?
Nu virrar du ordentligt igen. Att man har en enstaka åsikt som sammanfaller med en politiker innebär inte att man är anhängare. Om du tycker att alla familjer i ett land skall ha en bil så blir inte du anhängare till Hitler bara för att han också tyckte så (en volkswagen till varje tysk familj)T Takläggare skrev:
De var det dummaste jag hört på länge. Antar att det är du som ska avgöra i varje köp då om det är ”mänskligt” och moraliskt rätt, moral är ju högst personligt.B byggarätt skrev:Nej utan först moral och mänsklighet om detta sker korrekt så fullfölj köp lagligt korrekt
Om köpet sker utan det mänskliga och dessutom inte är 100% juridiskt och processmässigt fullbordat så bör det inte gå att mot någons villja fullfölja
Är köpet fullföljt med parterna oense men där köparen har gjort det den ska och säljaren också gjort sitt utan belastningar på fastigheten så kan köpet ske och fastigheten övergå fullt ut
Detta har inte skett här
Jag förstår verkligen inte problemet. Är du rädd för att Esbjörn utnyttjats för att han är gammal så lär ju det upptäckas i domstolen och hanteras där och alla blir nöjda och glada. Om det framkommer att Esbjörn inte är vid sina sinnes fulla bruk så är det väl bara för Ebba att acceptera detta, men hon kunde ju inte förutsätta att han inte är kapabel att genomföra ett köp redan innan hon tog kontakt med honom. Det måste ju även du fatta. Om det visar sig att han är helt klar i skallen så är det väl fullt rimligt att köpet fullbordas?
Sen vad du tycker är ett korrekt sätt att genomföra ett köp på det skiter nog dom flesta här fullständigt i. Kommer man överens om att göra det utan mäklare så vem fan är du att säga något annat. Själv håller jag mig helst långt borta från mäklare då jag oftast tycker som är överflödiga.
1. Äntligen Lite som Matz påminde Esbjörn , samma gjorde jag med dig!Staffan2000 skrev:Staffan Dilerium(?)
- Annars var det jättetanks du menade det hette tank , där gav du ett utlåtande att jag kunde ge igen.
- Aha. Den hade jag glömt bort. Touche! Men "Bullen"? Samt Trump och kärestan? Om jag fått ihop de två i fantasin, måste jag legat långt över 0,8 promille. Kanske dags att även sätta ett maxtak?
2. Handlar om ditt resesällskap där skral hälsa tas upp av dig .
Som nybliven pensionär , så kan promille ligga över 0,8 dagligen om du vill.
Eller sossen Tage Ehrlander: -alla skall ha råd med fläskkortletter på söndagarna. Jör det oss alla till Socialdemokrater?D Dr Jumping Jack skrev:
Staffan
Ja ni lever och lär i fel tid, vi är i elbilens tid nu , var inte tysken, så snacka om att förvillaD Dr Jumping Jack skrev:
Då hänger jag med. Det blev lite förvirrande för oss dementa gamlingar när lösryckta kommentarer petas in lite här och var. Det kommer du att uppleva när du blir sextio år GAMMAL.T Takläggare skrev:
Staffan