236 467 läst · 3 081 svar
236k läst
3,1k svar
Ebba Busch snart juridisk ägare till omstridda fastigheten
Nej det juridiska är inte utrett helt och hållet, det är i princip omöjligt att göra. Att däremot dina egna åsikter om etik och moral är utrett det är uppenbart. När du ger dig in på jurdiken är det uppenbart att du inte kan något om det överhuvudtaget. Varför kan du inte inse att det bästa för all parter är att tvisten får avgöras i domstol. Varför sådant förakt mot detta? Upphäva köp går som sagt inte att göra hur som helst, det har vi redan gått igenom. Finns inget som indikerar på att detta köp skulle kunna gå att upphäva utan domstolens inblandande.B byggarätt skrev:Det juridiska är redan utrett i tråden och som sagt så är tråden inte färdig med ämnet
Vad du tycker är lika tjatigt som någon annan för nu har vi en ny infallsvinkel
Standard köpeavtal räcker inte i ett köp som Ebbas o Esbjörns fall då det antagligen behövdes utredas noggrant hur fastigheten är belastad med olika saker?
Här skiljer det sig åt igen. Jag håller inte med om språkbruket. Hon tilltvingar sig ingenting med juridik. Juridiken finns där för att det ska ske genom en rättssäker process och avgöras genom redan bestämt regelverk, naturligtvis alltid med tolkningar.B byggarätt skrev:
Det är snarare motparten som försöker tilltvinga sig något genom att använda media som påtryckningsmedel mot en offentlig person.
Faktum är att ditt val av ordet heder i sammanhanget bara bekräftar den bild av dig själv du förmedlar med dina övriga inlägg och åsikter, att du tycks ha en fundamentalistiskt extremistisk syn på juridik, där heder går före lag och ordning.B byggarätt skrev:
De flesta av oss övriga ser dock detta ur det mer svenska demokratiskt ordnade synsättet där lag och ordning där alla är lika går före religiöst inspirerade uppfattningar om heder och annat förtryck av framförallt kvinnor.
För övrigt svarade du aldrig på varför Esbjörn inte behöver stå för sitt löfte till Ebba, och var moralen i det finns!?
Det var kul att du ändå blev bjuden på fest, man får ju intrycket att du öht inte fungerar alls i sociala sammanhang.T Takläggare skrev:Väljer och svara på denna. Eftersom den handlar om helt förutfattade meningar.
Som person har jag drivit två mål i domstol utan företrädare av advokat.
Detta har även domare vid första muf förhör alltid på peket noggrant, att jag själv driver målet.
Senaste målet, bytte jag taktik , skicka in stämningsansökan , gav orsaker men inte alla, varav svarandes advokat som är en av dom större byråer i stan , gav sitt svar inom, Inställning, Grunder ,omständigheter i sak.
Jag inser att denna advokat gjorde stora missar i sin bedömning, samt bedömning av motståndet av en som icke är advokat.
Varav jag Utvidga talan i målet uppbyggt på advokatens upplägg.(1 månad innan muf)
Så sent som kl 15,45 dagen innan muf får jag : svarandes ombud fått förhinder för att inställa sig ställs morgondagens muf in./RILI.
Jag går sedan in och vinner stora och viktigaste delarna i målet.
Nu hjälper jag en vän, i en annan tvist o annat område som jag startat upp åt han, gjort alla förberedelser , haft muf, nu väntar vi in den stora dagen.
Gå in och säja att en advokat/jurist har bättre rätt och vetande är just bara förutfattade meningar.
Var på en fest, hade en bordsplacering med en kvinna som skröt och berätta hur länge hon hade läst, om sina titlar osv,,
Visa sedan mina vunna mål osv.... varav hon snäser , där jag är uppvuxen är det utbildning som räknas , inte vad du har uppnått i livet,, skrattar än idag åt detta uttalande.
Jo då , var en av anledningarna till att jag var bjuden på festen , varav mäklare brukar använda mig när det uppstår en tvist mellan säljare o besiktningsmän , då ringer dom ut mig snabbt för att på plats se vad besiktningsmannen försöker hävda är fel , oftast ringer jag ex sotaren i tidigare fall, där sotaren själv försvarar sin rätt , vem som besiktar skorsten, nu blivit en praxis där besiktningsman inte besiktar skorsten, samma med badrum, oftast bedömer besiktningsman fel, varav jag ringer utbildaren av just våtrum, så försvarar han föreskrifterna han lärt ut. ringer ex Monier som är Nordens största tillverkare av tak som utbildat mig , dom förklarar regler, osv,, o besiktnings man står och skäms.F fsn skrev:
Har även två besiktningsmän som brukar ringa o fråga varför det är gjort på ett visst sätt, jag även utfört jobb hemma hos dessa och vi har en god relation.
