236 458 läst · 3 081 svar
236k läst
3,1k svar
Ebba Busch snart juridisk ägare till omstridda fastigheten
Jag kan ju tycka att det har blivit ett inte så litet problem om man inte bara nöjer sig med att fundera över var lagens gränser går på ett forum, utan tar det i sin yrkesroll att medvetet tänja på lagens gränser med sina klienter och andra yrkesutövares klienter, för sitt eget höga nöjes skull.
Tyvärr kan jag inte säga att jag är förvånad. Särskilt inte när det är en hantverkare det gäller.
Tyvärr kan jag inte säga att jag är förvånad. Särskilt inte när det är en hantverkare det gäller.
Du måste lära dig : Överraska från underläge.F fsn skrev:
Så blev Sverige en av dom mäktigaste i Europa runt år 1697 , karolinerna var en ostoppbar arme, där Sverige endast kunde besegras via , Alliansen mellan Polen, Dansken o Ryssen , Karolinerna slog först ut Polen, sedan segla dom till Dansken, överraskar dom totalt o sedan mot Narva och ta Ryssen led av Peter den store, Peter trodde aldrig Svensken skulle anfalla direkt efter en lång marsch i kallt o blött väder i Nov 1700 , Peter den store hade haft sin ryska arme där på 40 tusen man nergrävda i skyttevärn , Svenska karolinerna var bara 10 tusen man , så Peter den store tog förgivet att ett anfall var omöjligt för Svensken att utföra och begav sig till Moskva för ett annat ärende.
Svensken såg inga hinder, dom utnyttja vädret och anföll , Ryssen kunde inte förstå, men den ryska försvarslinjen börja falla, tills dom stred med bajonett, i dom ryska skyttegravarna , Ryssen börja fly eftersom dom var dåligt tränade och totalt överkörda av dom erfarna/vältränade SV karolinerna.
Hade vår unga kung , inte fortsatt jaga ryssen mot Moskva ,utan bara bevaka sina gränser , hade utgången blivit annan.
Och du som är från Västra Götaland , har inte denna fördel , utan en närmare koppling till dansk ursprung
Vad är du ute efter med att prata mer om andras argument än din linje och hoppa i grupp med mobbare och hävda att en som ångrat en felaktig snaskig affär skulle vara manipulativ?S Snickerick skrev:Faktum är att ditt val av ordet heder i sammanhanget bara bekräftar den bild av dig själv du förmedlar med dina övriga inlägg och åsikter, att du tycks ha en fundamentalistiskt extremistisk syn på juridik, där heder går före lag och ordning.
De flesta av oss övriga ser dock detta ur det mer svenska demokratiskt ordnade synsättet där lag och ordning där alla är lika går före religiöst inspirerade uppfattningar om heder och annat förtryck av framförallt kvinnor.
För övrigt svarade du aldrig på varför Esbjörn inte behöver stå för sitt löfte till Ebba, och var moralen i det finns!?
Jag försöker intressera mig för hur konflikter som sådana som du ställer till med helst inte uppstår och när de nu dykt upp så intresserar det mig att inte jurister ställer till det ytterligare
Heder är tyvärr aktuellt i juridiken igen då utvecklingen går bakåt när det gäller beteenden
Typiskt för processjurister är att se till att reducera motståndarens optioner med hjälp av rent ohederliga trix ett av de vanligaste är personangrepp för att mobba ut motståndaren då personangrepp i juridisk mening inte har någon vikt rättsligt
Att kommunicera med jurister är ofta vilket Vanligt folk upptäcker är att prata historia ofta flera hundra ibland tusen år bakåt i tiden
I alla andra discipliner så utvecklas man men i juridiken regredieras man till specialiteter fack tex fastighetsrätt
Sedan sitter man och som en i tråden och snackar skit om folk som inte slår upp vestrin eller kan länka till liknande fall
Nej ni i mobbgruppen Ebbas vänner är ute o cyklar
Ebba behöver byta advokat och slippa processglada jurister och lösa affären med Esbjörn med hedern i behåll
Nämen oj då, du är i denna gruppen och bär dig åt som du gör och sedan tycker du att jag inte får tycka om hur andra bär sig åt. Du får kasta skit på andra som inte ens är med i tråden men jag får inte replikera på vad du skriver.B byggarätt skrev:Vad är du ute efter med att prata mer om andras argument än din linje och hoppa i grupp med mobbare och hävda att en som ångrat en felaktig snaskig affär skulle vara manipulativ?
