236 535 läst · 3 081 svar
237k läst
3,1k svar
Ebba Busch snart juridisk ägare till omstridda fastigheten
Knappast troligt, dom flesta normalt funtade människor bryr sig föga om vem som gjort vad...T Takläggare skrev:Bästa är nog ni som är troende på Ebba, far till Livets ord och be för henne, så hon vinner.
Om hon förlorar kommer hennes barn även få leva i skammen av vad som hänt, precis som vi minns Mona Sahlin o övriga , rycket dör aldrig i dessa sammanhang , utan så fort någon får nys om vem det är eller som hänt även om 10-15 års kommer barnen få det slängt i ansiktet av andra barn, (vart föräldrar brukar upplysa sina barn på detta säregna sätt, och det dör aldrig ut)
haha, jaha - vad ska man säga, verklighet och fantasi?S Snickerick skrev:Jag såg att någon gav uttryck för att ha tröttnat på min och larkas tjafs.
Jag förstår det. Ett av mina inlägg i frågan dessförinnan var också ett avslut.
Jag kommer fortsättningsvis att bara scrolla förbi Taksläggans, Byggasnetts och Slarvas inlägg, och kanske någon mer.
Det finns ingen anledning fortsätta tjafsa med någon av dem då de tydligt visat att de är frånkopplade från verkligheten och inte verkar kunna skilja på verklighet och fantasi.
När har jag haft problem med det - nämn en endaste gång. Snälla.
Det var du som drog till med att Esbjörn bodde på ålderdomshem, att han specifikt "vägrade" ha mäklare.
Frågade men fick aldrig referenser till detta.
Och nu senaste hade du först bara offentliga uppgifter om Mats släktingar - för att sedan ha full koll på arvsfördelningar inkl de som blivit arvslösa inom Esbjörns släkt. Hur kunde det ändras så pass så snabbt?
Vad är verklighet och din fantasi där....?
Kan det presenteras bevis för att Mats luras, då är han bara bluff och har inga som helst problem med det.
Men det är bara tyst...vad vet du egentligen?
Ditt sk avslut? För att du inte förstår skillnaden mellan fakta som har betydelse, och fakta som inte pekar åt varken ena eller andra hållet...
Du sa bara jag sagt att det inte ens var fakta - vilket INTE var det jag sa - så ville du inte diskutera mer.
Jag skrev ju att det visst var fakta - men inte en fakta som gav klart besked "så är det" men du vill verkligen misstolka.
Återigen - har jag problem med verklighet och fantasi?
Jag ger eller har gett referenser till allt jag påstår, är det något jag missat så ber jag om ursäkt för det.
Ebba har absolut en juridisk grund för att tvinga Esbjörn att fullfölja avtalet, och håller fortfarande helt med den korta analys nötegårdsgubben hade för några dagar sen.
Men liksom... bara för att man kommer utifrån en sundare juridisk bas så betyder det inte att man har en bättre moral eller bättre värderingar.
Jag tycker tråden som sådan är intressant, för hur forumets dynamik inte fungerar, det blir för mycket vi-mot-dem, där sidosparkar accepteras för det är mot den andra "sidan".
Den andra sidan skriver så mycket dumt, så då blir det ok att sparka lite snett...
Det verka vara helt ok att hoppa in i en diskussion och kasta ur sig vad som helst, dra analyser och förolämpningar som inte skulle accepteras nån annanstans här.
Alla bara klickar "gilla", "gilla"... och det är rätt ofta jag undrar gillades det där???
Nästan värre än flashback - där vet man att alla kastar ur sig lite vad som, och alla tar det...
Självklart är jag en del i det, men jag känner att grupptrycket som sluts - alla mot takläggare-sidan gör ju att man liksom drar sig över till deras sida. Även fast man gott och väl kunnat tillrättavisa dem ett antal gånger så blir det inte så utan man söker vägar att mer försvara dem.
Tråden hade säkert mått bra av en omstart, både mental - men också praktisk.
Om jag minns rätt satt väl inga av dessa personer i riksdagen. Du nämner tre ministrar som fått sparken som ministrar. Vad har det med Ebbas position som riksdagsledamot att göra? Det finns massor av människor som får sparken men Ebba kommer inte bli avskedad som riksdagsledamot. Du bara virrar. Du har väl inte varit på ölen nu igen?T Takläggare skrev:Sök efter den röda tråden, i tidigare som fått avgå.
Vad jobbar Ebba för?
Ove Rainer
Justitieminister Ove Rainer tvingades avgå efter att journalisten Göran Skytte avslöjat att Rainer ägnat sig åt avancerad skatteplanering i strid med den skattemoral som då rådde inom socialdemokratin. Genom skicklig planering betalade han blott 10 procent av sin inkomst på 2,4 miljoner kronor i skatt – men det var helt enligt gällande lagar och regler.
Cecilia Stegö Chilò
Kulturminister Cecilia Stegö Chilò (M) tvingades lämna regeringen nästan i samband med att hon tillträdde posten efter att ha struntat i att betala TV-licensen samt att hon betalat hemhjälpen svart. Hon drev tidigare frågan om TV-licensen och ansåg att den var fel som princip.
Laila Freivalds
Justitieminister Laila Freivalds (S) fick avgå i vredesmod i oktober 2000 när hennes lägenhet i centrala Stockholm omvandlades till bostadsrätt till förmånligt pris – och Freivalds gjorde en miljonvinst.
Samtidigt försökte den socialdemokratiska regeringen med justitieminister Laila Freivalds i spetsen via lagstiftning stoppa utförsäljningen av hyresrätter. Hon återkom till maktens boningar som utrikesminister efter mordet på Anna Lindh 2003.
