harry73 harry73 skrev:
Varför är det uppenbart att det är ett underpris?
Annars hade väl inte ungarna gått bananas. Gamlingar har ju sällan koll på läget.

• Gilla
Takläggare
  • Laddar…
T
Skriv till statsvetare Lars Lewin, och fråga varför han tror det? eller vet du bättre?

I helgen polisanmälde 81-åringen Busch för skadegörelse. Han menar att hon "olovligen sågat ned ett stort antal träd”, något som KD-ledaren bestrider.
Meningarna går isär huruvida Ebba Busch har köpt 81-åringens familjehem eller inte. Själv hävdar Esbjörn och hans anhöriga att han har minnesproblem, ångrar affären och att han har känt sig pressad av KD-ledaren att skriva på kontraktet. Enligt Ebba Busch uppfattade hon mannen som klar och att han gått med på försäljningen.

Stämmer 81-årige Esbjörn
Att en så här prekär historia blir följetong i medierna skulle få de flesta politiker, kanske i synnerhet den som vill vara de äldres röst i riksdagen, att backa och dra tillbaka köpet. Men i förra veckan lämnade Ebba Buschs advokat in en stämningsansökan mot husägaren till Uppsala tingsrätt.
– Konsekvenserna kan bli att KD sjunker i opinionen och att deras trovärdighet försvagas. Som pr är det väldigt obetänksamt, säger Lars Lewin, statsvetare vid Uppsala universitet

T Takläggare skrev:
Skriv till statsvetare Lars Lewin, och fråga varför han tror det? eller vet du bättre?

I helgen polisanmälde 81-åringen Busch för skadegörelse. Han menar att hon "olovligen sågat ned ett stort antal träd”, något som KD-ledaren bestrider.
Meningarna går isär huruvida Ebba Busch har köpt 81-åringens familjehem eller inte. Själv hävdar Esbjörn och hans anhöriga att han har minnesproblem, ångrar affären och att han har känt sig pressad av KD-ledaren att skriva på kontraktet. Enligt Ebba Busch uppfattade hon mannen som klar och att han gått med på försäljningen.

Stämmer 81-årige Esbjörn
Att en så här prekär historia blir följetong i medierna skulle få de flesta politiker, kanske i synnerhet den som vill vara de äldres röst i riksdagen, att backa och dra tillbaka köpet. Men i förra veckan lämnade Ebba Buschs advokat in en stämningsansökan mot husägaren till Uppsala tingsrätt.
– Konsekvenserna kan bli att KD sjunker i opinionen och att deras trovärdighet försvagas. Som pr är det väldigt obetänksamt, säger Lars Lewin, statsvetare vid Uppsala universitet
Han vet nog också att hon heter Ebba, vad mer vill du säga med det?
Gå in och röja på en tomt man inte ens äger är nog i allas mening ganska korkad.

T
1 markus1 skrev:
Han vet nog också att hon heter Ebba, vad mer vill du säga med det?
Gå in och röja på en tomt man inte ens äger är nog i allas mening ganska korkad.
Sorry svaret skulle till Pin,

Men det du säger är helt rätt och jag håller med dig.

• Haha
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Fundera istället på hur Esbjörn framställs i media och tv, så får du svaret på din fråga, sedan vad du tycket är din ensak.
Nu är det ju du som tycker och inte jag. Jag tolkar dig dom att ditt problem är åldern. Svagt argument i rätten .

• Haha
Takläggare
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Lyckats????
Fastighetsjuridik verkar ha tappat all sans och förnuft om man försöker tvinga förvirrade fastighetsägare att med tvång sälja sin egendom
Hur kan du veta att gubben är förvirrad?
När pengar är inblandade så blir vissa människor som galningar.
Släkten till Esbjörn som kommer ärva detta hus vid vattnet då han inte har egna barn ser ju självklart sitt arv försvinna.
Vem som helst kan väl räkna ut med arslet att dom har ett finger med i spelet när dom fick reda på att Esbjörn ska sälja huset.
Då är det lätt att säga att gubben är förvirrad. Så här blir det när giriga släktingar ska lägga sig i och styra och ställa.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
S
Snailman Snailman skrev:
Jo, de flesta problemen hade ju inte existerat för Ebba om hon bara haft två personer med sig som bevittnat första avtalet, då hade hon ju haft lagfart nu.

Men jag tror det är ganska vanligt att inte bevittna första avtalet med två personer, utan vänta med det tills tillträdet när resten av köpeskillingen betalas.
Det där är en missuppfattning.

Bevittning hade inte gjort någon skillnad i detta fallet.

Köpeavtalet är villkorat med ett köpebrev. Detta innebär att lantmäteriet lägger ansökan om lagfart vilande tills köpebrevet inkommer.

