N Nils ST skrev:
Tjafsar jag? Har jag uttryckt någonstans vad jag tycker? Undrar du vad jag tycker så kan jag ju meddela att jag skiter fullständigt i hur detta slutar men jag anser inte att Ebba gjort något fel fören domstolen beslutar om det vilket såklart kan hända. Jag tycker domstolen ska avgöra, hur det kan var moraliskt och etiskt ignorant förstår jag inte.

Jag tror i alla fall även att vi har en till här som är antingen involverad genom att känna Esbjörn eller ha ekonomisk vinning i att Esbjörn vinner genom eller så är det bar ett stort förakt mot politiker, Ebba eller KD och ett stort behov att försöka få andra att tycka illa om Ebba som driver människan...

Jag föreslår att du lägger ner detta moralsnack, det ger inget.
Tycker du det är ok att gå hem till äldre och dra igång denna typ av elände som ebba har gjort?

• Haha
Pin
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Ja men Simo ställde inte upp och hjälpa finnen o tysken under fortsättningskriget, så du har rätt ,du förlora.
Du har ställt upp i alla krig här. så likheter fanns inte mer än i antal likes 500-742 st av dina totala 5300 givna likes , och om du ens träffa rätt har mycket få bekräftat .
Jag tycker att du ska skriva ett brev till Esbjörn och berätta om hur @Pin springer runt och like-ar massa inlägg på byggahus.
Du kanske kan slänga in några klippdockor och en guide till hur man enklast hugger sin egen runsten så han blir han säkert mindre förvirrad i sin demens.

T Takläggare skrev:
Ja men Simo ställde inte upp och hjälpa finnen o tysken under fortsättningskriget, så du har rätt ,du förlora.
Du har ställt upp i alla krig här. så likheter fanns inte mer än i antal likes 500-742 st av dina totala 5300 givna likes (ser mer ut som du suttit bakom ett automatvapen o inte siktat rätt), och om du ens träffa rätt har mycket få bekräftat .
Att jag träffat rätt har du och @byggarätt bekräftat var gång. Det är korrekt att ni är få, i minoritet.

T
P Pin skrev:
Att jag träffat rätt har du och @byggarätt bekräftat var gång. Det är korrekt att ni är få, i minoritet.
Nej då Pin , du skjuter blanka skott , men du har rekordet på byggahus.se på givna likes under den tiden du varit här, detta är :strong::poop:

N
B byggarätt skrev:
Tycker du det är ok att gå hem till äldre och dra igång denna typ av elände som ebba har gjort?
Ja absolut, Både jag och lagstiftaren tycker det är helt okej att gå hem till en äldre människa och fråga om man får köpa dennes fastighet. Dom var ju tydligen överens när kontraktet skrevs. Om någon sen vill frångå kontraktet, på vilken grund det än må vara, så ser jag ingen skillnad på folk utifrån hur gamla dom är och det gör inte lagstiftningen heller och det tycker jag den ska fortsätta att inte göra. Något annat är absurt.

edit. Det är dessutom inte hon som ”dragit igång” något utan det är ju faktiskt Esbjörn oavsett om han har rätt eller inte. Köpet har dom ju ”dragit igång” tillsammans.

• Gilla
hapazard och 3 till
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Nej då Pin , du skjuter blanka skott , men du har rekordet på byggahus.se på givna likes under den tiden du varit här, detta är :strong::poop:
Så pass? Var kan jag se den statistiken? Går det att skriva ut ett diplom?

Jag trodde inte du fick mina likes i din inbox! :crysmile:

T
P Pin skrev:

Skriv till en Moderator så fixar dom det till dig.
Eller kanske dom skickar ett lysrör åt dig, som pris, såna gillar du :crysmile:

T
P Pin skrev:

Här har du den listan, den går från 1 dag till början, så långt spann Pin, alltid ska man lära något nytt , men du måste jobba på listan förändras snabbt, nu har du halkat efter o ligger på 7-10 plats. men dom från Ebba linjerna håller hög kurs så nummer ordningen stämmer inte som på den jag presenterar nu
  1. Snickerick
    Medlem VG
    Nivå 8 · 1 606 poäng
  2. P
    142reaktioner
    Pin
    Husägare
    Nivå 9 · 2 084 poäng
  3. S
    130reaktioner
    SarB
    Medlem Småland
    Nivå 4 · 223 poäng

F
T Takläggare skrev:
Här kan du gå tillbaka till den ökända domen jag plocka fram, där sjölagen användes;) en gammal byggnad som var försäkrad, titta hur försäkringsbolagen så på saken när den brann ner, vems inventarier ansågs vara och fasta inventarier som ex en trappa, hur ersättningen i form av pengar betalades ut. så förstår du, vad för skit jag pladdrar om !
Här kan jag gå tillbaka. Var här eller där, snacka om tydlig information? Jobbar du på Samhall eller är det bara ett intryck du gör allt för att förmedla?

