Det kanske är högvinsten för Matz, att få Esbjörn omyndigförklarad för att själv få full kontroll över ekonomin?

S
P Pin skrev:
Det kanske är högvinsten för Matz, att få Esbjörn omyndigförklarad för att själv få full kontroll över ekonomin?
Precis

• Gilla
Pin
  • Laddar…
C
P Pin skrev:
På gott och ont går det inte längre att bli omyndigförklarad i Sverige.

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
T
P Pin skrev:
Förstår inte varför alla tror lagen är så täckande, som tidigare sagt den är omfattande och tung. vilket även podd med professor Mårten bevisa, han kunde inte heller den.
Som jag bevisa med Martinger , han har jobbat som åklagare i samma rättssal där han senare blev dömd.

• Haha
Pin
  • Laddar…
T
C cpalm skrev:
På gott och ont går det inte längre att bli omyndigförklarad i Sverige.
Tänkte du på Takläggare?

• Haha
Snickerick och 1 till
  • Laddar…
T
T TreeView skrev:
Tänkte du på Takläggare?
Vem hänvisar till omyndighetsförklarad , lagen är bredare än så.

Jag har nu ställt ett flertal diagnoser. Dessa går inte att använda, vare sig inom forats regelverk eller i något rättsligt sammanhang. Någon sekretess föreligger dock ej då jag är lekman på området. :cool:

Det kanske bara är skådespel, men jag befarar att så inte är fallet. :crysmile: Det återkommande maniska, narcisisstiska, undvikande, lättkränkta, faktaresistenta, känslostyrda, dogmatiska, repetitiva, ensidiga, osammanhängande, ologiska och världsfrånvända resonemanget talar för motsatsen.

• Gilla
  • Haha
Snickerick och 3 till
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Vem hänvisar till omyndighetsförklarad , lagen är bredare än så.
...myndighetsförklarad..:surprised:

• Gilla
TreeView
  • Laddar…
S
Rent juridiskt heter det idag att bli satt under förvaltarskap, i fallet Esbjörn och Ebba är verkan i princip samma sak som det gamla omyndigförklarandet, ett ord som fortsatt används i vardagstal i betydelsen att någon är satt under förvaltarskap, då ett förvaltarskap innebär att den som är satt under förvaltarskap minster sin rättshandlingsförmåga och alltså inte får föra sin egen tala, och den springande punkten i just detta fallet då, inte får ingå avtal.

Skulle inte tro att Esbjörn känner för det, och det är rätt uppenbart att det heller inte finns någon anledning.

Det är ju nästan så man skulle göra en liten vinterutflykt och sitta in när det blir förhandling :D

• Gilla
Igen och 2 till
  • Laddar…
Det är ju ändå fredag :beer: :p:rofl:

Jag förstår nu att allt är ett stort missförstånd om vad vi egentligen diskuterar.

• Gilla
Snickerick
  • Laddar…
P Pin skrev:
Jag har nu ställt ett flertal diagnoser. Dessa går inte att använda, vare sig inom forats regelverk eller i något rättsligt sammanhang. Någon sekretess föreligger dock ej då jag är lekman på området. :cool:

Det kanske bara är skådespel, men jag befarar att så inte är fallet. :crysmile: Det återkommande maniska, narcisisstiska, undvikande, lättkränkta, faktaresistenta, känslostyrda, dogmatiska, repetitiva, ensidiga, osammanhängande, ologiska och världsfrånvända resonemanget talar för motsatsen.
Vältaligt självporträtt av låtsas jurist forumtroll och otrevlig medmänniska

• Älska
Pin
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Vältaligt självporträtt av låtsas jurist forumtroll och otrevlig medmänniska
Jag är glad att du svarar på mitt tilltal, kära medmänniska!

Om inte Ebba begriper att detta kommer inte sluta väl för henne... Esbjörn verkar hon inte bry sig om... så lägg ner stridsyxan

P Pin skrev:
Jag är glad att du svarar på mitt tilltal, kära medmänniska!
Mycket bättre... om du menar det förstås?

T Takläggare skrev:
Som dom flesta nu förstå , så är jag en sådan som töjer på lagen, gäller alla områden.

Denna beskrivning/hjälp kommer få fler att gå i taket.

Hur hjälper jag en sjuk att få vara sjukskrivna ex..
Jag ber personen gå ut på nätet, börja läsa olika läkare bloggar, där dom beskriver symptom , gå även in på trådar som handlar om andras svårigheter att få rätt till sjukskrivning, fin din symptom , plugga in den till en läkare nivå , där du kan kombinera den med goda skådespeleri kunskaper. sök sedan upp din vårdcentral , möt denna läkare på en nivå som både du och läkaren förstår varandra , då ökar dina chanser ..
Men så fungerar systemet i dag, går bara inte o komma o hänvisa något utan lite inlärda för kunskaper.

Detta är en kort beskrivelse hur man gör.
haha, vad ska man säga... visst är det så att man i kontakt med myndigheter ofta kan behöva hjälp och stöttning. Faktiskt.

Samtidigt, absolut - vi diskuterar ju ofta här hur man ska buda och göra för att betala så lite som möjligt för sitt drömhus.'

Men detta känns sååååå malplacerat, men men...
Ska vi se om Nils ST, Snickerick eller SarB kommer med en guide på hur man betalar så lite som möjligt för ett hus...:thinking:
haha... inte riktigt troligt.

• Gilla
SarB
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.