236 502 läst · 3 081 svar
237k läst
3,1k svar
Ebba Busch snart juridisk ägare till omstridda fastigheten
Hur som Ebbas jurist har verkligen inte hanterat detta korrekt och Ebba borde ha fattat hur råddigt detta var ...S Snickerick skrev:Det är en intressant fråga, men oavsett om de visste eller inte, så blir de ju lurade på sin arvslott, vilket de kanske inte insåg, därav att de blev lurade. Jag tvivlar starkt på att de skulle ha sagt att - Nej tack, vi avstår gärna från ett framtida arv på bortemot en miljon. Här finns som jag nämnde all anledning att anta att det pågår lur.
Att Ebba å sin sida skulle ha försökt lura någon finns det inte så mycket som tillstymmelse till belägg för. Hon har tagit in många olika människor i affären för att se till att den går så rätt till som möjligt, trots att Esbjörn inte ville ha mäklare inblandad t.ex. så såg Ebba till att fastigheten värderades att två olika mäklare och att ett korrekt avtal, som faktiskt är till Esbjörns fördel, togs fram av en tredje mäklare. Som, vilket felaktigt hävdats i tråden upprepade gånger, inte var Ebbas vän. Utan en bror till en av Ebbas vänner, vilket media varit tydliga med att påpeka.
Hur kunde hon nosa upp Esbjörn?
Juristen har hanterat det korrekt, och det är det som går emot din egen personliga uppfattning om moral.B byggarätt skrev:
Som jag förstår det letade Ebba hus i området och kände till detta övergivna hus. Att leta upp ägaren är ganska enkelt.
Ok ja jag vill inte tro att Ebba har något uppsåt men klantigt att inte se soppan...P Pin skrev:
om Ebbas jurist o mäklare fungerat skulle hon inte sitta i denna situationen
Nu är det bara att dra sig ur innan process
Det är tämligen enkelt att kolla upp vem som äger en fastighet, inga konstigheter alls. Juristen har ju kopplats in först efter att det blivit problem och städar upp detta nu. Det är ju tämligen svårt för juristen att ändra vad som redan hänt. Esbjörn ville inte ha en mäklare som skötte affären, så inte heller mäklaren går att anklaga i detta.B byggarätt skrev:
Jag tror inte det finns uppsåt från någon sida. Sedan drar du dina egna slutsatser. Själv tycker jag Esbjörn med jurist har skapat situationen. Hur skulle någon kunnat förutse detta? Nu måste hon processa är min uppfattning, baserat på Esbjörns agerande.B byggarätt skrev:
Har ni inte läst juristens brev till Esbjörn med skadeståndshot undertecknat med vänlig hälsning?SarB skrev:Det är tämligen enkelt att kolla upp vem som äger en fastighet, inga konstigheter alls. Juristen har ju kopplats in först efter att det blivit problem och städar upp detta nu. Det är ju tämligen svårt för juristen att ändra vad som redan hänt. Esbjörn ville inte ha en mäklare som skötte affären, så inte heller mäklaren går att anklaga i detta.
Nej Ebba borde inte hålla på o bråka med Esbjörns släktingar det slutar illa
Men haka inte upp dig på ”med vänliga hälsningar”! Hur skulle han avslutat det då? Hade det vart bättre om han avsluta med något otrevligt? Släpp de.B byggarätt skrev:
Och exakt vad har det med frågan om när juristen kopplades in? Juristen är inkopplad efter att Esbjörn inte fullföljde enligt avtal. Att en jurist i det läget beskriver eventuella konsekvenser, nte helt sällan i syfte att skrämmas och tydligt markera sin parts ståndpunkt hör absolut till. Så exakt vad är det du vill få fram?B byggarätt skrev:
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
Jo, de flesta problemen hade ju inte existerat för Ebba om hon bara haft två personer med sig som bevittnat första avtalet, då hade hon ju haft lagfart nu.B byggarätt skrev:
Men jag tror det är ganska vanligt att inte bevittna första avtalet med två personer, utan vänta med det tills tillträdet när resten av köpeskillingen betalas.
Följer man moralen på vad en politiker kan göra så kan vi lätt gå tillbaka några år, där 2 ministrar fick avgå för dom inte betalt tv-avgift, Reinfeldt klara sig på håret, då allt han ägde inom tv,radio osv, varav ,regeringskansliet tillhandahåller honom allt han behöver.