Jag försöker intressera mig för hur konflikter som sådana som du ställer till med helst inte uppstår och när de nu dykt upp så intresserar det mig att inte jurister ställer till det ytterligare
Heder är tyvärr aktuellt i juridiken igen då utvecklingen går bakåt när det gäller beteenden
Typiskt för processjurister är att se till att reducera motståndarens optioner med hjälp av rent ohederliga trix ett av de vanligaste är personangrepp för att mobba ut motståndaren då personangrepp i juridisk mening inte har någon vikt rättsligt
Att kommunicera med jurister är ofta vilket Vanligt folk upptäcker är att prata historia ofta flera hundra ibland tusen år bakåt i tiden
I alla andra discipliner så utvecklas man men i juridiken regredieras man till specialiteter fack tex fastighetsrätt
Sedan sitter man och som en i tråden och snackar skit om folk som inte slår upp vestrin eller kan länka till liknande fall
Ebba behöver byta advokat och slippa processglada jurister och lösa affären med Esbjörn med hedern i behåll
Jag kan ännu än en gång inte mer än nog tacka för att du är så hejdlöst kvick med att bekräfta allt jag skriver. Tack!
Men hon har ju FÖRSÖKT att lösa det med Esbjörn på det vis du förespråkar men han valde att inte närvara. Hur ska hon kunna lösa något med någon som inte vill sitta ner och prata om saken då?B byggarätt skrev:Vad är du ute efter med att prata mer om andras argument än din linje och hoppa i grupp med mobbare och hävda att en som ångrat en felaktig snaskig affär skulle vara manipulativ?
Jag tycker själv att juridiken på flera vis är föråldrad. Men vi måste ju alla inse att som jurist är ens yrke att applicera svenska rikets lag på uppkomna situationer. Något annat vore att bryta mot lagen. Anser du alltså att en jurist skulle sköta sitt yrke bättre genom att INTE utgå från svensk lagstiftning?
I övrigt så försöker majoriteten i de flesta fall att lösa det på annat vis innan man går till domstol, det är ofta en bättre lösning för samtliga inblandade. Men i somliga fall, som i nuvarande, fungerar ju inte det.
Redigerat:
Tack själv...kvick är inte ordetS Snickerick skrev:Nämen oj då, du är i denna gruppen och bär dig åt som du gör och sedan tycker du att jag inte får tycka om hur andra bär sig åt. Du får kasta skit på andra som inte ens är med i tråden men jag får inte replikera på vad du skriver.
Jag kan ännu än en gång inte mer än nog tacka för att du är så hejdlöst kvick med att bekräfta allt jag skriver. Tack!
Vi är överens om att domstolar måste följa lagen och finns det ingen annan väg så är det bara den sista utvägen..SarB skrev:Men hon har ju FÖRSÖKT att lösa det med Esbjörn på det vis du ångrar men han valde att inte närvara. Hur ska hon kunna lösa något med någon som inte vill sitta ner och prata om saken då?
Jag tycker själv att juridiken på flera vis är föråldrad. Men vi måste ju alla inse att som jurist är ens yrke att applicera svenska rikets lag på uppkomna situationer. Något annat vore att bryta mot lagen. Anser du alltså att en jurist skulle sköta sitt yrke bättre genom att INTE utgå från svensk lagstiftning?
I övrigt så försöker majoriteten i de flesta fall att lösa det på annat vis innan man går till domstol, det är ofta en bättre lösning för samtliga inblandade. Men i somliga fall, som i nuvarande, fungerar ju inte det.
Jag anser att rådgivande jurister måste i första hand söka undvika process
Tyvärr har Ebbas jurister orsakat denna soppa genom att underskatta Esbjörns situation vilket han själv också gjort
Att i det här läget prata skadestånd o tvång är pladask i skiten
Tyvär ser Ebbas jurist det lämpligt att hota Esbjörn med skadestånd avslutat med vänlig hälsning
Vilket är synnerligen inkompetent
Men du undviker ju min fråga. När Ebbas ombud bjudit in Esbjörn tillsammans med sitt ombud för att sitta ner och tala om saken innan de påbörjar en process, men Esbjörn väljer att inte komma eftersom han inte vill tala med dem. Hur går man då vidare utan att gå via domstol menar du? Ska de fysiskt tvinga ner Esbjörn i en stol och prata med honom?B byggarätt skrev:Vi är överens om att domstolar måste följa lagen och finns det ingen annan väg så är det bara den sista utvägen..
