P Pin skrev:
Kanske tror att hemförsäljning är synonymt med fastighetsffär? :crysmile:
Hur många typer av fastighetsförsäljning vill ni ha?
Påverkar antalet typer ebbas försök att lura Esbjörn?
En lagstiftning som ger större spelrum för bedragare och åldringsbrott och ytterligare ändrar maktbalansen till förmån för makthavare kan knappast ha politiskt stöd?

• Gilla
Takläggare
  • Laddar…
T
Så nej jag har aldrig gjort ett fastighetsköp på detta sättet, som jag beskrivit i andra linjer (som den jag startat själv o sålt ett hus) så har jag till och med plocka bort en köpare som prutat onödigt hårt, där jag bad mäklaren förklara för köparen att han inte fick köpa huset o på så sätt plocka bort hans sätt att pruta o hålla på.

Jag framhäver att ett hus köp ska göras på ärliga grunder, då detta är en stor affär, förmodligen den största affär många människor kommer att göra,då ska man inte lura dementa personer, utan ska ses som en straffbar handling.

• Gilla
byggarätt
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Hur många hus köp brukar ske via middagar ,detta är få i Sverige , vanligt vis säljs dom via mäklare.
Dumt av Esbjörn att välja bort mäklaren.

B byggarätt skrev:
Hur många typer av fastighetsförsäljning vill ni ha?
Påverkar antalet typer ebbas försök att lura Esbjörn?
En lagstiftning som ger större spelrum för bedragare och åldringsbrott och ytterligare ändrar maktbalansen till förmån för makthavare kan knappast ha politiskt stöd?
Byggarätt saknar inte humor. Han har visserligen ingen, men han saknar den inte.

• Haha
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
T
P Pin skrev:
Dumt av Esbjörn att välja bort mäklaren.
Dumt av Ebba att manipulera gubben, dels när han lider av minnesluckor osv,,, Att Ebba utnyttja sin ställning som politiker som kämpar för dom äldres rätt i samhället . använder detta emot han istället .och lurar han, hoppas rätten verkligen dömer henne efter detta som ett brott.

• Gilla
byggarätt
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Dumt av Ebba att manipulera gubben, dels när han lider av minnesluckor osv,,, Att Ebba utnyttja sin ställning som politiker som kämpar för dom äldres rätt i samhället . använder detta emot han istället .och lurar han, hoppas rätten verkligen dömer henne efter detta som ett brott.
Och det säger du först nu! ;)

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
T
P Pin skrev:
Och det säger du först nu! ;)
Att du är en Trump anhängare;) ja ,du se ,du förstod inte själv .
Känslan du har nu måste efterliknas med denna, Pin har kommit ur garderoben.

Redigerat:
T Takläggare skrev:
Så nej jag har aldrig gjort ett fastighetsköp på detta sättet, som jag beskrivit i andra linjer (som den jag startat själv o sålt ett hus) så har jag till och med plocka bort en köpare som prutat onödigt hårt, där jag bad mäklaren förklara för köparen att han inte fick köpa huset o på så sätt plocka bort hans sätt att pruta o hålla på.

Jag framhäver att ett hus köp ska göras på ärliga grunder, då detta är en stor affär, förmodligen den största affär många människor kommer att göra,då ska man inte lura dementa personer, utan ses som en straffbar handling.
Det är tydligt hur gruppen jurister tror att juridik är en konflikt mellan vanliga människors rättsuppfattning och de boklärde....
felet uppstår av den långsamma förändring lagar och tolkningar som jurister knappt erkänner sker

I detta fallet med Ebbas försök att kuppa till sig Esbjörns fastighet... försöker juristerna som vanligt att strunta i påverkande omständigheter med hänvisning till åtgärder gjorda av Ebbas jurister
Glåpord IQ referenser etc
Dvs raka motsatsen till vad juridik ska göra renodla och förenkla det relevanta för att lösa parternas tvist

I stället har herrarna i juristlägret skapat konflikter i varje argument ofta krystade påhittade spekulativa påhopp på motargument

