T
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Se inlägg 1301.

Staffan
Jag har bättre minne än så, jag går tillbaka till #434 då sa du så här:
Vilket stödjer trumps upplägg , och jag har stött häv avtalet eller få den ogiltig, från start.

Politiker är försäljare och vet hur man manipulerar folk. Som jag redan skrivit, tror jag säkert att hon använt hela sin arsenal av trix för att köpa så billigt som möjligt. Precis som du och jag skulle gjort.

Staffans2000
T Takläggare skrev:
Jag har bättre minne än så, jag går tillbaka till #434 då sa du så här:
Vilket stödjer trumps upplägg , och jag har stött häv avtalet eller få den ogiltig, från start.

Politiker är försäljare och vet hur man manipulerar folk. Som jag redan skrivit, tror jag säkert att hon använt hela sin arsenal av trix för att köpa så billigt som möjligt. Precis som du och jag skulle gjort.
Jag är totalt olämplig att uttala mig i såväl Trumps, Ebbas, Esbjörns samt alla medlemmarna i Stefanz orkesters affärer, eftersom jag varken känner, eller har gjort affärer med dom. Det jag opponerar mig emot, är alla tvärsäkra uttalanden från folk som tillsynes är lika okunniga som jag!

Staffan

• Gilla
Jocke Best och 4 till
  • Laddar…
S
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Jag är totalt olämplig att uttala mig i såväl Trumps, Ebbas, Esbjörns samt alla medlemmarna i Stefanz orkesters affärer, eftersom jag varken känner, eller har gjort affärer med dom. Det jag opponerar mig emot, är alla tvärsäkra uttalanden från folk som tillsynes är lika okunniga som jag!

Staffan
@Staffan2000 se upp, från vissa håll är det enbart lögner ...
Det du påstås sagt tycks inte stå att finna alls i tråden. Rent påhitt, lögn.
Detta är inlägg #434, det är inte ens du som skrivit det.

Skärmdump av diskussionsforumstråd med inlägg nummer 434 och citat från användare EvertL.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Pin och 3 till
  • Laddar…
F
T Takläggare skrev:
Som jag beskrev innan så utgör inte kosmetika någon större skillnad på huset, som jag tidigare nämnt, brukar jag jobba med arkitekter , finns många som höjt värderingen högt på kort tid, nästan alltid är det läget på huset som styr, där några brukar leja in arkitekt, o en byggare , dom tar sitt 40 tals hus och bygger om , ibland smärre utbyggnader, kanske lägger ner 2 milj extra , men dom fick huset för 3 milj, totalt utlagt 5 milj försäljning 6,5 milj direkt den är klar .
Finns massor av sådana ex, så har Esbjörns hus försäkring, mycket troligt , den har taxeringsvärden som ligger hyfsat bra , både på hus o tomt.
Fan vad du pladdrar skit. Vad fan har försäkring med saken att göra på ett vanvårdat ruckel som är vattenskadat av yttre vatten?

• Gilla
TreeView och 1 till
  • Laddar…
S Snickerick skrev:
Jepp, och spekulerar man vidare på det så kan man tänka sig att Matz syskon och kusiner redan tidigare blivit varse Matz manöver med Esbjörn för att lura till sig fastigheten och att den framtida arvsfejden redan startat och orsakat osämja. Det kan då vara så att Esbjörn tyckte detta med Ebba var en bättre idé och ett sätt att döda den familjefejden. Han kan ju ha berättat om detta för Ebba, så hon vet att Esbjörn hellre vill sälja gården än låta den gå i arv till otacksamma syskonbarn. Detta kan också vara anledningen till att Esbjörn inte vill träffa Ebba. Han vet att hon har rätt och att han inte vågar stå för det. Ty,

att Matz ringde och hotade Ebba vet vi redan.
Vad vi inte vet är vilka hotelser Matz framfört till Esbjörn.
Fantasi?
Det står juristgänget med IQ referenser för...
Vilket spekulerande?

SarB
T Takläggare skrev:
Klart det finns massor av människor som tycker att äldre inte ska ha någon ångerrätt sista åren i livet , utan ska möta den hårda bistra sanningen i vitögat , råka du säja ja i luren till en försäljare så ska du köpa , punkt slut .

Ja är inte för den sortens människa , jag lider inte ekonomiskt ifall en person vill backa från ett avtal, utan låter dom göra det . det finns alltid något nytt att köpa eller nya köpare.

Vad som fått dessa människor att bli så bittra och kalla kan bara komma från just bitterhet , vad spelar en vecka för roll eller en månad vid en stor affär? varför måste det vara nu eller aldrig?
hahaha..
men kära hjärtat, det är ju olika lagstiftningar.. Ingen här har ju påstått att äldre människor aldrig ska ha en ångerrätt. De har och ska ha precis samma möjligheter som alla andra. Vilket de också har om de råkar säga ja i luren till en telefonförsäljare. Varför ska du blanda in hem och distansförsäljning i eländet nu? Vi talar ju om försäljning av fast egendom här, jösses vad du vill dra iväg till heeeelt andra områden.
Blir kanske lätt så när det inte finns fler halmstrån att gripa efter?

