T
D Dr Jumping Jack skrev:
Riksdagsledamöter/Riksdagen kan inte avsätta eller få bort Ebba. Det har du missuppfattat helt. Det bestämmer vi som röstar, möjligen om hon begår ett brott som ger minst 2 års fängelse kan det bli aktuellt. Men det kommer inte att hända.
Sök efter den röda tråden, i tidigare som fått avgå.
Vad jobbar Ebba för?

Ove Rainer
Justitieminister Ove Rainer tvingades avgå efter att journalisten Göran Skytte avslöjat att Rainer ägnat sig åt avancerad skatteplanering i strid med den skattemoral som då rådde inom socialdemokratin. Genom skicklig planering betalade han blott 10 procent av sin inkomst på 2,4 miljoner kronor i skatt – men det var helt enligt gällande lagar och regler.

Cecilia Stegö Chilò
Kulturminister Cecilia Stegö Chilò (M) tvingades lämna regeringen nästan i samband med att hon tillträdde posten efter att ha struntat i att betala TV-licensen samt att hon betalat hemhjälpen svart. Hon drev tidigare frågan om TV-licensen och ansåg att den var fel som princip.

Laila Freivalds
Justitieminister Laila Freivalds (S) fick avgå i vredesmod i oktober 2000 när hennes lägenhet i centrala Stockholm omvandlades till bostadsrätt till förmånligt pris – och Freivalds gjorde en miljonvinst.
Samtidigt försökte den socialdemokratiska regeringen med justitieminister Laila Freivalds i spetsen via lagstiftning stoppa utförsäljningen av hyresrätter. Hon återkom till maktens boningar som utrikesminister efter mordet på Anna Lindh 2003.

• Gilla
byggarätt
  • Laddar…
F fsn skrev:
Det är ju bara JÄVLIGT svårt för den juristen att veta att han öht har en klient innan det liksom händer...... Ibland tror jag du gör dig till, det är svårt att tänka så dåligt utan att verkligen mena det och anstränga sig.

Jag köpte en fläskfilé igår. Idag när jag öppnade den så luktande den skit fast datumet fortfarande var ok. Fan också, skulle låtit min jurist dra korgen åt mig på ICA så hade jag aldrig gett mig in i en så tveksam affär som färskt kött.
Hör du själv hur du låter?
Jösses skapar problem ständigt nu med fläskfilé a la ebba Busch

T Takläggare skrev:
Ebba visste redan dagen efter kontrakt att gubben vill häva, då skulle Ebbas advokat trätt in, istället skickades senare ett hot om stämning om inte gubben ville skriva över huset. så Ebba hota direkt
Exakt där sket det sig helt

T Takläggare skrev:
Sök efter den röda tråden, i tidigare som fått avgå.
Vad jobbar Ebba för?

Ove Rainer
Justitieminister Ove Rainer tvingades avgå efter att journalisten Göran Skytte avslöjat att Rainer ägnat sig åt avancerad skatteplanering i strid med den skattemoral som då rådde inom socialdemokratin. Genom skicklig planering betalade han blott 10 procent av sin inkomst på 2,4 miljoner kronor i skatt – men det var helt enligt gällande lagar och regler.

Cecilia Stegö Chilò
Kulturminister Cecilia Stegö Chilò (M) tvingades lämna regeringen nästan i samband med att hon tillträdde posten efter att ha struntat i att betala TV-licensen samt att hon betalat hemhjälpen svart. Hon drev tidigare frågan om TV-licensen och ansåg att den var fel som princip.

Laila Freivalds
Justitieminister Laila Freivalds (S) fick avgå i vredesmod i oktober 2000 när hennes lägenhet i centrala Stockholm omvandlades till bostadsrätt till förmånligt pris – och Freivalds gjorde en miljonvinst.
Samtidigt försökte den socialdemokratiska regeringen med justitieminister Laila Freivalds i spetsen via lagstiftning stoppa utförsäljningen av hyresrätter. Hon återkom till maktens boningar som utrikesminister efter mordet på Anna Lindh 2003.
Och där fanns ett nära 1:1 förhållande mellan deras ansvarsområde eller det de kämpade för och deras handlande, varesig det var utom eller inom lagens råmärken. Exempel på dubbelmoral utom Stego Chilo som inte gillade tv avgiften dårå. Men svart hemhjälp är ajabaja.
Det är inte någon tydlig siktlinje mellan husköpet och äldrevården som Ebba säger att hon kämpar för. Att råkar vara 81 år gammal har inte med saken att göra. Det är du som gör den kopplingen och att detcär synd om honom för att han är gammal. Ebba behandlar honom som en vuxen person, inte någon som är omyndigförklarad.