Om Ebba och hennes Jurist hotat och framställt sig som annat än Esbjörns motpart så är det ett övergrepp
Om inte Ebba viker ner sig och följer sitt löfte att avstå köpet så borde hon misstänkas för försök till åldringsbrott
Alla ni som tjatar om att ett fastighetsköp är klart vid underskrift oavsett övriga omständigheter som tillräcklig vidimering köpebrev tillträde ägarövergång fullmakt tillträde övertag av fastighet
Dagens verklighet är inte sådan att det går att kuppa sig till en fastighet på Ebbas vis vilket process kommer visa att offentliga personer som Ebba kommer avkrävas noggrannare underlag för ett köp än vad hon presterat i detta fallet

• Gilla
Takläggare
  • Laddar…
J
B byggarätt skrev:
Det är tydligt hur gruppen jurister tror att juridik är en konflikt mellan vanliga människors rättsuppfattning och de boklärde....
felet uppstår av den långsamma förändring lagar och tolkningar som jurister knappt erkänner sker

I detta fallet med Ebbas försök att kuppa till sig Esbjörns fastighet... försöker juristerna som vanligt att strunta i påverkande omständigheter med hänvisning till åtgärder gjorda av Ebbas jurister
Dvs raka motsatsen till vad juridik ska göra renodla och förenkla det relevanta för att lösa parternas tvist

I stället har herrarna i juristlägret skapat konflikter i varje argument ofta krystade påhittade spekulativa påhopp på motargument

Om Ebba och hennes Jurist hotat och framställt sig som annat än Esbjörns motpart så är det ett övergrepp
Om inte Ebba viker ner sig och följer sitt löfte att avstå köpet så borde hon misstänkas för försök till åldringsbrott
Alla ni som tjatar om att ett fastighetsköp är klart vid underskrift oavsett övriga omständigheter som tillräcklig vidimering köpebrev tillträde ägarövergång fullmakt tillträde övertag av fastighet
Dagens verklighet är inte sådan att det går att kuppa sig till en fastighet på Ebbas vis vilket process kommer visa att offentliga personer som Ebba kommer avkrävas noggrannare underlag för ett köp än vad hon presterat i detta fallet
Eller så är du och takläggarn ev bara rättshaverister. Ni uppvisar flera av symptomen.

• Gilla
  • Haha
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
SarB
B byggarätt skrev:

Många håller med om att lagstiftningen ligger efter (inte just i detta sammanhang dock), men så länge lagar ser ut som de är så måste vi ju förhålla oss till dem?
Du sitter alltså och uppmuntrar till att bryta mot lagen?

Det är så trist att du aldrig svarar på några sådana frågor, aldrig när man försöker diskutera lagens utformning med dig har du något svar alls. Du sänder skit till jurister, men framför ALDRIG något annat än "jag tycker att".
Kan du inte bara testa att bemöta något på riktigt någon gång?

• Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Eller så är du och takläggarn ev bara rättshaverister. Ni uppvisar flera av symptomen.
När du säger rättshaverist syftar du då på Ebbas försök att processa sig till fastigheten också?
Rättshaverist är ett uttryck som jurister som processar i stället för löser konflikten
Processjuk är ett bättre ord

T
B byggarätt skrev:

Det lilla Binninge uttalat sig hitintills , lutar åt att han är på rätt spår och kommer få ett bra försvar , där alla dessa faktorer vi tagit upp även finns med i hans utlåtande , ännu roligare är det att vissa tidningar använt liknade argument som vi använt här , så är vi ute o cyklar , Nej!

• Gilla
byggarätt
  • Laddar…
SarB SarB skrev:
Många håller med om att lagstiftningen ligger efter (inte just i detta sammanhang dock), men så länge lagar ser ut som de är så måste vi ju förhålla oss till dem?
Du sitter alltså och uppmuntrar till att bryta mot lagen?