Nu söker jag info om T2126-19 , eftersom detta mål utspela sig i min kommun nyss , där jag är mycket nyfiken exakt hur detta är utfört , samt att jag ev kan nå den berörda parten via kontakter som jag nu söker.
Som några här inne vet redan , så gillar jag saker som utförs utanför boxen , men som tämjer ut på lagen, o hamnar i "kanske" det var rätt ändå. som T2126-19 där den vann hela vägen till HD.
Samma gör jag med arvsrätter, där man kan töja lagen lite , beroende på hur man ser på saken,
Därför får ni fortsätta med uppföljningen av Yrrol delen själva.
Citat från Yrrol :
”Ja man kan ju göra så… Men det är ju inte rätt.”
Eller det jag gjorde med SarB , där hon förklara hon glömt nycklarna till stridsvagn , tog en fika iväntan på en kollega skulle komma. så hade jag redan gjort detta.
”Och precis när hon skall börja äta på bullen, då har han kört in en sån där jättetanks i bullen som bara blåser skallen av hon. Vad överraskad hon blev.”
Jag säger bara.... tick i varje box. Det heter fö "blåsa skallen av henne". Däremot fick du "Vad överraskad hon blev" helt rätt. Grattis.T Takläggare skrev:Jo då , var en av anledningarna till att jag var bjuden på festen , varav mäklare brukar använda mig när det uppstår en tvist mellan säljare o besiktningsmän , då ringer dom ut mig snabbt för att på plats se vad besiktningsmannen försöker hävda är fel , oftast ringer jag ex sotaren i tidigare fall, där sotaren själv försvarar sin rätt , vem som besiktar skorsten, nu blivit en praxis där besiktningsman inte besiktar skorsten, samma med badrum, oftast bedömer besiktningsman fel, varav jag ringer utbildaren av just våtrum, så försvarar han föreskrifterna han lärt ut. ringer ex Monier som är Nordens största tillverkare av tak som utbildat mig , dom förklarar regler, osv,, o besiktnings man står och skäms.
Har även två besiktningsmän som brukar ringa o fråga varför det är gjort på ett visst sätt, jag även utfört jobb hemma hos dessa och vi har en god relation.
Nu söker jag info om T2126-19 , eftersom detta mål utspela sig i min kommun nyss , där jag är mycket nyfiken exakt hur detta är utfört , samt att jag ev kan nå den berörda parten via kontakter som jag nu söker.
Som några här inne vet redan , så gillar jag saker som utförs utanför boxen , men som tämjer ut på lagen, o hamnar i "kanske" det var rätt ändå. som T2126-19 där den vann hela vägen till HD.
Samma gör jag med arvsrätter, där man kan töja lagen lite , beroende på hur man ser på saken,
Citat från Yrrol :
Eller det jag gjorde med SarB , där hon förklara hon glömt nycklarna till stridsvagn , tog en fika iväntan på en kollega skulle komma. så hade jag redan gjort detta.
”Och precis när hon skall börja äta på bullen, då har han kört in en sån där jättetanks i bullen som bara blåser skallen av hon. Vad överraskad hon blev.”
Lagtämjare, lagtöjare....lagvrängare, brännvinsadvokat...T Takläggare skrev:
Finns det något du inte är bra på?T Takläggare skrev:Jo då , var en av anledningarna till att jag var bjuden på festen , varav mäklare brukar använda mig när det uppstår en tvist mellan säljare o besiktningsmän , då ringer dom ut mig snabbt för att på plats se vad besiktningsmannen försöker hävda är fel , oftast ringer jag ex sotaren i tidigare fall, där sotaren själv försvarar sin rätt , vem som besiktar skorsten, nu blivit en praxis där besiktningsman inte besiktar skorsten, samma med badrum, oftast bedömer besiktningsman fel, varav jag ringer utbildaren av just våtrum, så försvarar han föreskrifterna han lärt ut. ringer ex Monier som är Nordens största tillverkare av tak som utbildat mig , dom förklarar regler, osv,, o besiktnings man står och skäms.
Citat från Yrrol :
F fsn skrev:
Då får jag komplettera med att det heter en "tank", inte en "tanks".T Takläggare skrev:
Ursäkta. Men jag kunde inte hålla mig. Du får ge igen nästa gång.
Staffan