• Gilla
  • Haha
mikethebik och 7 till
  • Laddar…
SarB SarB skrev:
hahaha..
men kära hjärtat, det är ju olika lagstiftningar.. Ingen här har ju påstått att äldre människor aldrig ska ha en ångerrätt. De har och ska ha precis samma möjligheter som alla andra. Vilket de också har om de råkar säga ja i luren till en telefonförsäljare. Varför ska du blanda in hem och distansförsäljning i eländet nu? Vi talar ju om försäljning av fast egendom här, jösses vad du vill dra iväg till heeeelt andra områden.
Blir kanske lätt så när det inte finns fler halmstrån att gripa efter?
Kanske tror att hemförsäljning är synonymt med fastighetsffär? :crysmile:

• Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
SarB
P Pin skrev:
Kanske tror att hemförsäljning är synonymt med fastighetsffär? :crysmile:
haha, alltså tillskillnad från vad som skrivits tidigare så hade det ju åtminstone funnits en logik i sådana fall. Fel logik, men en logik!

• Gilla
Pin
  • Laddar…
SarB SarB skrev:
haha, alltså tillskillnad från vad som skrivits tidigare så hade det ju åtminstone funnits en logik i sådana fall. Fel logik, men en logik!
Ja och på samma tema associeras telefonförsäljning med lurar. Fast bara äldre.

• Haha
SarB
  • Laddar…
T
S Snickerick skrev:
@Staffan2000 se upp, från vissa håll är det enbart lögner ...
Det du påstås sagt tycks inte stå att finna alls i tråden. Rent påhitt, lögn.
Detta är inlägg #434, det är inte ens du som skrivit det.

[bild]
Var på linjen Ebba Busch köper hus
Där man även kan se vilka som gillar o oxå är Trump anhängare som Pin, Nils ST, Violina .

• Skärmdump av en diskussionstråd på byggforum med text från användare som diskuterar politik och byggande.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T Takläggare skrev:
Var på linjen Ebba Busch köper hus
Där man även kan se vilka som gillar o oxå är Trump anhängare som Pin, Nils ST, Violina .
Hur får du det till att jag är Trumpanhängare?

Mitt gillande var att jag skulle också köpa så billigt som möjligt, och jag håller med om att så resonerar de flesta av oss. Priset sätts på en marknad mellan köpare och säljare. Möts de blir det ingen affär. Varför betala mer än nödvändigt?

Däremot tror jag Trump gillar mig, men det behöver ju inte vara ömsesidigt.

• Gilla
  • Haha
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
T
P Pin skrev:
Hur får du det till att jag är Trumpanhängare?

Mitt gillande var att jag skulle också köpa så billigt som möjligt, och jag håller med om att så resonerar de flesta av oss. Priset sätts på en marknad mellan köpare och säljare. Möts de blir det ingen affär. Varför betala mer än nödvändigt?

Däremot tror jag Trump gillar mig, men det behöver ju inte vara ömsesidigt.
Med tanke på Staffas beskrivningar hur man kan göra en affär , som är extremt efter Donald Trums metoder och du Pin gillar dom alla, som# 416 i Ebba Busch köper hus

Själv tycker jag att hon är ett riktigt charmtroll och jag tvivlar inte ett dugg på att hon har använt sin "Famme fatale" för att smörja gubben. Alla affärer genomförs på samma grunder med till. ex. middagar och komplimanger som smörjmedel. Inget konstigt med det alltså. Vi har säkert allesammans gjort likadant!
Enda skillnaden är att hon är en politiker och därför på goda grunder skall vara ett moraliskt föredömme för oss förtappade själar. Men, det betyder inte att hon av rädsla för moralhysterikernas glåpord, skall böja sig så fort det börjar blåsa lite. Tvärs om, bör hon stå rakryggad för det hon anser vara rätt, oberoende av vad "folk" skall tycka. Annars är hon en hycklare.

Ja Ebba är en hycklare detta har står jag för

T
Hur många hus köp brukar ske via middagar ,detta är få i Sverige , vanligt vis säljs dom via mäklare.

T Takläggare skrev:
Med tanke på Staffas beskrivningar hur man kan göra en affär , som är extremt efter Donald Trums metoder och du Pin gillar dom alla, som# 416 i Ebba Busch köper hus

Själv tycker jag att hon är ett riktigt charmtroll och jag tvivlar inte ett dugg på att hon har använt sin "Famme fatale" för att smörja gubben. Alla affärer genomförs på samma grunder med till. ex. middagar och komplimanger som smörjmedel. Inget konstigt med det alltså. Vi har säkert allesammans gjort likadant!
Enda skillnaden är att hon är en politiker och därför på goda grunder skall vara ett moraliskt föredömme för oss förtappade själar. Men, det betyder inte att hon av rädsla för moralhysterikernas glåpord, skall böja sig så fort det börjar blåsa lite. Tvärs om, bör hon stå rakryggad för det hon anser vara rätt, oberoende av vad "folk" skall tycka. Annars är hon en hycklare.

Ja Ebba är en hycklare detta har står jag för
Jag vet inte om Ebba är en hycklare eller inte, däremot vet jag om jag gillar Trump eller inte.

Så resonemanget är: @Staffan2000 beskriver hur man kan göra en affär => @Takläggare tycker det liknar Trumps metoder => @Pin gillar Trump eftersom han gillar inlägget från @Staffan2000

Detta är ju bevisföring i den högre skolan, att jag inte förstått tidigare att det är så här man ska resonera för att komma fram till att Esbjörn fortfarande äger huset och att Ebba är hycklare.

• Gilla
  • Haha
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Man kan väl sammanfatta det hela med ”Ebba är dum, och till stöd för detta åberopar jag i lagboken alla förekommande lagrum och paragrafer”

• Gilla
  • Haha
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.