Jag anser att rådgivande jurister måste i första hand söka undvika process
Tyvärr har Ebbas jurister orsakat denna soppa genom att underskatta Esbjörns situation vilket han själv också gjort
Att i det här läget prata skadestånd o tvång är pladask i skiten
Tyvär ser Ebbas jurist det lämpligt att hota Esbjörn med skadestånd avslutat med vänlig hälsning
Vilket är synnerligen inkompetent
Vem är Karl och vem är Peter i liknelsen?T Takläggare skrev:Du måste lära dig : Överraska från underläge.
Så blev Sverige en av dom mäktigaste i Europa runt år 1697 , karolinerna var en ostoppbar arme, där Sverige endast kunde besegras via , Alliansen mellan Polen, Dansken o Ryssen , Karolinerna slog först ut Polen, sedan segla dom till Dansken, överraskar dom totalt o sedan mot Narva och ta Ryssen led av Peter den store, Peter trodde aldrig Svensken skulle anfalla direkt efter en lång marsch i kallt o blött väder i Nov 1700 , Peter den store hade haft sin ryska arme där på 40 tusen man nergrävda i skyttevärn , Svenska karolinerna var bara 10 tusen man , så Peter den store tog förgivet att ett anfall var omöjligt för Svensken att utföra och begav sig till Moskva för ett annat ärende.
Svensken såg inga hinder, dom utnyttja vädret och anföll , Ryssen kunde inte förstå, men den ryska försvarslinjen börja falla, tills dom stred med bajonett, i dom ryska skyttegravarna , Ryssen börja fly eftersom dom var dåligt tränade och totalt överkörda av dom erfarna/vältränade SV karolinerna.
Hade vår unga kung , inte fortsatt jaga ryssen mot Moskva ,utan bara bevaka sina gränser , hade utgången blivit annan.
Och du som är från Västra Götaland , har inte denna fördel , utan en närmare koppling till dansk ursprung
Svenska soldaterna passade på att tömma ryska förrådet på vodka och började sedan skjuta på varandra. Nästa morgon bakfulla och med alltför många krigsfångar förhandlade man och ryska soldater fick marschera hem. Utom de som kom sist som man plundrade och dödade. Dessutom togs hundratals ryska officerare tillfånga tvärtemot vad som överenskommits.
Är det så man ska lösa en tvist?
Jag har svarat gör om från början går inte detta får ebba backa om Esbjörn inte klarar backa får man ta domstolSarB skrev:Men du undviker ju min fråga. När Ebbas ombud bjudit in Esbjörn tillsammans med sitt ombud för att sitta ner och tala om saken innan de påbörjar en process, men Esbjörn väljer att inte komma eftersom han inte vill tala med dem. Hur går man då vidare utan att gå via domstol menar du? Ska de fysiskt tvinga ner Esbjörn i en stol och prata med honom?
Har du läst brevet från ebbas jurist till Esbjörn så förstår du nog varför konflikt finns
Totalt inkompetent sätt att kommunisera
Jag menar nog att problemen uppstått i oskickligt hanterande och underskattning av virrighet etc
Jag förstår att du ännu är rädd, om du inte uttalar svenskan rätt ,under Karl Xl (1655.1697) så tvinga han er att lära sig svenska , Kampanj som den svenska ockupationsmakten genomförde för att försvenska skåningarna var en av de mest brutala och samtidigt mest effektiva som någon regering någonsin genomfört i Europa. Idag leder detta till en FN-tribunal för krigsförbrytelser Så du kan vara lugn och slappna av. det är länge sedan nu detta hände och förlåtet, även om ni i skolan bara får lära om SV kungar som styrt landet, vilket inte stämmer i ditt fall, så detta kan du klaga på.F fsn skrev:
Vi får se om jag vågar skriva mer sedan, har bara haft en bra lucka nu en tid, men kommer jag igen ska du få smaka.Staffan2000 skrev:
Ska Nils och SarB säga som man oftast får vänta en halvtimme på innan man ska svara, då dom ofta redigerar sin text i efterhandN Nils ST skrev:
Redigerat:
Ja för Esbjörns sätt att kommunicera, genom att strunta i bokade möten och vägra prata med Ebba är ju väldigt kompetent ...
Och @byggarätt du har fortfarande inte svarat på varför det är ok att Esbjörn inte håller vad han lovat och istället falskeligen polisanmäler Ebba och var moralen i det ligger!
Och @byggarätt du har fortfarande inte svarat på varför det är ok att Esbjörn inte håller vad han lovat och istället falskeligen polisanmäler Ebba och var moralen i det ligger!
Är det inte uppenbart att han är förvirrad arg och inte förstår vad Ebba har gjort honom?S Snickerick skrev:Ja för Esbjörns sätt att kommunicera, genom att strunta i bokade möten och vägra prata med Ebba är ju väldigt kompetent ...