Tvärtom. Två olika mäklare har värderat fastigheten och utifrån det har Esbjörn föreslagit köpesumman.1 markus1 skrev:
Men du får gärna presentera dina uppenbara belägg för att den är värd mycket mer.
Det borde gå att lägga ut fastigheten till högstbjudande nu när ebbas jurist inte kunde låta bli att hota Esbjörn och han inte vill sälja till ebbaS Snickerick skrev:
Du vet inte om han är förvirrad eller inte. Jah har gång på hång påtalat att jag vill tala juridik här, jag deltar inte i en diskussion om vad du eller någon annan personligen tycker. Därav att jag inte svarar dig mer. När jag ni svarar en annan person, måste du gå in och ta över då också? Du har som sagt gjort det extremt klart vad du tycker redan, ingen har missat det.B byggarätt skrev:
Lag (1924:323) om verkan av avtal, som slutits under påverkan av en psykisk störning Svensk författningssamling 1924:1924:323 t.o.m. SFS 1991:1550 - RiksdagenB byggarätt skrev:
Det sagt - allt måste ju bevisas. Om Esbjörn verkligen har problem så... ja då har han.
Kan de inte få ett läkarintyg så faller nog allting platt väldigt fort.
Hur fungerar jurister när de fattar att de inte har gjort rätt och sätter sina klienter i skiten????L larka742 skrev:Lag (1924:323) om verkan av avtal, som slutits under påverkan av en psykisk störning Svensk författningssamling 1924:1924:323 t.o.m. SFS 1991:1550 - Riksdagen
Det sagt - allt måste ju bevisas. Om Esbjörn verkligen har problem så... ja då har han.
Kan de inte få ett läkarintyg så faller nog allting platt väldigt fort.
Jo de letar sätt att dölja sanningen
Esbjörns släktingars oriktiga intyg brister i formalia undanröjer inte att det finns problem med fastigheten?
Orsaken att Ebba har otroligt bristfälliga köpehandlingar är misstänkt och hennes jurists försök att hota och vara vänlig är suspekta?
I denna affär räcker det inte att försöka undvika adressera allt kring fastigheten och så snabbt som möjligt försöka tillskansa sig annans egendom
Att köpeskillingen inte heller fastställts på öppna marknaden med flera spekulanter gör detta misstänkt?
Att processa på dessa handlingar som upprättats för att bedra och lura inblandade är knappast hur domstol ska användas
Detta har ältats flera gånger redan i tråden. Anser du att Esbjörn fortfarande äger fastigheten och därför kan kontakta en mäklare och de lägger ut den på hemnet och det blir budgivning och försäljning? Varför gör inte Esbjörn det då?B byggarätt skrev:
Jag förstår sedan länge att du vill att det ska vara på ett sätt, men det är inte så.
Men Ebbas köpehandlingar är inte bristfälliga! Det enda problemet är att det saknas ett bevittnat köpebrev, och den saknas för att Esbjörn inte vill skriva under.B byggarätt skrev:
Hade allt gått som man kom överens om vid avtalsskrivandet, hade det funnits ett bevittnat köpebrev och hade Ebba fått lagfarten utan problem. Så problemet ligger inte i några dokument men i Esbjörns ovilja att följa kontraktet.
Haha ska vi jämföra Ebba med Jerry Martinger han avsatte domstolen men en så roligt historia som har likheter in på Ebbas sätt .D Dr Jumping Jack skrev:Om jag minns rätt satt väl inga av dessa personer i riksdagen. Du nämner tre ministrar som fått sparken som ministrar. Vad har det med Ebbas position som riksdagsledamot att göra? Det finns massor av människor som får sparken men Ebba kommer inte bli avskedad som riksdagsledamot. Du bara virrar. Du har väl inte varit på ölen nu igen?
Hon har uppenbart sökt upp Esbjörn åtskilliga gånger under sommarn.
Hota dra Esbjörn in för domstol från dag 1
Manipulerat/pressat en gammal man under åtskilliga gånger
Använt mäklare som hon känner personligen , på så sätt förvridit det marknadsmässiga priset.
Valt avstå från vetandet om bättre rätt , (då arv förhållande till Matz o Esbjörn) , väljer god tro. listan kan göras lång.
Bland åtalspunkterna finns:
● Ofredande. Misstänkt för 139 samtal till barnfamiljer. Det handlar om både flåssamtal och hotfulla, smattrande ljud.
● Sexuellt ofredande. Misstänkt för att ringt samtal till barnfamiljer och flåsande ha sagt obscena ord.
● Misshandel och olaga hot. Misstänkt för att ha hotat döda en kvinna.
● Övergrepp i rättssak. Misstänkt för att ha ringt upp kvinnan och försökt få henne att ta tillbaka polisanmälan.
I tingsrätten spelade överåklagare Hans Lindberg upp bandinspelningar, på bland annat flåsanden och det hotfulla smattret.
En del av samtalen ringdes från telefonkiosker. Åklagaren hävdar att Jerry Martinger befann sig i närheten av flera av telefonkioskerna när samtalen ringdes.
"Han har inte skickat de här breven"
Jerry Martingers advokat, Peter Althin, hävdar att Martinger är oskyldig på alla punkter.
–Han har icke ringt, icke flåsat, icke skickat de här breven, säger Peter Althin.
Jerry Martinger yttrade sig också.
– Det är osant, det som påstås, säger Jerry Martinger.
Så är det omöjligt att avsätta någon? ska Ebba stå emot media trycket o trycket från det egna partiet så kommer det inte o fungera för Ebba om dom vill avsätta henne.