236 535 läst · 3 081 svar
237k läst
3,1k svar
Ebba Busch snart juridisk ägare till omstridda fastigheten
Skriv till statsvetare Lars Lewin, och fråga varför han tror det? eller vet du bättre?
I helgen polisanmälde 81-åringen Busch för skadegörelse. Han menar att hon "olovligen sågat ned ett stort antal träd”, något som KD-ledaren bestrider.
Meningarna går isär huruvida Ebba Busch har köpt 81-åringens familjehem eller inte. Själv hävdar Esbjörn och hans anhöriga att han har minnesproblem, ångrar affären och att han har känt sig pressad av KD-ledaren att skriva på kontraktet. Enligt Ebba Busch uppfattade hon mannen som klar och att han gått med på försäljningen.
Stämmer 81-årige Esbjörn
Att en så här prekär historia blir följetong i medierna skulle få de flesta politiker, kanske i synnerhet den som vill vara de äldres röst i riksdagen, att backa och dra tillbaka köpet. Men i förra veckan lämnade Ebba Buschs advokat in en stämningsansökan mot husägaren till Uppsala tingsrätt.
– Konsekvenserna kan bli att KD sjunker i opinionen och att deras trovärdighet försvagas. Som pr är det väldigt obetänksamt, säger Lars Lewin, statsvetare vid Uppsala universitet
I helgen polisanmälde 81-åringen Busch för skadegörelse. Han menar att hon "olovligen sågat ned ett stort antal träd”, något som KD-ledaren bestrider.
Meningarna går isär huruvida Ebba Busch har köpt 81-åringens familjehem eller inte. Själv hävdar Esbjörn och hans anhöriga att han har minnesproblem, ångrar affären och att han har känt sig pressad av KD-ledaren att skriva på kontraktet. Enligt Ebba Busch uppfattade hon mannen som klar och att han gått med på försäljningen.
Stämmer 81-årige Esbjörn
Att en så här prekär historia blir följetong i medierna skulle få de flesta politiker, kanske i synnerhet den som vill vara de äldres röst i riksdagen, att backa och dra tillbaka köpet. Men i förra veckan lämnade Ebba Buschs advokat in en stämningsansökan mot husägaren till Uppsala tingsrätt.
– Konsekvenserna kan bli att KD sjunker i opinionen och att deras trovärdighet försvagas. Som pr är det väldigt obetänksamt, säger Lars Lewin, statsvetare vid Uppsala universitet
Han vet nog också att hon heter Ebba, vad mer vill du säga med det?T Takläggare skrev:Skriv till statsvetare Lars Lewin, och fråga varför han tror det? eller vet du bättre?
Stämmer 81-årige Esbjörn
Gå in och röja på en tomt man inte ens äger är nog i allas mening ganska korkad.
Hur kan du veta att gubben är förvirrad?B byggarätt skrev:
När pengar är inblandade så blir vissa människor som galningar.
Släkten till Esbjörn som kommer ärva detta hus vid vattnet då han inte har egna barn ser ju självklart sitt arv försvinna.
Vem som helst kan väl räkna ut med arslet att dom har ett finger med i spelet när dom fick reda på att Esbjörn ska sälja huset.
Då är det lätt att säga att gubben är förvirrad. Så här blir det när giriga släktingar ska lägga sig i och styra och ställa.
Det där är en missuppfattning.Snailman skrev:Jo, de flesta problemen hade ju inte existerat för Ebba om hon bara haft två personer med sig som bevittnat första avtalet, då hade hon ju haft lagfart nu.
Men jag tror det är ganska vanligt att inte bevittna första avtalet med två personer, utan vänta med det tills tillträdet när resten av köpeskillingen betalas.
Bevittning hade inte gjort någon skillnad i detta fallet.
Köpeavtalet är villkorat med ett köpebrev. Detta innebär att lantmäteriet lägger ansökan om lagfart vilande tills köpebrevet inkommer.