• Haha
Takläggare
  • Laddar…
P Pin skrev:
Och där fanns ett nära 1:1 förhållande mellan deras ansvarsområde eller det de kämpade för och deras handlande, varesig det var utom eller inom lagens råmärken. Exempel på dubbelmoral utom Stego Chilo som inte gillade tv avgiften dårå. Men svart hemhjälp är ajabaja.
Det är inte någon tydlig siktlinje mellan husköpet och äldrevården som Ebba säger att hon kämpar för. Att råkar vara 81 år gammal har inte med saken att göra. Det är du som gör den kopplingen och att detcär synd om honom för att han är gammal. Ebba behandlar honom som en vuxen person, inte någon som är omyndigförklarad.
Brevet med hotet och vänlig hälsning från juristidioten var antagligen droppen

• Gilla
  • Haha
jade_wys38 och 2 till
  • Laddar…
T
P Pin skrev:
Podden har jag ingen direkt uppfattning om, jag vet inte varför du väljer att diskutera den med mig. Den var som poddar är mest, två personer som diskuterar ett ämne lite flamsigt på en folklig nivå. Det spelar ingen roll vilket ord de använde, inget av det är väl aktuellt eller har du någon fakta om det?
Bara för den som vill checka upp detta, så kan dom göra det eftersom den tagits upp här på tråden. var bara vad jag reflekterade över när en professor pratar , då utgår man efter vad han säger och "kan" tro på vad han säger.

Vet inte om det nämnts tidigare men det är väl ganska uppenbart att det är ett underpris på fastigheten och nu går hon över eld för att stänga affären och göra en bra deal.

harry73
1 markus1 skrev:
Vet inte om det nämnts tidigare men det är väl ganska uppenbart att det är ett underpris på fastigheten och nu går hon över eld för att stänga affären och göra en bra deal.
Varför är det uppenbart att det är ett underpris?

T
P Pin skrev:
Och där fanns ett nära 1:1 förhållande mellan deras ansvarsområde Stego Chilo som inte gillade tv avgiften dårå. Men svart hemhjälp är ajabaja.
.
Kopplingen som var starkast var dessa 2070 kr som hon inte betala tv-lisens , detta har hon jobbat med.
Ebba jobbar för att göra det bättre för äldre, så har hon vunnit sina röster, och nu sviker hon dom, samt läs vad tidningarna skriver, där sitter den stora makten, medias påtryckningar och dess budskap är så stor på väljarna.

T
harry73 harry73 skrev:
Varför är det uppenbart att det är ett underpris?
Låt dom göra en riktig försäljning , lägg ut den på hemnet, se vad folk är villig o betala , då blir det ett marknadsmässigt pris.

• Gilla
byggarätt
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Kopplingen som var starkast var dessa 2070 kr som hon inte betala tv-lisens , detta har hon jobbat med.
Ebba jobbar för att göra det bättre för äldre, så har hon vunnit sina röster, och nu sviker hon dom, samt läs vad tidningarna skriver, där sitter den stora makten, medias påtryckningar och dess budskap är så stor på väljarna.
Nej det är inte en stark koppling. Hade affären varit ok om Esbjörn varit 61 eller 31 år gammal menar du?

T
P Pin skrev:
Nej det är inte en stark koppling. Hade affären varit ok om Esbjörn varit 61 eller 31 år gammal menar du?
Fundera istället på hur Esbjörn framställs i media och tv, så får du svaret på din fråga, sedan vad du tycket är din ensak.

SarB
1 markus1 skrev:
Hur påverkar det något alls menar du? Är det inte tillåtet att köpa något till underpris?

SarB SarB skrev:
Hur påverkar det något alls menar du? Är det inte tillåtet att köpa något till underpris?
Påverkar väl ingenting mer än att hon heter Ebba?

SarB
1 markus1 skrev:
Påverkar väl ingenting mer än att hon heter Ebba?
Nej? Jag har inte påstått att det spelar toll heller?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.