Det är så trist att du aldrig svarar på några sådana frågor, aldrig när man försöker diskutera lagens utformning med dig har du något svar alls. Du sänder skit till jurister, men framför ALDRIG något annat än "jag tycker att".
Kan du inte bara testa att bemöta något på riktigt någon gång?
I detta forumet handlar det inte om att utforma lagar utan det handlar om att Ebba måste följa praxis i hur man köper en fastighet av Esbjörn på ett konfliktminimerande sätt för det räcker ju inte med att köpet har en icke tillräckligt bevittnad underskrift
Om åldringsbrott är begånget får vi se men ”fika” och hoten från Ebbas Jurist är farligt nära
Lagen är inte tvingande när det gäller genomförande av köp som inte är frivilliga eller skett under bedrägliga former
Om du önskar länkar till rättsfall och enmansutredningar där boklärd tyckt och tänkt i stället för mina åsikter så måste du söka dom själv

Processtekniskt så har du säkert erfarenheter av fler fastighetsförsäljningar än vad jag har men Ebbas hantering av detta är inte ok och Esbjörn är inte villig att fullfölja den
Ebbas löfte att avstå har ingen laglig bäring men mänsklig

• Gilla
Takläggare
  • Laddar…
SarB
B byggarätt skrev:
I detta forumet handlar det inte om att utforma lagar utan det handlar om att Ebba måste följa praxis i hur man köper en fastighet av Esbjörn på ett konfliktminimerande sätt för det räcker ju inte med att köpet har en icke tillräckligt bevittnad underskrift
Om åldringsbrott är begånget får vi se men ”fika” och hoten från Ebbas Jurist är farligt nära
Lagen är inte tvingande när det gäller genomförande av köp som inte är frivilliga eller skett under bedrägliga former
Om du önskar länkar till rättsfall och enmansutredningar där boklärd tyckt och tänkt i stället för mina åsikter så måste du söka dom själv

Processtekniskt så har du säkert erfarenheter av fler fastighetsförsäljningar än vad jag har men Ebbas hantering av detta är inte ok och Esbjörn är inte villig att fullfölja den
Ebbas löfte att avstå har ingen laglig bäring men mänsklig
Men det är Ebba som följer praxis och inte Esbjörn.

Men absolut, din argumentation är kort och gott, avvik från lagstiftning och var moralisk och mänsklig istället.

• Gilla
Semesterfixaren och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
T Takläggare skrev:
Med tanke på Staffas beskrivningar hur man kan göra en affär , som är extremt efter Donald Trums metoder och du Pin gillar dom alla, som# 416 i Ebba Busch köper hus

Själv tycker jag att hon är ett riktigt charmtroll och jag tvivlar inte ett dugg på att hon har använt sin "Famme fatale" för att smörja gubben. Alla affärer genomförs på samma grunder med till. ex. middagar och komplimanger som smörjmedel. Inget konstigt med det alltså. Vi har säkert allesammans gjort likadant!
Enda skillnaden är att hon är en politiker och därför på goda grunder skall vara ett moraliskt föredömme för oss förtappade själar. Men, det betyder inte att hon av rädsla för moralhysterikernas glåpord, skall böja sig så fort det börjar blåsa lite. Tvärs om, bör hon stå rakryggad för det hon anser vara rätt, oberoende av vad "folk" skall tycka. Annars är hon en hycklare.

Ja Ebba är en hycklare detta har står jag för
Min text i kursiv stil.
Hur #takläggaren, kan du dra slutsatsen att jag gillar Trump av det ovan skrivna? Varför inte Clintons, som fick CNN att deltaga i bedrägeriet att utmanuvrera Sanders? Eller min lokala mataffär, som också anser affären avslutad när jag betalt för glassen?
Det jag gillar med Trump, är att han är en väldigt underhållande talare, samt att han till skillnad mot Obama, inte gick in i ett enda nytt krig. Samt att han vann över krigshetsaren Clinton. tyvärr tyder allt på att elektorerna kommer att rösta för Biden och då drar Jänkarna snart ut i fält igen.

Är Trumpspåret dött nu?

Gabbard for President!

• Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.