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Här har du den Pin, alltid ska man lära något nytt , men du måste jobba på listan förändras snabbt, nu har du halkat efter o ligger på 7-10 plats. men dom från Ebba linjerna håller hög kurs så nummer ordningen stämmer inte som på den jag presenterar nu
  1. Snickerick
    Medlem VG
    Nivå 8 · 1 606 poäng
  2. P
    142reaktioner
    Pin
    Husägare
    Nivå 9 · 2 084 poäng
  3. S
    130reaktioner
    SarB
    Medlem Småland
    Nivå 4 · 223 poäng
Finns du på riktigt? Det här blir ju bara konstigare och konstigare...

• Gilla
  • Haha
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
T
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Finns du på riktigt? Det här blir ju bara konstigare och konstigare...
Klicka dig sedan fram, så ska du se om allt är så konstigt. Du har poppat popcorn o allt varit här sedan 2011 och inte hittat alla funktioner, märkligt.
https://www.byggahus.se/forum/most-liked/3/users

T Takläggare skrev:
Skriv till en Moderator så fixar dom det till dig.
Eller kanske dom skickar ett lysrör åt dig, som pris, såna gillar du :crysmile:
Du kanske ska be moderator skicka statistik på hur många av dina inlägg som faktiskt är relevanta för tråden på samma gång?
T Takläggare skrev:
Här har du den listan, den går från 1 dag till början, så långt spann Pin, alltid ska man lära något nytt , men du måste jobba på listan förändras snabbt, nu har du halkat efter o ligger på 7-10 plats. men dom från Ebba linjerna håller hög kurs så nummer ordningen stämmer inte som på den jag presenterar nu
  1. Snickerick
    Medlem VG
    Nivå 8 · 1 606 poäng
  2. P
    142reaktioner
    Pin
    Husägare
    Nivå 9 · 2 084 poäng
  3. S
    130reaktioner
    SarB
    Medlem Småland
    Nivå 4 · 223 poäng
Kan du inte passa på, när du ändå håller på, att ta fram en lista på hur många inlägg du själv skrivit. Och hur många av de inläggen som faktiskt är relevanta för tråden?

• Gilla
  • Haha
Ben D och 4 till
  • Laddar…
N Nils ST skrev:
Ja absolut, Både jag och lagstiftaren tycker det är helt okej att gå hem till en äldre människa och fråga om man får köpa dennes fastighet. Dom var ju tydligen överens när kontraktet skrevs. Om någon sen vill frångå kontraktet, på vilken grund det än må vara, så ser jag ingen skillnad på folk utifrån hur gamla dom är och det gör inte lagstiftningen heller och det tycker jag den ska fortsätta att inte göra. Något annat är absurt.

edit. Det är dessutom inte hon som ”dragit igång” något utan det är ju faktiskt Esbjörn oavsett om han har rätt eller inte. Köpet har dom ju ”dragit igång” tillsammans.
Typiskt åldringsbrott .... söka upp äldre ge ett skambud... lura arvingar ... dra process som utpressning.... maffiajuridik
Hur ska Ebba locka alf Svenssonväljare efter det tror du?

T Takläggare skrev:
Klicka dig sedan fram, så ska du se om allt är så konstigt. Du har poppat popcorn o allt varit här sedan 2011 och inte hittat alla funktioner, märkligt.
[länk]
Jag är ju också med på listan! Har jag också köpt ett hus av Esbjörn? Eller försökt lura i Ebba att Matz dansband är det bästa?

• Gilla
Pin
  • Laddar…
harry73
T Takläggare skrev:
Det lilla Binninge uttalat sig hitintills , lutar åt att han är på rätt spår
Jag tror du har rätt. Binninge erkänner nu att Ebba även har rätt till skadestånd för alla omkostnader. Det betyder att det rätta spåret är att avtalet är giltig och att Esbjörn ska ersätta Ebba med skadestånd för alla omkostnader.
Är hennes irritation inte förstålig? Hon har ju inte fått tillbaka handpenningen på 390 000 kronor.
– Det har varit svårt att få tag på hennes kontonummer. Det ska dock lösa sig under dagen. Esbjörn är också naturligtvis beredd att betala de merkostnader som Ebba Busch fått på grund av det här.
Enligt Johann Binninge har Ebba Buschs advokat meddelat att Esbjörn får respit fram till onsdag i nästa vecka.
– Sedan lämnar de in stämningsansökan i domstol.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.