Eftersom Esbjörn inte dök upp på banken på tillträdesdagen när slutbetalning skulle ske och köpebrev undertecknas, så kommer lagfarten inte godkännas, oavsett bevittning eller inte.

Det är därför det är Ebba som stämmer Esbjörn.

Hade det inte funnits villkor om köpebrev, och ingen bevittning, då hade lagfarten blivit vilande i två veckor (vill jag minnas det är) och sedan godkänns lagfarten. I detta fallet hade det då varit Esbjörn som fått stämma Ebba inom dessa två veckor för att hindra lagfarten från att utfärdas.

• Gilla
SarB
  • Laddar…
S
Jag såg att någon gav uttryck för att ha tröttnat på min och larkas tjafs.

Jag förstår det. Ett av mina inlägg i frågan dessförinnan var också ett avslut.

Jag kommer fortsättningsvis att bara scrolla förbi Taksläggans, Byggasnetts och Slarvas inlägg, och kanske någon mer.
Det finns ingen anledning fortsätta tjafsa med någon av dem då de tydligt visat att de är frånkopplade från verkligheten och inte verkar kunna skilja på verklighet och fantasi.

Redigerat:
  • Gilla
TreeView och 1 till
  • Laddar…
F
B byggarätt skrev:
Exakt där sket det sig helt

Gubben hävdar att han ångrade sig dagen efter men det vet ju inte Ebba för han sa inget. Sanningen kanske är att han inte ångrade sig alls utan det var först när Matzzz fick veta att han sålt som det tog hus i helvete.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
T
S Snickerick skrev:

Jag kommer fortsättningsvis att bara scrolla förbi Takläggarn, Byggasnetts och Slarvas inlägg, och kanske någon mer.
Det finns ingen anledning fortsätta tjafsa med någon av dem då de tydligt visat att de är fråkopplade från verkligheten och inte verkar kunna skilja på verklighet och fantasi.
Har du oxå slängar av sinnesförvirring ? samma som Esbjörn , undra hur långt ner man kan dra en sinnesförvirring , kan den vara tillfällig? isåfall är det lätt för Esbjörn att få en sådan, eller kan en lätt sådan räknas? vart går gränsen.

Men tänk om Esbjörn får ett sådant intyg styrkt, han är ändå 81 o alla hästar är kanske inte aktiva , hur får det Ebba o framstå? Kan inte ens drömma om vad pressen kommer skriva då om Ebba.

• Gilla
byggarätt
  • Laddar…
S
F fsn skrev:
Gubben hävdar att han ångrade sig dagen efter men det vet ju inte Ebba för han sa inget. Sanningen kanske är att han inte ångrade sig alls utan det var först när Matzzz fick veta att han sålt som det tog hus i helvete.
Ja visst, så var det naturligtvis. Det var också Matz som ringde och hotade Ebba.

T
Bästa är nog ni som är troende på Ebba, far till Livets ord och be för henne, så hon vinner.

Om hon förlorar kommer hennes barn även få leva i skammen av vad som hänt, precis som vi minns Mona Sahlin o övriga , rycket dör aldrig i dessa sammanhang , utan så fort någon får nys om vem det är eller som hänt även om 10-15 års kommer barnen få det slängt i ansiktet av andra barn, (vart föräldrar brukar upplysa sina barn på detta säregna sätt, och det dör aldrig ut)

T Takläggare skrev:
Bästa är nog ni som är troende på Ebba, far till Livets ord och be för henne, så hon vinner.

Om hon förlorar kommer hennes barn även få leva i skammen av vad som hänt, precis som vi minns Mona Sahlin o övriga , rycket dör aldrig i dessa sammanhang , utan så fort någon får nys om vem det är eller som hänt även om 10-15 års kommer barnen få det slängt i ansiktet av andra barn, (vart föräldrar brukar upplysa sina barn på detta säregna sätt, och det dör aldrig ut)
Då kanske du själv inte ska sprida rykten innan dom fallit?
Är allt bra och förlåtet enligt dig om hon vinner?

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
T
P Pin skrev:
Då kanske du själv inte ska sprida rykten innan dom fallit?
Är allt bra och förlåtet enligt dig om hon vinner?
Ebba har redan starta dom helt själv, läs som sagt tidningarna.
Nej spelar ingen roll om hon vinner, men förlorar hon kommer dom vara ännu värre.

• Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
N
S Snickerick skrev:

Jag kommer fortsättningsvis att bara scrolla förbi Taksläggans, Byggasnetts och Slarvas inlägg, och kanske någon mer.
Det finns ingen anledning fortsätta tjafsa med någon av dem då de tydligt visat att de är frånkopplade från verkligheten och inte verkar kunna skilja på verklighet och fantasi.
ignorera knappen funkar fint ;)

• Gilla
Snickerick
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.