236 590 läst · 3 081 svar
237k läst
3,1k svar
Ebba Busch snart juridisk ägare till omstridda fastigheten
Knappast och det som inte går till husen försvinner i juristfickorL larka742 skrev:haha, vad ska man säga... visst är det så att man i kontakt med myndigheter ofta kan behöva hjälp och stöttning. Faktiskt.
Samtidigt, absolut - vi diskuterar ju ofta här hur man ska buda och göra för att betala så lite som möjligt för sitt drömhus.'
Men detta känns sååååå malplacerat, men men...
Ska vi se om Nils ST, Snickerick eller SarB kommer med en guide på hur man betalar så lite som möjligt för ett hus...
haha... inte riktigt troligt.
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 674 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 674 inlägg
Det kan inte bli så att detta leder till skadestånd med vänlig hälsning som ebbas jurist tror sig kunna pressa en man som Esbjörn 81 och virrig...harry73 skrev:
Det borde bli ett brottmål av detta snart... då det försökts ta över fastigheten med otillräckliga metoder som liknar utpressning med hot om skadestånd tvång
Ja det är omöjligt att avsätta Ebba som riksdagsledamot (om inte brott begås som ger minst 2 års fängelse) däremot kan hon avsättas som partiordförande. Men det var ju inte det saken handlade om.T Takläggare skrev:Haha ska vi jämföra Ebba med Jerry Martinger han avsatte domstolen men en så roligt historia som har likheter in på Ebbas sätt .
Hon har uppenbart sökt upp Esbjörn åtskilliga gånger under sommarn.
Hota dra Esbjörn in för domstol från dag 1
Manipulerat/pressat en gammal man under åtskilliga gånger
Använt mäklare som hon känner personligen , på så sätt förvridit det marknadsmässiga priset.
Valt avstå från vetandet om bättre rätt , (då arv förhållande till Matz o Esbjörn) , väljer god tro. listan kan göras lång.
Bland åtalspunkterna finns:
● Ofredande. Misstänkt för 139 samtal till barnfamiljer. Det handlar om både flåssamtal och hotfulla, smattrande ljud.
● Sexuellt ofredande. Misstänkt för att ringt samtal till barnfamiljer och flåsande ha sagt obscena ord.
● Misshandel och olaga hot. Misstänkt för att ha hotat döda en kvinna.
● Övergrepp i rättssak. Misstänkt för att ha ringt upp kvinnan och försökt få henne att ta tillbaka polisanmälan.
I tingsrätten spelade överåklagare Hans Lindberg upp bandinspelningar, på bland annat flåsanden och det hotfulla smattret.
En del av samtalen ringdes från telefonkiosker. Åklagaren hävdar att Jerry Martinger befann sig i närheten av flera av telefonkioskerna när samtalen ringdes.
"Han har inte skickat de här breven"
Jerry Martingers advokat, Peter Althin, hävdar att Martinger är oskyldig på alla punkter.
–Han har icke ringt, icke flåsat, icke skickat de här breven, säger Peter Althin.
Jerry Martinger yttrade sig också.
– Det är osant, det som påstås, säger Jerry Martinger.
Så är det omöjligt att avsätta någon? ska Ebba stå emot media trycket o trycket från det egna partiet så kommer det inte o fungera för Ebba om dom vill avsätta henne.
Hon är ohotad nummer ett i partiet. Inte samma nummer ett som @Takläggare syftade på ii ett raderat inlägg tidigare idagD Dr Jumping Jack skrev:
Var det ett eller två? eller stod det tillfällig sinnesförvirring , checka upp om det finns något sådant , kanske det fungerar att använda. vad jag vet har en sådan tillämpning används nyligen ända upp till HD.P Pin skrev:
Du har en annan numrering än jag är van vid, både den nya och den gamla betydelsen du nämnde.T Takläggare skrev:
Tur jag är man lever med en kvinna ,jag bara hänvisa till tillfällig sinnesförvirring. Vilket även Esbjörn kan göra, eller det är så han framhäver sig, minnesförlust, känt sig pressad , eller som han uppgav till Binninge , den som förstår kvinnor kan även svetsa trä . varav Binninge berätta att han kunde lämna mötet med Ebba o advokaten , och Esbjörn gick därifrån.P Pin skrev:
Redigerat:
Som sagt några fler frågor kring 1924 lag ni undrar över? så kan vi fortsätta framåt.
Tänkte eftersom ni vänt den fram och tillbaka . fann inga lösningar , jag presentera dess nya form , är här för att hjälpa er förstå hur allt fungerar .
Samt framföra en ursäkt , "jag kan inte hjälpa att jag alltid har rätt" så hoppas ni har en förståelse för detta.
Tänkte eftersom ni vänt den fram och tillbaka . fann inga lösningar , jag presentera dess nya form , är här för att hjälpa er förstå hur allt fungerar .
Samt framföra en ursäkt , "jag kan inte hjälpa att jag alltid har rätt" så hoppas ni har en förståelse för detta.
?T Takläggare skrev:Tur jag är man lever med en kvinna ,jag bara hänvisa till tillfällig sinnesförvirring. Vilket även Esbjörn kan göra, eller det är så han framhäver sig, minnesförlust, känt sig pressad , eller som han uppgav till Binninge , den som förstår kvinnor kan även svetsa trä . varav Binninge berätta att han kunde lämna mötet med Ebba o advokaten , och Esbjörn gick därifrån.
?T Takläggare skrev:Som sagt några fler frågor kring 1924 lag ni undrar över? så kan vi fortsätta framåt.