Att man är en medial person ska man bara acceptera , vilket dessa personer dyrt fått veta.
Aftonbladet : Om Ebba
Ja precis då i crescendot, då glimmar det faktiskt till ett litet ögonblick i hennes öga.
Jag tror det var vad man förr kallade skam.
Jag tror också det var i stort sett det enda som inte var inövat den kvällen.
Podd med Mårten o Tove, våga dom inte ens röra i ämnet, där en lärare inom civilrätt berättar bakgrunden till en professor om 1924-lagen där Mårten inte hade en aning om , fast hon hänvisa till 80-talet att den då ändra sig lite, och då ska man veta att Tove bara varit biträdande jurist fram till 2016. så inge stjärna precis
Däremot berätta dom att Esbjörn har en spännande advokat.
Samt om dörrknackandet kan upplevas lite dumt , även om Zlatan gjort så.
Dessa avtal med Matz ville dom inte heller gå inpå, men som sagt Binninge har inte fått den fullständiga stämningsansökan , (samt tid att svara)
Facebook delar ganska frisk om Ebba där kommentarer är bla:
Nu har hon visat var hon går för. Värnar om de äldre och de svaga i samhället. Hur kan någon rösta på henne eller KD.
Att hon inte har någon skam i kroppen.
Usch vad obehagligt
Hon saknar tydligen både hjärta och hjärna.
Så självklart ska media uppmärksamma detta, då hennes politik hon framför handlar om just detta, då ska man själv leva efter den,
Att man är en medial person ska man bara acceptera , vilket dessa personer dyrt fått veta.
Ja precis då i crescendot, då glimmar det faktiskt till ett litet ögonblick i hennes öga.
Podd med Mårten o Tove, våga dom inte ens röra i ämnet, där en lärare inom civilrätt berättar bakgrunden till en professor om 1924-lagen där Mårten inte hade en aning om , fast hon hänvisa till 80-talet att den då ändra sig lite, och då ska man veta att Tove bara varit biträdande jurist fram till 2016. så inge stjärna precis
Dessa avtal med Matz ville dom inte heller gå inpå, men som sagt Binninge har inte fått den fullständiga stämningsansökan , (samt tid att svara)
Nu har hon visat var hon går för. Värnar om de äldre och de svaga i samhället. Hur kan någon rösta på henne eller KD.
Usch vad obehagligt
Så självklart ska media uppmärksamma detta, då hennes politik hon framför handlar om just detta, då ska man själv leva efter den,
Exakt detta måste Ebba fatta att tvinga Esbjörn och få fiender i bygden och göra bort sig nä lägg nerT Takläggare skrev:Följer man moralen på vad en politiker kan göra så kan vi lätt gå tillbaka några år, där 2 ministrar fick avgå för dom inte betalt tv-avgift, Reinfeldt klara sig på håret, då allt han ägde inom tv,radio osv, varav ,regeringskansliet tillhandahåller honom allt han behöver.
Usch vad obehagligt
Det Matz och ev övriga gjorde var en samhällsplikt , gå ut med detta i media , då det handlar om en politiker.B byggarätt skrev:
Precis som alla gör mot ex SD , en fel kommentar på någon blogg eller liknade ska direkt hängas ut i media, vilket vi tydligt upplevt och lärt oss senaste åren.
T Takläggare skrev:
Det blir ju rätt bra när ni två på egen hand kan "rimma" varandra. Tror det är bäst för alla inblandade faktiskt. "Get a room"B byggarätt skrev:
Jamen då så. Ring Esbjörns stjärnadvokat och tipsa honom om att i rätten ta upp Reinfeldts tv-avgift som prejudikat, grannarnas åsikter, upprörda kommentarer på facebook, tyckare och självutnämnda juridiskt sakkunniga på internetforum, så Ebba och hennes parti slipper skämma ut sig! Ju mer whataboutism dess bättre!
Jag börjar undra varför den ena som jag kallar ”falangen” är så mån om Ebbas väl och ve. Eller är det kanske partiet de vurmar för. Skönt att Ebba har anhängare, själv är jag neutral.
Jag börjar undra varför den ena som jag kallar ”falangen” är så mån om Ebbas väl och ve. Eller är det kanske partiet de vurmar för. Skönt att Ebba har anhängare, själv är jag neutral.