Eftersom Esbjörn inte dök upp på banken på tillträdesdagen när slutbetalning skulle ske och köpebrev undertecknas, så kommer lagfarten inte godkännas, oavsett bevittning eller inte.
Det är därför det är Ebba som stämmer Esbjörn.
Hade det inte funnits villkor om köpebrev, och ingen bevittning, då hade lagfarten blivit vilande i två veckor (vill jag minnas det är) och sedan godkänns lagfarten. I detta fallet hade det då varit Esbjörn som fått stämma Ebba inom dessa två veckor för att hindra lagfarten från att utfärdas.
Jag såg att någon gav uttryck för att ha tröttnat på min och larkas tjafs.
Jag förstår det. Ett av mina inlägg i frågan dessförinnan var också ett avslut.
Jag kommer fortsättningsvis att bara scrolla förbi Taksläggans, Byggasnetts och Slarvas inlägg, och kanske någon mer.
Det finns ingen anledning fortsätta tjafsa med någon av dem då de tydligt visat att de är frånkopplade från verkligheten och inte verkar kunna skilja på verklighet och fantasi.
Jag kommer fortsättningsvis att bara scrolla förbi Taksläggans, Byggasnetts och Slarvas inlägg, och kanske någon mer.
Det finns ingen anledning fortsätta tjafsa med någon av dem då de tydligt visat att de är frånkopplade från verkligheten och inte verkar kunna skilja på verklighet och fantasi.
Redigerat:
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 674 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 674 inlägg
Har du oxå slängar av sinnesförvirring ? samma som Esbjörn , undra hur långt ner man kan dra en sinnesförvirring , kan den vara tillfällig? isåfall är det lätt för Esbjörn att få en sådan, eller kan en lätt sådan räknas? vart går gränsen.S Snickerick skrev:Jag såg att någon gav uttryck för att ha tröttnat på min och larkas tjafs.
Jag kommer fortsättningsvis att bara scrolla förbi Takläggarn, Byggasnetts och Slarvas inlägg, och kanske någon mer.
Det finns ingen anledning fortsätta tjafsa med någon av dem då de tydligt visat att de är fråkopplade från verkligheten och inte verkar kunna skilja på verklighet och fantasi.
Men tänk om Esbjörn får ett sådant intyg styrkt, han är ändå 81 o alla hästar är kanske inte aktiva , hur får det Ebba o framstå? Kan inte ens drömma om vad pressen kommer skriva då om Ebba.
Ja visst, så var det naturligtvis. Det var också Matz som ringde och hotade Ebba.F fsn skrev:
Bästa är nog ni som är troende på Ebba, far till Livets ord och be för henne, så hon vinner.
Om hon förlorar kommer hennes barn även få leva i skammen av vad som hänt, precis som vi minns Mona Sahlin o övriga , rycket dör aldrig i dessa sammanhang , utan så fort någon får nys om vem det är eller som hänt även om 10-15 års kommer barnen få det slängt i ansiktet av andra barn, (vart föräldrar brukar upplysa sina barn på detta säregna sätt, och det dör aldrig ut)
Om hon förlorar kommer hennes barn även få leva i skammen av vad som hänt, precis som vi minns Mona Sahlin o övriga , rycket dör aldrig i dessa sammanhang , utan så fort någon får nys om vem det är eller som hänt även om 10-15 års kommer barnen få det slängt i ansiktet av andra barn, (vart föräldrar brukar upplysa sina barn på detta säregna sätt, och det dör aldrig ut)
Då kanske du själv inte ska sprida rykten innan dom fallit?T Takläggare skrev:Bästa är nog ni som är troende på Ebba, far till Livets ord och be för henne, så hon vinner.
Är allt bra och förlåtet enligt dig om hon vinner?
ignorera knappen funkar fintS Snickerick skrev:Jag såg att någon gav uttryck för att ha tröttnat på min och larkas tjafs.